Ik ben ff bezig voor iemand om een soort poule systeem te maken voor een tenniscompetitie. Ik zit ff met het probleem dat ik ff niet meer kan bedenken hoe en wat.
Het gaat om het volgende:
Je geeft in een editboxje het aantal spelers aan die meedoen
Volgende boxje geef je de aantal ronden die gespeelt moeten worden.
In principe zijn dat de enige variabelen.
Het gaat om een dubbelspel dus 2x2 mensen spelen per ronde.
Het is nu de bedoeling dat ik een lijstje genereer waarin in staat welke mensen tegen elkaar moeten spelen zodat iedereen zoveel mogelijk wisselt, ook de partner waar ie mee tennist zeg maar.
dus partij zou bv worden:
12 deelnemers
2 rondes
ronde1:
1 - 2 tegen 3 -4
5 - 6 tegen 7 -8
9-10 tegen 11-12
ronde 2:
1-5 tegen 9 -2
3-6 tegen 10-4
7-11 tegen 12-8
Hoe krijg ik het voor elkaar dat de spelers zoveel mogelijk verdeelt worden? Het is niet voor school maar gewoon om iemand te helpen. Kom aub niet met antwoorden van zoek hier en daar en weet ik allemaal wat, reageer dan gewoon aub niet. (Bedoel hiermee rtfm en zoek maar op google, had wat lastig geformuleerd, excuses)
Het gaat om het volgende:
Je geeft in een editboxje het aantal spelers aan die meedoen
Volgende boxje geef je de aantal ronden die gespeelt moeten worden.
In principe zijn dat de enige variabelen.
Het gaat om een dubbelspel dus 2x2 mensen spelen per ronde.
Het is nu de bedoeling dat ik een lijstje genereer waarin in staat welke mensen tegen elkaar moeten spelen zodat iedereen zoveel mogelijk wisselt, ook de partner waar ie mee tennist zeg maar.
dus partij zou bv worden:
12 deelnemers
2 rondes
ronde1:
1 - 2 tegen 3 -4
5 - 6 tegen 7 -8
9-10 tegen 11-12
ronde 2:
1-5 tegen 9 -2
3-6 tegen 10-4
7-11 tegen 12-8
Hoe krijg ik het voor elkaar dat de spelers zoveel mogelijk verdeelt worden? Het is niet voor school maar gewoon om iemand te helpen. Kom aub niet met antwoorden van zoek hier en daar en weet ik allemaal wat, reageer dan gewoon aub niet. (Bedoel hiermee rtfm en zoek maar op google, had wat lastig geformuleerd, excuses)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 16:08 ]