Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dual 120mm Radiator Mounting Vraagje

Pagina: 1
Acties:

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:26
Ondertussen hangt ie aan de achterkant netjes op vier schroefjes en doet het perfect! :)

Ik heb gezocht op Internet, dit gevraagd in het Waterchill-topic en Black Ice een mailtje gestuurd, maar nergens heb ik nog een antwoord vernomen. Vandaar dat ik het hier nog maar eens stel:

Als 't goed is, wordt er binnenkort een nieuwe PC met WC aangelegd hier, maar ik wilde graag weten of het volgende mogelijk is:

Ik heb waarschijnlijk binnenkort een Antec P160 kast en het is de bedoeling om daar een Black Ice Pro Dual Radiator (2x 120mm) in te verwerken.
Het lijkt me erg moeilijk om deze netjes in m'n kast te verwerken, aangezien ik (nog) niet van plan ben om in mijn gloednieuwe kast te gaan zagen. (Mij=n00b)

Nu dacht ik dat ik de radiator misschien aan de achterkant zou kunnen vast maken, half over de bestaande 120mm fan en half uitstekend aan de zijkant van de kast. Dit zou betekenen dat de radiator maar door vier schroefjes gesteund wordt, ipv acht.

Omdat ik niet weet hoeveel de radiator (evt. met water) weegt, weet ik ook niet of hij dus er zo aan kan hangen. Weet iemand hier het misschien?

[ Voor 5% gewijzigd door IceEyz op 29-07-2004 19:16 ]

• [BO]Legolas
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 13:20
Ik heb toevallig zelf ook die black ice dual 120mm radiator. en ik denk dat je hem wel aan 4 schroeven kan hangen. zou niet al teveel problemen moeten geven.

ik heb zelf ook met dat idee gestoeid, maar op die manier paste het gewoon niet bij mij. daarom heb ik hem dus gewoon opgehangen tussen mn 5 inch bays. hij neemt nu (inclusief ruimte voor airflow) 3 bays aan ruimte in. en dat werkt prima. dus moch je die ruimte ter beschikking hebben zou ik hem gewoon ophangen bovenin je 5 inch bays. en mocht je daarna ruimte tekort komen. ga dan pas zagen.

• IceEyz
  • Laatst online: 22:26
Dankuwel, ik denk dat ik inderdaad dit zootje ga kopen, maar in de 5 1/4" bays gaat niet lukken, die raken nog al snel vol bij mij...

Als nog meer mensen hun mening hierover kwijt willen, dat kan dus nog steeds :)

• irongangster
  • Laatst online: 31-07-2021
[BO]Legolas schreef op 05 juni 2004 @ 16:37:
Ik heb toevallig zelf ook die black ice dual 120mm radiator. en ik denk dat je hem wel aan 4 schroeven kan hangen. zou niet al teveel problemen moeten geven.

ik heb zelf ook met dat idee gestoeid, maar op die manier paste het gewoon niet bij mij. daarom heb ik hem dus gewoon opgehangen tussen mn 5 inch bays. hij neemt nu (inclusief ruimte voor airflow) 3 bays aan ruimte in. en dat werkt prima. dus moch je die ruimte ter beschikking hebben zou ik hem gewoon ophangen bovenin je 5 inch bays. en mocht je daarna ruimte tekort komen. ga dan pas zagen.
Ik krijg binnekort ook m'n Airplex evo 240 radiator binnen. Hier ga ik ook 2 fans op zetten van 120mm.
Maar als je hem in je Bays doet is de airflow toc zowiezo erg slecht? Hij loopt maar wat aan te blazen tegen 2 wanden aan of heb ik het nou fout :S
Ik was van plan om 2 120mm gaten aan de bovenkant te dremelen.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:43

Exigence

dnkroz

Ik zou hem inderdaad gewoon in het dak plaatsen, en dus in het dak 2 120 mm gaten zegen :)
Misschien nog een originelere optie: in de bodem, met 2 120mm gaten. Wel zorgen dat je kast dan op hoge pootjes staat.

• [BO]Legolas
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 13:20
irongangster schreef op 06 juni 2004 @ 13:06:
[...]

Ik krijg binnekort ook m'n Airplex evo 240 radiator binnen. Hier ga ik ook 2 fans op zetten van 120mm.
Maar als je hem in je Bays doet is de airflow toc zowiezo erg slecht? Hij loopt maar wat aan te blazen tegen 2 wanden aan of heb ik het nou fout :S
Ik was van plan om 2 120mm gaten aan de bovenkant te dremelen.
dit valt bij mij wel mee, het onderste deel van mn rad hangt halverwege het middelste bay, bovenste deel eigenlijk ook halverwege het bovenste bay, maar aangezien ik een chieftec kast heb kan je gewoon zeer makkelijk een 92 mm fan achterin plaatsen die alle warme lucht gewoon wegvoert.

ok gelijk hebben jullie wel, 2 gaten bovenin zou beter werken, maar ben momenteel gewoon te lui om langere slang te halen. en gaten te zagen :P (ik zou net 5 cm tekort komen met deze slang. dus tjah :P)

naja voor nu werkt het goed. komt ooit nog wel verandering in :P
Pagina: 1