[XP] Pc start zomaar op

Pagina: 1
Acties:

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-03 16:49
Draai hier XPpro icm KT333-ultra, xp2000+, ti4600 en ik heb nou in de laatste drie dagen al tot twee keer toe mijn pc ZOMAAR zien opstarten!!! :?
Buiten dat heb ik er een CM aerogate II inzitten die vrij hard piept (lees: aankondigt) dat de pc aangaat.

WOL e.d. staat uit en heb er geen topic over kunnen vinden. Iemand iets dergelijks ooit meegemaakt? Het zal toch geen plaaggeest zijn... :X

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

haal je netwerkkabel er eens uit als je je PC uitdoet en kijk of het dan nog gebeurt....dan komt het iig _echt_ niet van buitenaf

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
kan ook aan je voeding liggen.
vervang die eens door eenander

yep it's me

• Alphalorne
Zal je nog sterker vertellen, de laatste keer stond de modem/router uit. Is toch hetzelfde effect? Dit is echt trippen man!

edit:

Je kan dus echt niet voorspellen wanneer het gebeurt. Komt omdat het ook nog (maar) 2 keer is gebeurt, en omdat de tijd die zit tussen het afsluiten en de random boot verchilde.

[ Voor 45% gewijzigd door Alphalorne op 05-06-2004 12:54 ]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

mja, dan zou ik idd ook eens kritisch naar je voeding kijken. Dat moet het haast wel zijn

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 18:25

BLN

Ik weet niet of je iets aan je pc gemod hebt, maar misschien maakt je aan/uit schakelaar gewoon kortsluiting? :+

If it ain't broken, don't fix it

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:45

_Ernst_

Mark It Zero!

of een hele gammele aan/uit schakelaar die bij het kleinste schokje kontact maakt.

mm bix was me voor

[ Voor 12% gewijzigd door _Ernst_ op 05-06-2004 12:55 ]

Last.fm

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat dacht je van een wake up on ring, wake up on lan, wake up on alarm of een of andere wake up functie in de bios? Kiijk daar eerst eens naar.

• Alphalorne
Hmm... Damn! dat kan inderdaad eigenlijk niet anders, maar had gewoon gehoopt op een softwarematige oplossing. Ga daar dan maar eens achteraan, tenminste, als het nog een paar keer gebeurt.
Thanx voor de reacties, maar als iemand nog denkt van UREKA, IK HEB HET!!! graag.

• Alphalorne
Terw_Dan schreef op 05 juni 2004 @ 12:58:
Wat dacht je van een wake up on ring, wake up on lan, wake up on alarm of een of andere wake up functie in de bios? Kiijk daar eerst eens naar.
Checked it. Was inderdaad het eerste waar ik aan dacht. Helaas.

• Alphalorne
Het viel me wel op dat het hier rete statisch is. Zou dat ergens mee te maken hebben?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Alphalorne schreef op 05 juni 2004 @ 13:00:
Het viel me wel op dat het hier rete statisch is. Zou dat ergens mee te maken hebben?
Dat zou goed kunnen, is je bak wel geaard aangesloten?

je kunt overigens de edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif gebruiken zodat je niet steeds je topic hoeft te kciken

[ Voor 27% gewijzigd door TERW_DAN op 05-06-2004 13:01 ]

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem met mijn pc.

Als ik de power knop in druk om de pc af te sluiten dan sluit de computer zicht netjes af. Op een willekeurig moment start de pc weer gewoon.

Als ik in windows zeg afsluiten dan heb ik dit probleem niet.

Ik maak gebruik van windows 2000 met SP3.

Verwijderd

Ik denk iig niet dat zoiets met je OS kan te maken hebben, omdat je OS helemaal niet actief is en kan zijn wanneer dit gebeurt.

Ik zou idd es kijken naar je voeding.

