[mpg] instellingen convertor

Pagina: 1
Acties:

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 20:52
Om avi films ook te kunnen kijken op mijn stand-alone DVD zet ik deze om naar mpeg1 met het programma Mainconcept encoder.
Nu gaat dat meestal wel goed maar nu heb ik een aantal films die na het omzetten op de pc wel te bekijken zijn, maar op mijn stand-alone alleen geluid geven maar het beeld groen blijft.

Deze films zijn orgineel ntsc maar ik geef aan in Mainconcept dat het een pal moet worden.
Dit heeft echter geen invloed, het beeld blijft groen.
Ik heb overigens ook op ntsc gebrand maar ook dan hetzelfde resultaat.

Iemand een idee welke instellingen ik eventueel moet doen in Mainconcept? of heeft iemand ervaring met misschien een beter progje dan Mainconcept?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Begin eerst eens om ze naar MPEG2 over te zetten, aangezien DVD MPEG2 is.
Je zou ook eens naar TMPGenc kunnen kijken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Artwido
Microkid schreef op 05 juni 2004 @ 11:17:
Begin eerst eens om ze naar MPEG2 over te zetten, aangezien DVD MPEG2 is.
Je zou ook eens naar TMPGenc kunnen kijken.
De stand-alone kent mpeg en (s)vcd.
Als ik omzet naar mpeg2 dan herkent hij dit niet.

Ik heb al eerder avi naar mpeg omgezet met mainconcept en die deden het prima op de stand-alond speler.
Daarom snap ik niet waarom sommige films wel problemen geven.

Verwijderd

mpeg2 moet hij herkennen, svcd is namelijk mpeg2.. brand je het wel als svcd? je zet toch niet zomaar los de mpegs op cd? sommige spelers hebben hier namelijk moeite mee..

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

canopus procoder.. is ook lekker werken hier. Werkt makkelijk en zeer goed resultaat.

• Artwido
Nou het is toch nog gelukt.
Ik had eigelijk nog niet omgezet naar vcd, wel naar svcd maar dat werkte ook niet.

Maar vcd did the trick. Ik moest overigens deze optie ook nog aangeven in de advance instellingen.

in iedergeval bedankt voor de tips.
Pagina: 1