[TR] wel of niet melden in topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 12:41:
*schop*

(je hoeft ook niet in een topic te zeggen dat je een TR hebt gemaakt, dat zien we echt wel hoor :) )
zit was te lezen in MED
maar het lijkt me juist handig om het wel te doen, als er staat dat er al een TR verstuurt is, dan reageert men (ik tenminste) minder tot niet.
Imho worden er dan juist minder "slechte replies" gedaan.

Dat jullie het zien snap ik, maar misschien moet er dan een lampje komen oid, zodat gewone users ook kunnen zien dat ie al gereport word :?

just my €0,02 :)

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de ideale wereld zouden mensen gewoon inzien dat een topic kansloos is en dus sowieso niet reageren, met of zonder de mededeling dat er een TR is gedaan.

Maarja in de ideale wereld zouden zulke topics niet eens aangemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
Denk niet dat het echt gaat helpen, de mensen zullen toch wel zeggen wat ze willen zeggen.

En slimme users heeft echt geen melding nodig zoals hlpdsk al zij om te weten dat hij niet moet posten in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de vraag is: vinden de modjes het erg dat er meerdere TR's bij een topic zijn?
ze hoeven ze niet te beantwoorden oid.

en met zo'n lampjes systeem loop je het risico dat iemand denkt: "ow is al TR", terwijl dat misschien ergens anders over ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 10:36:
Nee, dat vinden ze niet (ik niet, en meerdere mensen met mij).
en met zo'n lampjes systeem loop je het risico dat iemand denkt: "ow is al TR", terwijl dat misschien ergens anders over ging.
En de topicstarter kan er van schrikken "oei, er is wat met m'n topic aan de hand", waardoor hij gaat twijfelen wat er aan de hand kan zijn, en misschien nooit meer een topic durft te openen, terwijl het in veel gevallen helemaal niet aan de topicstart(er) ligt. Zolang je niet kunt zien wat de inhoud van een topicreport is, hoeft er van mij geen signaal te zijn "er is een topicreport gedaan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Bovendien heeft (een lading van) die 'Meldingen' sneller tot het gevolg dat het topic wordt verziekt, en al een beetje wordt verziekt door deze volledig zinloze post... Al staan er 50 TR's bij een topic, als mod lijkt me dat niet echt erg vervelend, het punt is op een gegeven moment wel duidelijk. En zonder die TR-meldingen en ander geblaat kan een topic wat zwak is makkelijker worden omgebouwd tot een 'goed' topic. En TR's zijn zoiezo voor een (redelijk) deel subjectief.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

EL_Loco schreef op 05 juni 2004 @ 07:34:
dit was te lezen in MED
maar het lijkt me juist handig om het wel te doen, als er staat dat er al een TR verstuurt is, dan reageert men (ik tenminste) minder tot niet.
Nee - een TR melden in het topic wordt gewoon als 'Slotjeuhh!!!11' roepen gezien en is dus niet toegestaan.

Het niet reageren is ook niet zo handig - er zijn regelmatig topic reports waar de moderators anders besluiten dan dat degene die een topic report gemaakt heeft - dus moet ook jij je niet laden leiden ofdat iemand een TR heeft geplaatst of niet.

Kijk gewoon zelf ofdat je een topic de moeite waard vindt om in te reageren op een correcte, inhoudelijke manier. Vind je dat niet reageer dan niet - vindt je het wel (en je voldoet aan de policy) reageer dan gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:23

crisp

Devver

Pixelated

Zo zijn er ook al meerdere verzoeken in BUG gedaan om zichtbaar te maken aan de gewone stervelingen op dit forum dat er een TR geplaatst is. Hier ben ik echter ook op tegen; het gebeurd vaak genoeg dat ik besluit om een topic met TR toch open te houden, echter gooi ik TR's ook niet weg omdat ik graag wil dat mijn mede-mods ze ook kunnen lezen.
Wb het melden van een TR in het topic zelf sluit ik me aan bij elevator.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Ik ben het eigenlijk met de reacties van de mods eens; mensen moeten zelf in staat zijn om in te kunnen zien of ze een reactie plaatsen. Een 'slechte' reply is sowieso 'not done'. Punt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Topicstarter
als je op deze manier bekijkt hebben julie wel gelijk ja
en een lampje oid zal wel afschrikken ja
heb er niet echt bij stil gestaan dat een TR soms ook onterecht is, en dan zal dat (vooral nieuwe) users af kunnen schrikken (had ik niet echt aan gedacht :) )

elevator:
Nee - een TR melden in het topic wordt gewoon als 'Slotjeuhh!!!11' roepen gezien en is dus niet toegestaan.
ik zie TR melden in een topic niet echt als slotje roepen.
bij een TR ben je behulpzaam, terwijl bij slotje brullen compleet niet.

Maar concluderend:
ik ben overtuigt
lampjes etc zijn een slecht id

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

EL_Loco schreef op 05 juni 2004 @ 12:11:
ik zie TR melden in een topic niet echt als slotje roepen.
bij een TR ben je behulpzaam, terwijl bij slotje brullen compleet niet.
Persoonlijk zou ik mijzelf dan afvragen in hoeverre ik dan behulpzaam bezig ben, aangezien de mensen voor wie deze melding een meerwaarde heeft sowieso hun postgedrag aan zouden moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:20

Jaymz

Keep on moving !

Ik blijf erbij dat de enige reden om te repliën in een thread een (goeie) on-topic reactie kan zijn, dus is het melden dat je hebt ge-TR'ed geen goeie reden.

dat je het ergens subtiel in een toch al on-topic reactie neerfrut is een andere vraag, maar nog steeds niet nodig ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:37

Basszje

Reisvaap!]