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 18:25

BLN

Nouw, als t zo statisch is dat de lucht gaat geleiden, zou k zelf ook neit meer zo graag in die kamer staan(laat staan de pc). Maar ik zou toch ff checken of dat knopje wel goed is en m zo nodig vervangen.

Haal anders de draadjes ns los van de schakelaar en zet m dan uit.

If it ain't broken, don't fix it

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 00:27

w0w

Je kunt idd ff de schakelaar 'eraf' halen, en anders toch nog maar eens checken of wake-up on USB oid aan staat, mss wake-up on PS/2?

Verwijderd

BiX schreef op 05 juni 2004 @ 13:05:
Nouw, als t zo statisch is dat de lucht gaat geleiden, zou k zelf ook neit meer zo graag in die kamer staan(laat staan de pc). Maar ik zou toch ff checken of dat knopje wel goed is en m zo nodig vervangen.

Kan toch ook zo zijn dat er een soort van inductiespanninkje over een onderdeeltje van zn mobo komt te staan ofzo?

Ik zou gewoon ff een andere voeding erin keilen want ik neem aan dat het daar aan ligt eigk

• Alphalorne
BiX schreef op 05 juni 2004 @ 13:05:

Dat is dus het vervelende, ik kan dat wel doen, maar het is giswerk of die het weer doet en vooral wanneer ie t weer doet. Het is dus nog maar 2x voorgekomen.

Wat dat statisch betreft, af en toe een schokje. PC is geaard aangesloten. Kan van ons bankstel komen (soort stof) die ik meeneem naar de pc, maar zelfs dan is het : schok! niks...

Denk dat ik het voorlopig nog maar ff aan ga kijken. Gebeurt het 6x in de week, dan is de voeding inderdaad realistisch, anders hou ik het bij de plaaggeest ;) ( ze zullen niet allemaal moordlustig zijn, toch?).

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 00:27

w0w

Als het echt aan de voeding ligt, denk ik dat je dat ook wel merkt als je met de pc werkt. Veel vastlopers of onstabiele pc ed...

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-04 14:45
laat die plaaggeest toch ook lekker computeren ! :+

LinkedIn
BlackIntel

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
heb zelf hetzelfde prob (gehad?) met MSI KT4-Ultra BSR, XP2000+ en MSI Geforce 4 Ti4600

Dit was voor mijn verhuis, toen zaten 2 pc's op de zelfde stroomlus, zonder aarding. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat dit het probleem was, maar heb nooit een manier gevonden om uit te zoekn wat nu eigenlijk het probleem was...

Verwijderd

Dit heb ik ook best vaak bij een oud beestje van me.
Deze start meestal op nadat ik het licht aan of uit doe, of andere apparaten. Ik denk dat het iets te maken heeft met piekspanningen. Maar sinds een week heb ik er geen last meer van. Kijk es bij je instellen in je BIOS, het wil soms wel helpen als je de "Soft-Off by PWR-BTTN" op "Instant-Off" zet. Waar je ook voor moet zorgen is dat de stroomkabel in een geaard stopcontact zit, dat scheelt soms ook nog wel wat. :)

Hopelijk helpt dit je verder, en anders trek je gewoon de stekker dr uit voordat je weggaat (mits je er natuurlijk makkelijk bij kan).

(Er zitten bij mij 3 computers, 2 versterkers, 2 monitoren en nog wat kleine dingen op 1 stopcontact bij mij, en het geeft geen problemen. Ik heb alles gewoon met 4 stekkerdozen aan elkaar gehangen, en de hele handel is niet geaard |:( }).)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 13:31 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

OS toegevoegd in topictitel, denk hier in het vervolg zelf even aan

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Alphalorne
@ Spider.007: Oops! vergeten. Is alweer een poos geleden dat ik een topic opende. Bedankt iig.

@ Everybody else: Bedankt voor alle reacties. Ik zal eenieder op de hoogte houden van dit misterie. Btw, wat was het nummer van de Ghostbusters ook alweer? Lamaar, 118 weet dat wel ;)
Pagina: 1