[WinXP] Meldt meteen weer af

Pagina: 1
Acties:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik heb hier een pc met Windows XP Home SP1 (legaal en geactiveerd).
Zodra ik Windows in kom kan ik een username kiezen om aan te melden. Dan zie ik heel even de wallpaper voorbij flitsen en zit ik meteen weer in hetzelfde scherm terug. 8)7
Dan is de pc nog een paar sec. bezig om af te melden. Dit gaat dus allemaal automatisch.

Ik heb ook geprobeerd om een andere username in te loggen, of administrator, maar die geven hetzelfde effect.

Via de search heb ik dit topic gevonden:
[rml][ WinXP] Je meldt je aan, en hij sluit weer af?[/rml]

Ik heb de repairconsole gestart vanaf de cd en geprobeerd SysEvent.Evt uit te lezen, hier staat alleen maar "0" in.
Kopieren van deze file gaat niet (toegang geweigerd).

Ook heb ik nog fixmbr uitgevoerd en er werd wel aangegeven dat de pc een niet-geldige of onbekende MBR had, maar uiteindelijk heeft het niks geholpen.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem? En dan bedoel ik zonder een nieuwe Windows install. :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is er iets in de volgorde van je harddisken gewijzigd - zo ja, zoek eens op 'mounteddevices' dan zal je een aantal vergelijkbare problemen tegen komen met ook een oplossing er bij.

De SysLog.evt kan je niet uitlezen - die moet je met eventvwr.msc (eventvwr.exe) openen als eventlog.

Over het niet kunnen copieeren vanuit de recovery console - http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;240831 :)

Verder - hangt de PC in een netwerk? Je kan dan namelijk vanaf afstand ook nog e.e.a. doen en dat is vaak handig :)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik wil nu proberen om via het netwerk regedit uit te voeren, maar ik weet de naam en de werkgroep van de pc niet, hoe kom ik daar achter?

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 19:44
dreeke schreef op 05 juni 2004 @ 11:58:
Ik wil nu proberen om via het netwerk regedit uit te voeren, maar ik weet de naam en de werkgroep van de pc niet, hoe kom ik daar achter?
Hij ziet hem niet in netwerkomgeving? Anders progje Netmon gebruiken ofzo om te kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door MacDokie op 05-06-2004 12:07 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Domus schreef op 05 juni 2004 @ 12:07:
[...]

Hij ziet hem niet in netwerkomgeving? Anders progje Netmon gebruiken ofzo om te kijken.
Ja hij ziet hem nu idd.... ik zat nog in de repairconsole :X
Alleen lukt het me nog niet om in te loggen, hij accepteert user/ww niet... * dreeke gaat ff verder proberenl

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-05 23:44
kom je er ook niet in via safe mode???, vanaf daar kan je nl alles zien :)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Nee, Safe mode geeft hetzelfde probleem. Ik betwijfel trouwens ook of het aan de driveletters ligt, maar ik zal het in ieder geval even proberen.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem plz help

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
Ik heb ook hetzelfde probleem

dit is wat ik heb geprobeert:

- inloggen met mijn hoofd account
- inloggen met de local-administrator account
- opstarten in veilige modus
- opstarten met de laatste werkende configuratie
- opstarten in command promt

op alle bovenstaande mogelijkheden kom ik windows niet in.

Kan het misschien een nieuw virus zijn??? (norton heeft niets gevonden)

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb dit ook een keer gehad, bij mij was het gekomen door een virus waardoor een windows bestandje (een *.dll) was verwijderd. Toen was voor mij de enige oplossing opnieuw installeren.

http://Compusmurf.xs4all.nl

Verwijderd

Hoe kan ik dat het makkelijkste doen (windows opnieuw installeren) beetje newb als het gaat om windows xp (zonder dat al die andere programmaŽs eraf gaan) of is dit niet mogelijk???

