Toon posts:

Pc start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien geen hele duidelijke titel, maar heel veel specifieker kan ik niet eens zijn. ;)

De situatie is als volgt:
PC komt niet verder als het laadscherm (met groene balkje) van XP, groene balkje blijft hangen en hij komt niet meer verder...
Ook linux opstarten lukt niet (dualboot), blijft hangen bij het iniateren van USB-hostcontroller.

Toen heb ik geprobeert windows xp opnieuw te installeren. Booten van cd -> install draaien. Maar ik de installatie loopt al vrij snel vast, na het inladen van de benodigde bestanden... (komt dus eigenlijk niet eens echt in installatie menu zelf)

De hardware:
Duron 800mhz
MSI K7 Turbo moederbord
256 mb geheugen

Heeft zeker een jaar of 2, 3 zonder problemen gelopen... Is overigens niet (meer) overklokt. Heb net een nieuwe laptop besteld, maar wou dit systeem er toch nog wel graag bij houden :/

Heeft er iemand enig idee wat had kan zijn? Ik weet het namelijk echt niet... Denk een hardware probleem? Misschien geheugen?
Heb FAQ doorgelezen, maar ik weet het gewoon echt niet.

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hmm, MSI K7, dingen willen wel eens brakke elcos hebben (lekken, bolstaan enz).
Draai je kast eens open en kijk of deze nog goed zijn. Dit kan een hoop ellende verklaren.
Test anders je geheugen nog eens met memtest.

Verwijderd

Topicstarter
Memtest heb ik net gedraaid, maar geeft geen fouten ;). Probeer straks nog wel even ander reepje geheugen voor de zekerheid.

Moederboard zal ik zo eens even goed bekijken.

Iemand nog andere ideeen?

Verwijderd

computer al gestripped op niet essentiele onderdelen? alles eruit wat er uit kan en dan kijken of je een install voor elkaar kan krijgen. Zo niet, lijkt een mobo probleem waarschijnlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er niet veel bijzonders inzitten eigenlijk :P Netwerkkaart, die kan ik er inderdaad even uithalen, maar vrees dat dat het toch niet is...

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:04

Sjaak_Afhaak

Bleh!

misschien moet je maar eens proberen om in je bios je usb uit te schakelen (misschien lastig ivm muizen/toetsenborden). Zelf heb je aangegeven dat het booten van linux op dat punt de mist in gaat.

Hier staat tekst

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Bekend probleem, komt volledig overeen met mijn problemen toentertijd.

Lees er hier meer over, en ga na of dit in jou situatie ook het geval is:

MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics*
Pagina: 1