Ik had net alles erop gezet maar ik krijg geen beeld en ik zie een rood lampje branden op me moederboord wat is dat ?
boekje al gelezen? daar staat vast in wat het rode lampje betekent
Hier staat tekst
Waar moet ik doen zoekenSjaak_Afhaak schreef op 05 juni 2004 @ 11:54:
boekje al gelezen? daar staat vast in wat het rode lampje betekent
In het boekje dat bij je moederbord geleverd is natuurlijk. de betekenis van de lampjes en bijbehorende error codes staan daarin uitgelegd. mocht je het boekje niet hebben, kun je hem hier alsnog downloaden.
[ Voor 34% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 05-06-2004 12:02 ]
Hier staat tekst
dat rood lampje betekend dat je moederbord stroom krijgt, zo te zien in je post ben je nog niet zo bekend met pc's, ik zou er verder niet aan sleutelen als ik jouw was en het goed laten nakijken door iemand die er meer verstand van heeft.
ik kan het ook compleet fout hebben hoor, en dat je wel veel weet van hardware.
als eerste zou ik beginnen(aangezien je geen beeld krijgt) om je processor goed na te kijken (zit hij er wel goed in) en je koeler(heeeeel belangrijk), daarna je ram.
en btw, krijg je wel error piepjes? heb je de poweron-button wel goed gezet??
als eerste zou ik beginnen(aangezien je geen beeld krijgt) om je processor goed na te kijken (zit hij er wel goed in) en je koeler(heeeeel belangrijk), daarna je ram.
Ik krijg alleen geen beeld geen piepjes. me koelers gaan wel aan koeling van videokaart ookDr Pro schreef op 05 juni 2004 @ 12:00:
dat rood lampje betekend dat je moederbord stroom krijgt, zo te zien in je post ben je nog niet zo bekend met pc's, ik zou er verder niet aan sleutelen als ik jouw was en het goed laten nakijken door iemand die er meer verstand van heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 12:02 ]
waarschijnlijk gaat hij dan niet eens aan
, loop alles eens goed na. post is wat meer specs, zoals welke cpu/koeler/ram enzo\
Edit: dohh beter lezen, hmm geen beeld, kan echt aan je ram liggen, zit het er wel goed in?, wat voor voeding heb je?, is je monitor nog wel goed?
Edit: dohh beter lezen, hmm geen beeld, kan echt aan je ram liggen, zit het er wel goed in?, wat voor voeding heb je?, is je monitor nog wel goed?
[ Voor 38% gewijzigd door Dr Pro op 05-06-2004 12:05 ]
AMD 2600+ thbDr Pro schreef op 05 juni 2004 @ 12:02:
waarschijnlijk gaat hij dan niet eens aan, loop alles eens goed na. post is wat meer specs, zoals welke cpu/koeler/ram enzo
2x512 pc3200/400 kingston cl3
fx5900 van asus
abit NF7-s
die 5900 zijn stroomvreters, heb je wel je connector goed in je kaart gestoken? want anders doen ze nog niks, nogmaals welke voeding??
[ Voor 12% gewijzigd door Dr Pro op 05-06-2004 12:06 ]
soms zit er op je moederbord een speciale fanheader voor je cpu koeler. Als het moederbord merkt dat hier niets op aangesloten zit, schakelt-ie (uit voorzorg) zichzelf snel weer uit.
Zijn al die spullen nieuw? kun je ze bij een vriend ofzo testen?
En hier kun je een handleiding voor dit board downloaden mocht je 'm kwijt zijn.
Zijn al die spullen nieuw? kun je ze bij een vriend ofzo testen?
En hier kun je een handleiding voor dit board downloaden mocht je 'm kwijt zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door 0siris op 05-06-2004 12:08 . Reden: link naar manual ]
ach...in een volgend leven lach je er om!
Ik heb hier een pro lite 430s liggenDr Pro schreef op 05 juni 2004 @ 12:02:
waarschijnlijk gaat hij dan niet eens aan, loop alles eens goed na. post is wat meer specs, zoals welke cpu/koeler/ram enzo\
en me andere pc hierzo naast asus a7n8-d werkt het scherm ook goed op.
En de spullen die in dat systeem zitten wat nu niet werkt komt net uit een msi kt6-delta die nog wel goed werkte.
Maar als ik die pc wat langer aan laat staan gaat naar van loop van tijd je koeler van gpu uit
Verwijderd
Ik heb zoiets ook gehad bij dat moederbord en toen was het gewoon stuk. Ik zou als je er garantie erop heb gewoon omruilen voor een nieuwe
Q-tec 450 Maar hij heeft het 20 minuten geleden op een andere pc nog gedaan alleen met een ander moederboord.Dr Pro schreef op 05 juni 2004 @ 12:06:
die 5900 zijn stroomvreters, heb je wel je connector goed in je kaart gestoken? want anders doen ze nog niks, nogmaals welke voeding??
hmm, weird shit...probeer het is met een andere vid kaart. misschien ligt het gewoon aan je kaart. of deed die het nouw wel op je asus mobo?. welke revisie mobo heb je? V1.0/1.2/2.0??
kijk hier anders even op
http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/test_report/NF7/01.php
edit: en waarschijnlijk weet je zelf wel dat Q-Tec crap^2 is...
kijk hier anders even op
[ Voor 12% gewijzigd door Dr Pro op 05-06-2004 12:12 ]
Die fx 5900 komt uit me MSIDr Pro schreef op 05 juni 2004 @ 12:11:
hmm, weird shit...probeer het is met een andere vid kaart. misschien ligt het gewoon aan je kaart. of deed die het nouw wel op je asus mobo?. welke revisie mobo heb je? V1.0/1.2/2.0??
kijk hier anders even op
waarschijnlijk is je mobo dan dood....of het is een major incompatibility problem.
zwaar kutje dus...
zwaar kutje dus...
laat maarDr Pro schreef op 05 juni 2004 @ 12:16:
waarschijnlijk is je mobo dan dood....of het is een major incompatibility problem.
zwaar kutje dus...
ik ben gewoon te onrustig want ik had dit boordje 2de hands gekocht doe ik eigenlijk nooit maar was gewoon ff cheap en weer ff om mee te spelen.
Ik weet niet wat het was maar hij doet het alleen hdd gecrashed van het 99999 opnieuwe opstarten
maar in ieder geval bedankt
hhahahahaha, ok np^^ veel succes verder...je weet he, dit is een clockt board
ik heb em zelf ook en momenteel is m'n 1700+ aangekomen op de snelheid van 2.4 ghz
hahahah, gewoon proberen
PMG Beleid
Dit is dus duidelijk NIET de bedoeling- een topicstart van een enkele zin, geen reactie van meer dan een paar regels, specs te laat en dan uiteindelijk een 'laat maar' terwijl je zelf werkelijk geen enkele moeite gedaan hebt
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Dit is dus duidelijk NIET de bedoeling- een topicstart van een enkele zin, geen reactie van meer dan een paar regels, specs te laat en dan uiteindelijk een 'laat maar' terwijl je zelf werkelijk geen enkele moeite gedaan hebt
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()