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 19:55 ]

• AaroN
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Hmmz. Dit klinkt erg bekend. Was toen gaan zoeken en idd vond hetzelfde topic. Met hetzelfde probleem. Ook op ExpertsExchange (let op je moet wel geregistreerd zijn) is er wat over te vinden:
I'm looking around right now but it may be a while. If your in a hurry, post a 20 point pointer question and you may get additional respondents more knowledgeable of this error. It looks like a corrupt page file problem but not sure whether safe to delete the page file or not so don't want to suggest that. If you want to post a pointer question, copy the address of this page from the address window of your browser and paste it into the body of the pointer question. People will click on the link which will bring them here. You can probably delete the pointer question if no one posts to it so that you don't have to give up another 20 points. In the title - put POINTER TO or something similar so they know the whole question isn't only worth 20 points. Here are some additional things you can try if you like.

Tap F8 repeatedly at startup to get into the boot menu screen and then choose Last Known Good Config

if no joy then:

Tap F8 repeatedly at startup to get into the boot menu screen and then choose Safe Mode Command Prompt - if you can get to here then you should be able to bring up the task manager by hitting ctrl-alt-delete-if so-end process anything that you can without killing the machine to free up resources then from the applications tab you can try to start explorer in safe mode by clicking new task and typing explorer into the window - if so- then open system properties in control panel-go to advanced tab-settings button-advanced tab-virtual memory button and choose no page file-make sure setting is saved and closeout and reboot. If it reboots to normal, then go back into system properties and choose to let the system manage your page file.
Then reboot again

Here's some descriptions - I think the answer is to delete the pagefile from the recovery console using the trick described in jsinc link below but don't want to recommend because not sure if it will boot again if the machine hasn't been preconfigured to recreate the pagefile on boot, which is what it does when you choose no page file in system properties (although the wording is ambiguous-it says no page file but it means there will still be a separate one that is running while the main one is deleted so that it can be rebuilt-comp can't run with absolutely no pagefile I don't believe.) I'll try to get more info. Sorry it took so long.

http://www.aumha.org/win5/a/xpvm.htm
http://www.jsiinc.com/SUBI/tip4200/rh4265.htm
http://www.winnetmag.com/...rticleID/21696/21696.html
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd wegens tijdgebrek :(, maar wie weet werkt een van de opties :)

Kortom er is dus waarschijnlijk iets mis met een cruciaal bestand, waardoor windows de fout in gaat.

Ik meen me wel te herinneren dat ik een virus melding had de dag ervoor van Norton. Maar die was automagisch verwijderd, dus kan ik me dat ook niet heugen. Btw, hier is het Win XP Professional.

[ Voor 6% gewijzigd door AaroN op 05-06-2004 20:00 ]

JayGTeam (213177)

• QSYS
  • Laatst online: 23-04 01:13
Compusmurf, welke dll was je toen kwijt?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Probeer dit eens:

bron (de post van quintoncomputers)
I have just fixed this issue for a client with the same simptoms by doing the following: using ERD commander, I was able to edit the registry and change the HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Userinit key from a garbled value his broadband provider's software set, to C:\WINDOWS\system32\Explorer.exe, for WinXPPro, home may have a different location for Explorer.exe, but this is almost always the problem with that behaviour. Re-installing windows is almost never necessary in this situation, changing the registry has worked the 5 or 6 times I have seen this problem.

If you have access to another computer to burn a disk, there are several options to modify the registry, such as http://sourceforge.net/projects/austrumi .. google is your friend here.

Good luck! This situation IS recoverable with a little work, without data loss.
edit: ze hebben het hier over een offline registry edit dingetje, maar ik neem aan dat dit ook met remote registry moet kunnen?

