Toon posts:

[jscript] object vanuit string

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
even een ss jscript vraagje die ik toch maar hier stel omdat ik denk dat hier meer javascript kennis zit en het lijkt nogal op elkaar.

Ik heb een string a la
{script:[1,2,3],webpage:['all'],eMail:['all']}

zoals je begrijpt stelt dit een object voor met 3 arrays erin.
Deze string komt uit een database, en is wel een beetje te tunen.

De grap is dat ik hier een object van wil maken. Met een eval is dat goed te doen, maar ik vroeg me af of er nog andere methoden zijn, dit geval in een constructor gooien werkt iig niet.

Een ingewikkelde regexbased stringparser lijkt me ook wat nodeloos moeilijk, dan grijp ik liever naar eval.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

volgens mij is juist eval() voor dit soort situaties nou eens wel handig. De Object constructor neemt geen argumenten aan, dus volgens mij is er geen andere mogelijkheid om in 1x een string te deserializen (want in feite heb je een serialized object).

Intentionally left blank

Verwijderd

Ik ben het eens met crisp; eval is meestal wel te vermijden als de string wordt gegenereerd door JS zelf, maar in dit geval zie ik geen reden om het niet te gebruiken. Er zijn 2 andere opties:

1. Je gaat zelf moeilijk lopen doen door in JS de string te parsen en in objecten om te zetten. (niet de moeite waard -- wel een leuke oefening)
2. Je zorgt dat de output automatisch wordt gezien als JS door de browser omdat je het inlaadt met een script tag. (<script type="text/javascript" src="data.php" ... />)

Misschien dat (2) voor jou nog mogelijk is? Ik weet namelijk niet precies wat je met "Deze string komt uit een database" bedoelt.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Blues: 2 is denk ik geen optie omdat het hier om serverside JScript gaat ;)

Intentionally left blank