Toon posts:

[XP] Problemen met installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat probleempjes met de installatie van XP op de pc vna een vriend. Zijn pc zat onder de spyware etc. en vroeg mij de pc te formatten en op nieuw te installen.

Ik heb de XP cd erin gestopt, en hem daarvan laten booten. De partitie verwijderd en opnieuw aanlaten maken in NTFS. Daarna begon die met het kopieren van de installatie files naar de schijf en start overnieuw op.

Hier gaat het fout. Als die overnieuw opgestart is gebeurd er niks meer. De pc blijft zwart beeld geven en ik krijg geen installatie :?

Iemand wat tips?

Specs pc:

AMD XP2800+
Asus A7N8X Deluxe
Samsung SATA schijfje
512 Mb intern geheugen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sata drivers?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Boot volgorde goed staan in bios?
Hd wel geformateerd en geen snelformat gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 20:48:
Boot volgorde goed staan in bios?
Hd wel geformateerd en geen snelformat gedaan?
Ja,

hd geformat met windows cd in NTFS, niet snel, gewoon normaal..

shit, die boot moet natuurlijk SCSI zijn..

edit: met first boot device op SCSI werkt het ook niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 10:05 ]

Verwijderd

krijg je gewoon GEEN beeld? verwissel eens je 3D-kaart, ik heb dit probleem tijdje terug ook gehad, en het lag gewoon aan 3D-kaart... hopen dat je een 2de bij de hand hebt

edit: dat betekent niet dat je 3D-kaart beschadigd is of zo, na installatie kun je de oorspronkelijke er weer in steken.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 10:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 10:08:
krijg je gewoon GEEN beeld? verwissel eens je 3D-kaart, ik heb dit probleem tijdje terug ook gehad, en het lag gewoon aan 3D-kaart... hopen dat je een 2de bij de hand hebt

edit: dat betekent niet dat je 3D-kaart beschadigd is of zo, na installatie kun je de oorspronkelijke er weer in steken.
Ja, maar waarom zou die dan wel beeld geven bij opstarten enzo?

• HappyGilmore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05-2025

HappyGilmore

Hits it over the highway ...

Misschien is er iets misgegaan tijdens het kopieren van de installatie bestand.
Gooi je partitie nog een keer weg en probeer de installatie opnieuw

Verwijderd

Topicstarter
HappyGilmore schreef op 06 juni 2004 @ 10:11:
Misschien is er iets misgegaan tijdens het kopieren van de installatie bestand.
Gooi je partitie nog een keer weg en probeer de installatie opnieuw
Ok, maar als ik klaar ben moet ik toch de first boot device op SCSI zetten omdat het SATA is?

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 16:37
je hebt sata, dus neem ik aan ook bij installatie windows xp op f6 gedrukt? (installeren extra apparaten, SCSI devices, en dus ook S-ata)?

zoniet dan wil setup wel eens doorinstalleren, alleen bij een rebot houdt het dan op

[ Voor 25% gewijzigd door rdfeij op 06-06-2004 10:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
rdfeij schreef op 06 juni 2004 @ 10:14:
je hebt sata, dus neem ik aan ook bij installatie windows xp op f6 gedrukt? (installeren extra apparaten, SCSCI devices, en dus ook S-ata)?
Ja

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 10:11:
[...]

Ja, maar waarom zou die dan wel beeld geven bij opstarten enzo?
dunno dat weet ik zelf ook nog steeds niet, maar na 3 uur zoeken kwam ik erachter gewoon ff 3D kaart wisselen bij het installeren, dan wanneer windows volledig is geinstalleerd, die originele er terug inzwieren en ca marche... Vrij vreemd maar mss toch een keer proberen...

hij gaf bij het eerste deel met de bestanden kopieren bij mij ook wel beeld, maar wanneer die aan de echte installatie moest beginnen 'floepte' het beeld telkens weg :o

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 10:19 ]

Verwijderd

Gebruik je SATA in RAID ? Zoniet kijk dan even of je in je BIOS je SATA schijven kan "instellen"als IDE schijven. Zo heb ik het ook met mijn installatie van XP gedaan. Dan hoef je ook geen drivers te installeren tijdens setup.

Nadat je XP er helemaal op heb gezet, installeer je alle drivers voor je mobo, vervolgens zet je je schijven in de BIOS weer terug naar SATA.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 10:27:
Gebruik je SATA in RAID ? Zoniet kijk dan even of je in je BIOS je SATA schijven kan "instellen"als IDE schijven. Zo heb ik het ook met mijn installatie van XP gedaan. Dan hoef je ook geen drivers te installeren tijdens setup.

