Toon posts:

Nieuwe proc.

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn proc is pas kappot gegaan(op een ander mobo) en nu wil ik dus een nieuwe. Het was een 1700 XP (133mhz)
Mijn moederbord is de: MSI K7T Turbo2
http://www.msi.com.tw/pro...pro_mbd_detail.php?UID=24

Hier op zit 512mb 133mhz sdram

Nu is mijn vraag welke amd proc hier op kan.
Volgens de technische info kan er een amd XP 2600 op (266mhz)
Dit kan echter alleen na een bios update.

Kan ik met mijn geheugen van 133mhz een proc draaien op 266mhz?
Kan ik ook zonder een update de proc op mijn mobo doen en dan updaten, want ik kan dit zonder proc. niet (toch)?

alvast bedankt.

Groeten
RVDD

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 20:28
Nu is mijn vraag welke amd proc hier op kan.
Volgens de technische info kan er een amd XP 2600 op (266mhz)
Dit kan echter alleen na een bios update.
Je geeft zelf het antwoord al :?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

Topicstarter
Domus schreef op 05 juni 2004 @ 10:59:
[...]

Je geeft zelf het antwoord al :?
Ja, maar dan zou ik dus eerst een andere proc. moeten kopen (2000 xp 133mhz)
en dan updaten en een snellere er op.
Kan dat niet anders?

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
Kan ik met mijn geheugen van 133mhz een proc draaien op 266mhz?
Kan wel, maar het verschil tussen DDR-SDRAM en normaal SD-RAM merk je toch wel. SD-RAM is toch een stuk trager, je cpu/ram werkt met dividers etc. Het is wel sneller dan je 1700+
Kan ik ook zonder een update de proc op mijn mobo doen en dan updaten, want ik kan dit zonder proc. niet (toch)?
Je kunt de processor er wel instoppen. En de processor zal dan ook gewoon herkent worden als AMD XP-processor, maar waarschijnlijk zal deze voor de update niet op de volle snelheid lopen.
Groeten
RVDD
offtopic:
Je hoeft hier niet te groeten, dat doen de tweakers al door te posten. Kun je daarnaast even kijken voor een wat betere topictitel? En volgens mij staat dit ook in dit faq/search, dus daar de volgende keer eerst in kijken :)

[ Voor 2% gewijzigd door blackangel op 05-06-2004 11:06 . Reden: zin in ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 11:04:
Ja, maar dan zou ik dus eerst een andere proc. moeten kopen (2000 xp 133mhz)
en dan updaten en een snellere er op.
Kan dat niet anders?
Je kan dan zo'n 2600+ er wel inprikken, werken zal ie ook doen, hij zal alleen niet goed herkent worden, wat na de bios update dus wel goed gebeurt...

Verwijderd

Topicstarter
blackangel schreef op 05 juni 2004 @ 11:05:
[...]
Kan wel, maar het verschil tussen DDR-SDRAM en normaal SD-RAM merk je toch wel. SD-RAM is toch een stuk trager, je cpu/ram werkt met dividers etc. Het is wel sneller dan je 1700+

[...]

Je kunt de processor er wel instoppen. En de processor zal dan ook gewoon herkent worden als AMD XP-processor, maar waarschijnlijk zal deze voor de update niet op de volle snelheid lopen.

[...]

offtopic:
Je hoeft hier niet te groeten, dat doen de tweakers al door te posten. Kun je daarnaast even kijken voor een wat betere topictitel? En volgens mij staat dit ook in dit faq/search, dus daar de volgende keer eerst in kijken :)
Okee, daar had ik dus wat aan.
Maar het maakt dus niet uit dat de cpu 266mhz is en het sdram 133mhz?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
GJ-tje schreef op 05 juni 2004 @ 11:06:
[...]
Je kan dan zo'n 2600+ er wel inprikken, werken zal ie ook doen, hij zal alleen niet goed herkent worden, wat na de bios update dus wel goed gebeurt...
Waarsschijnlijk draaid hij dan ook op 100mhz, zodat hij niet zo snel zal zijn. Na een biosupdate is dat opgelost :)

• blackangel
  • Laatst online: 19-02 12:08
Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 11:08:
[...]

Okee, daar had ik dus wat aan.
Maar het maakt dus niet uit dat de cpu 266mhz is en het sdram 133mhz?
Het zal werken, maar met DDR-SDRAM (op 266+ MHz) zal het een sneller zijn. Je haalt gewoon niet alles uit je processor met SD-RAM.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

blackangel schreef op 05 juni 2004 @ 11:05:

MP is gelocked en de fsb loopt ook gewoon op 133 dus dan zal hij gewoon op de juiste snelheid lopen, mogelijk dat hij niet herkend wordt als zijnde een 2600+

en RVDDD
je cpu loopt niet op 266Mhz maar op 133Mhz.

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 20:28
AMD 266 = 2x 133Mhz. Is multipliereffect (=beetje marketinggrapje)

En idd de biosupdate zorgt er alleen voor dat ie goed wordt herkend.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Domus schreef op 05 juni 2004 @ 11:20:
AMD 266 = 2x 133Mhz. Is multipliereffect (=beetje marketinggrapje)

En idd de biosupdate zorgt er alleen voor dat ie goed wordt herkend.
Maar de TS heeft SD-Ram in het bordje hangen, dus die truuk gaat nu niet meer op ;)

Verwijderd

De ie link die je geeft is goed. j moet daar alleen ff één pagina verder klikken, en dan zie je dat het getest is , en OK is bevonden. ook zie je dat er 2 soorten AMD Athlon XP 's 2600 in de lijst staan. De ene werkt wèl en de andere niet.

Je moet dus de "Thoroughbred (0.13u) 133/266MHz FSB" versie hebben van de AthlonXP 2600+. Zie deze pagina.

Het BIOS staat hier, je moet versie 3.6 hebben. Een flashproggie wordt bijgeleverd. Dat op een flop zetten, en in DOS flashen.

Dat moet kunnen terwijl je de nwe proc erin hebt, die zal gewoon werken (alleen te langzeaam e.d.; zie posts hierboven)

edit:
De processor draait wel gewoon op FSB 266, maar de systeemclock draait op 133. Er zal dus een vertraging optreden in de communicatie tussen de processor en o.a. het geheugen.

Zie dit (van de pagina die je zelf gaf):
- 100/133MHz clocks are supported (200 / 266MHz Internal System Bus)

VIA® KT133A Chipset
- FSB @266MHz

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 11:34 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb zelf de MSI K7T Turbo2 met 1280mb sd-ram PC133 én een AMD XP met FSB 266mhz en het draait als een zonnetje ;)

Natuurlijk vormt het sd-ram de bottleneck van het systeem maar ja, toen in die tijd was DDR nog een beetje boven m'n budget :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

www.msi.com.tw - duidelijk welk support er is.

En wat betreft dat 266 geblaat: dat is marketinggeblaat, DDR is geen multipliereffect maar het gebruik van beide kanten van de datapuls. Verdubbelde doorvoer, niet snelheid dus.

Die pulsen blijven gewoon op 133MHz, dus is PC133 SDRAM exact synchroon met die AXP :Z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.