Toon posts:

Checkdisc runt vrij véél bij opstart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Checkdisc dus,.......

ik heb niet zo lang geleden een SATA-schijf gestoken en er een fresh install van Win XP-Pro opgezet.
Nu krijg ik regelmatig, dus niet altijd, meldingen dat mijn schijf, C: , op consistentie moet worden gecontroleerd en zo van die dingen. Kan dit aan een programma liggen,... ik vermoed dat het begonnen is na installeren van "Office 2000 premium",... ben het wel niet echt zo zeker :?

Ik zie vliegensvlug in het bootproces in zo een blauw infoscherm van XP, .... ik kan eigenlijk niet goed uitmaken waar het over gaat want het gaat wat te snel, meldingen op het scherm over "zwevende bestanden" enz.... en het zijn er nogal redelijk wat !

Heeft dit ook een verband met "herstelopties in opstart- en herstelinstellingen" :?

Het loopt wel allemaal goed af,... maar wat is dit nu eigenlijk allemaal,.. vroeger nooit gehad,.. iemand een idee :?

Sata schijf zit er max. 1 week in en ben nog bezig met vanalles beetje met beetje te installeren.

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-03 22:56
Heb ik ook last van gehad. Windows er opnieuw opgezet probleem over. Wat de preciese oorzaak was weet ik nog steeds niet, maar het is softwarematig.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Norton Disc Doctor eens gerund,... eens zien of er verbetering is.
Die had wel wat fouten gevonden en hersteld.

Verwijderd

Topicstarter
Daarnet PC terug opgestart en terug begon checkdisc te runnen :(
Wat is dat hier toch :?
Kan er mij iemand zeggen waar ik in XP ergens een log van die fouten kan terugvinden zodat ik eens kan checken waar de oorzaak van mijn fenomeen juist ligt :?

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Bij mij ging checkdisk ook de hele tijd draaien toen ik kapot ddr op me mobo had gezet.
Miss ff memtest draaien, het kan zijn dat je geheugen niet goed werkt bij het opstarten.

Verwijderd

Kijk een in eventlogs. Misschien dat je iets kunt ontdekken over hd-fouten ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 17:13:
Kijk een in eventlogs. Misschien dat je iets kunt ontdekken over hd-fouten ofzo.
Waar vind ik die eventlog juist :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 19:48:
[...]

Waar vind ik die eventlog juist :?
Welke Windows heb je? Welke taal?
Event-log vind je in Configuratiescherm en dan Systeembeheer dan Logboeken.
Ik zit nu achter een NL versie van XP-pro en heb zo gauw ff niet hoe het bij de engelse versie zit.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-03 12:38

Nobby

Nuts!

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 21:38:
[...]

Welke Windows heb je? Welke taal?
Event-log vind je in Configuratiescherm en dan Systeembeheer dan Logboeken.
Ik zit nu achter een NL versie van XP-pro en heb zo gauw ff niet hoe het bij de engelse versie zit.
Engels is: Control Panel -> Administrative tools -> event viewer.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-03 20:00
Ik had het laatst ook met een laptop. Ik heb chkdsk /f vanuit een dosbox gerund en het probleem was permanent over. BTW het waren NTFS partities.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Pagina: 1