Nadat je XP er helemaal op heb gezet, installeer je alle drivers voor je mobo, vervolgens zet je je schijven in de BIOS weer terug naar SATA.
Hij is weer aan het formatten, ik kan dus nu even niet kijken. Het is 1 SATA schijf dus geen RAID.

Verwijderd

Het gaat dus om de optie: "SATA port0 configure as", deze moet je zetten op IDE0.
LET OP, dit moet je dus niet doen als je er al IDE schijven in hebt zitten....

En kijk voor de zekerheid ook naar de bootsequence van je hd's.

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

Ik heb nog eens geformat in windows setup naar NTFS. Afijn, hij ging weer rebooten na de installatie files kopieren enzo.

Boot device op SCSI gezet maar gebeurd weer niks. Ik ga nu even kijken of ik die SATA schijven als ide kan doen..

Edit: Ik kan die optie niet vinden :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 11:19 ]

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-04 20:18

jbr

Right back @ ya

Klinkt als een bekend probleem!

Ik had mijn schijf ook opnieuw ingedeeld: Partitie C 20 GB, Partitie D: 140 GB en dus geen ruimte meer over. Echter als je het door Windows zelf laat indelen dan hou je 8MB over (ongepartitioneerde ruimte). Wat bleek? Als ik die 8 MB met 't handje bij de overige partities voegde dan kreeg ik hetzelfde als wat jij hebt, en liet ik die 8 MB ongemoeid staan, dan ging het wel goed. Net of dat de MBR is en dat je die tijdens de installatie overschrijft ofzo.

Erg irritant, maar ik heb dit probleem nooit meer gehad na deze aanpak.

/edit: je moet in de bios boot device SCSI instellen, en als dat niet lukt, doe je alleen CDROM en druk je geen enkele toets in als ie wil booten vanaf de Windows CDROM. Daarna gaat ie namelijk (bij mij iig) gewoon verder vanaf de SATA

[ Voor 18% gewijzigd door jbr op 06-06-2004 11:25 ]

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Verwijderd

Wat voor mobo heb je? De SATA controller is toch wel geintegreerd in het mobo?
Bij mij (AWARD BIOS op een GigaByte mobo) staat deze optie onder het submenu "integrated peripherals".

Verwijderd

Topicstarter
jbr666 schreef op 06 juni 2004 @ 11:23:
Klinkt als een bekend probleem!

Ik had mijn schijf ook opnieuw ingedeeld: Partitie C 20 GB, Partitie D: 140 GB en dus geen ruimte meer over. Echter als je het door Windows zelf laat indelen dan hou je 8MB over (ongepartitioneerde ruimte). Wat bleek? Als ik die 8 MB met 't handje bij de overige partities voegde dan kreeg ik hetzelfde als wat jij hebt, en liet ik die 8 MB ongemoeid staan, dan ging het wel goed. Net of dat de MBR is en dat je die tijdens de installatie overschrijft ofzo.

Erg irritant, maar ik heb dit probleem nooit meer gehad na deze aanpak.

/edit: je moet in de bios boot device SCSI instellen, en als dat niet lukt, doe je alleen CDROM en druk je geen enkele toets in als ie wil booten vanaf de Windows CDROM. Daarna gaat ie namelijk (bij mij iig) gewoon verder vanaf de SATA
Die 8mb doet doe ik er niet bij. Ook als ik hem op cd laat staan dan krijg ik zwart scherm. IK ga denk ik even proberen om er een oude ide schijf bij te doen?

Goed idee?

• jbr

jbr

Right back @ ya

Tja je zult het bakkie een keer op willen starten, dus dat zou je misschien zo wel kunnen bewerkstelligen. Ik vraag me alleen af wat er gebeurt op het moment dat je die er weer uitsloopt...

Verwijderd

Topicstarter
jbr666 schreef op 06 juni 2004 @ 11:37:
Tja je zult het bakkie een keer op willen starten, dus dat zou je misschien zo wel kunnen bewerkstelligen. Ik vraag me alleen af wat er gebeurt op het moment dat je die er weer uitsloopt...
Ja, of het is de videokaart. Wat die andere jongen zei.

Wat zal ik eerst proberen?

• jbr

jbr

Right back @ ya

De makkelijkste: de videokaart. Tenminste, dat zou ik doen.

Pagina: 1