[ Voor 7% gewijzigd door Mike Jarod op 05-06-2004 20:34 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

dreeke, zou je mij een ingepakte versie van %WINDIR%\system32\config (en subdirs) kunnen sturen? Dan kan ik de configuratie nabootsen :) Die files zijn trouwens wel in gebruik; dus zul je even gebruik van een recovery console moeten maken om het zootje te kopieren :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
QSYS schreef op 05 juni 2004 @ 19:59:
Compusmurf, welke dll was je toen kwijt?
Ik weet niet meer welke dll, maar weet wel nog dat het toen op het bugbear virus ging. Maar zelfs om de dll te kopieren van een ander systeem wou niet helpen.

http://Compusmurf.xs4all.nl

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dreeke, kun je wat meer vertellen over hoe de installatie van de PC is uitgevoerd? Heeft hij aan het Internet gehangen? Beschermd of onbeschermd? Heb je patches geinstalleerd? Welke? WindowsUpdate geinstalleer, evt. drivers?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-02 15:46

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Sorry.., geen oplossing, wel hetzelfde probleem
Heb dit ook geconstateerd na het verwijderen van een BlazeFind search in mijn taakbalk (heb hiervoor Adware gebruikt)
Inloggen is niet meer mogelijk, ook niet in SafeMode of als andere user
Het inloggen start om meteen daarna weer af te loggen of je komt op je desktop en vevolgens houd het op

Heb jij voordat dit zich voordeed misschien ook spy/ad-ware verwijdert?

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-02 15:46

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

@Mike Jarod;

Gotcha... die offline password editor disk heb ik al vaker gebruikt, prima tool!
Had er niet aan gedacht deze icm met dit probleem te gebruiken
Zal het morgen proberen (PC niet hier), thnx

Sorry als ik met mijn 1e reply mensen op het vekeerde spoor heb gebracht

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

Verwijderd

B3NN0 schreef op 06 juni 2004 @ 12:59:
Sorry.., geen oplossing, wel hetzelfde probleem
Heb dit ook geconstateerd na het verwijderen van een BlazeFind search in mijn taakbalk (heb hiervoor Adware gebruikt)
Inloggen is niet meer mogelijk, ook niet in SafeMode of als andere user
Het inloggen start om meteen daarna weer af te loggen of je komt op je desktop en vevolgens houd het op

Heb jij voordat dit zich voordeed misschien ook spy/ad-ware verwijdert?
Ik heb nu ook hetzelfde probleem, en idd ook na het gebruiken van Spybot... Iemand al een oplossing gevonden die 100% werkt ?

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-05 15:11
No solution, same problem

Ik zit er nu ook mee in m'n maag. Ik snap er helemaal niets van, de PC is van m'n zusje dus ik heb na ongeveer alle "Safe Mode" opties te hebben geprobeerd maar die harde schijf in mijn systeempje gehangen om eens te controleren op spyware en virussen.

Kwam niets bijzonders omhoog, wat suffe spyware, maar geen virussen oid.

Ik kom er nog niet in als Administrator, maar heb nog niet gelezen of die Password diskette het oplost. Is het probleem er niet als je als admin inlogt? Ik zit er al over na te denken om maar alles weer te gaan backuppen :( dacht/hoopte dat windows na die "ME" blunder en een overstap naar de stabiele NT kernels wel wat robuuster zou worden ... maar dat dus NET niet. ( dit is wel het langste wat ik ooit heb gedraait van microsoft, naast windows 3.11 :+ )

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoek eens op 'blazefind' op GoT en je zal een aantal mogelijke oplossingen vinden - staat je oplossing daar niet bij, open dan even een nieuw topic :)

Dit heeft overigens niets met stabiliteit te maken maar met een slechte configuratie van de PC (een gebruiker onder admin rechten laten werken is geen goede config) :)

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-05 15:11
"BlazeFind" it was indeed :) en als admin starte hij eindelijk weer normaal op.

THNX very muchados; ik kwam er toevallig achter dat als je het "Administrator" wachtwoord niet weet, het hoogstwaarschijnlijk hetzelfde wachtwoord is als de eerste gebruiker met Administrator rechten op die PC. ( kan natuurlijk puur toeval zijn, maar op zowel mijn PC als m'n zusjes PC is dit zo :? ... kan ook aan die OEM CD van Medion liggen dat het zo ingestelt word :Y) )

iig, het werkt weer, nu even m'n zusje de "Administrator" rechtjes afnemen :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door LinuX-TUX op 13-08-2004 16:18 ]

Pagina: 1