Ik vind het heel irritants zelfs als mensen hetzelfde gaan roepen als wat ze ook in een TR hebben gedaan of hadden kunnen doen. Dan heeft een TR namelijk geen zin meer, de user input handig stroomlijnen zodat het topic niet verziekt wordt.

Liever gooi ik een 'slecht' topic op slot zonder replies dan met 10 replies die makkelijk in een TR hadden gekund .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
En wat als je nou een basic problem tegenkomt. Je weet de oplossing, je post de oplossing en ondertussen zet je er wel onder dat je een topic report hebt gedaan omdat het een basic vraag is ???

P.S. Let wel op dat je dus zelf wel een oplossing moet posten om zinnig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:25

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Gomez12 schreef op 05 juni 2004 @ 13:46:
En wat als je nou een basic problem tegenkomt. Je weet de oplossing, je post de oplossing en ondertussen zet je er wel onder dat je een topic report hebt gedaan omdat het een basic vraag is ???

P.S. Let wel op dat je dus zelf wel een oplossing moet posten om zinnig te zijn.
Dan lijkt het me handig voor de mods, die kunnen dan kijken of de topicstarter misschien (buiten de topic) een zachte hint of een harde waarschuwing moet krijgen. Maar zelfs dan is het niet nodig om te melden dat je een TR gemaakt hebt of dat er een lampje gaat branden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik persoonlijk vind het uiterst storend als ik een topic lees en dan opeens dat handje of de tekst 'TR gedaan' tegenkom. Als je toch weet dat het topic niet op GoT past, waarom verwijs je de user dan niet op de FAQ cq. waar de oplossing te vinden is. Dat brengt de user veel beter op weg en wordt hij/zij niet meteen geconfronteerd met wat hij fout doet. Zo komt de user er zelf achter wat hij fout heeft gedaan, in plaat van de user met keiharde fouten confronteren. Dat helpt niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Daarom kwam ik ook met een tussenoplossing aan in de vorm van je kan wel zeggen dat je een TR hebt gedaan als je een oplossing hebt gegeven. Want als de user dan gaat zoeken naar TR dan ziet hij vanzelf wel in dat hij iets fout heeft gedaan, maar hij heeft toch zijn antwoord.

Dan voorkom je dat iemand een nieuw topic opent terwijl nog steeds geen antwoord heeft gekregen op zijn vraag, je voorkomt tig loze replies ( hoop ik ) omdat iedereen kan zien dat de oplossing al gegeven is en dat er al een topic report gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik doe altijd een TR, maar reageer nooit.

Ik zou zo over de 10.000 posts heen zitten als ik bij ieder topic waar ik een TR doe ook nog eens behulpzaam ben, door bv. te gaan zoeken of het juiste stuk in de faq aan te wijzen, maar ik ben nogal lui, en laat de mods voor vuilnisman werken :P

Melden dat een TR is gedaan mag niet, maar mag je wel behulpzaam zijn in 'foute' (zoek) topics, of gewoon helemaal niet reageren en wachten tot een mod voorbij komt?

[ Voor 23% gewijzigd door Resistor op 05-06-2004 14:09 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Resistor: Uit de betreffende MED
Besluit je om tóch te reageren in het draadje, doe dat dan alleen om:
3) De topicstarter op weg te helpen . Leg rustig en vriendelijk uit dat dit soort dingen vaak gevraagd worden, en geef hem een linkje uit de search.
edit:
en het lijkt me een voorbeeld, zolang je maar vriendelijk en hulpvaardig blijft, en het niet door users herhaald wordt, lijkt me dat een hulpvaardige reactie alleen maar goed is :)

Het doen van een nuttige bijdrage waarna je een TR meld schiet denk ik ook niet op. Leg dan gewoon uit waarom het topic 'niet goed' is, en vooral, hoe het de volgende keer wel moet, op een vriendelijke manier.
En waarom zou je loze replies voorkomen met de mededeling dat je daar en daarom een TR hebt gedaan? Een TR hoort verder niet gemeld te worden dus die loze replies moeten uitblijven... En zoals al vaker gezegd, een mod kan een andere mening hebben, en je kan een TR willen doen om een andere reden...

[ Voor 12% gewijzigd door JHS op 05-06-2004 14:16 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Robin Vreuls schreef op 05 juni 2004 @ 13:55:
... Als je toch weet dat het topic niet op GoT past, waarom verwijs je de user dan niet op de FAQ cq. waar de oplossing te vinden is. Dat brengt de user veel beter op weg en wordt hij/zij niet meteen geconfronteerd met wat hij fout doet. Zo komt de user er zelf achter wat hij fout heeft gedaan, in plaat van de user met keiharde fouten confronteren. Dat helpt niet echt.
Wat Robin zegt klopt natuurlijk wel, maar ik voel persoonlijk altijd een drempel om op deze manier de user te helpen. Niet omdat ik dat niet zou willen, maar meer omdat het dan m.i. meer lijkt op een "wannabe modje". Dat weerhoudt mij er van om op "mod" wijze te reageren. Kijk, als duidelijk is dat deze manier van reageren toegestaan is zal ik het wel doen, maar momenteel is het mij nog niet duidelijk of dit wel of niet gewenst is. Wellicht kan een mod daar opheldering over geven?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:32

momania

iPhone 30! Bam!

Gomez12 schreef op 05 juni 2004 @ 14:01:
Daarom kwam ik ook met een tussenoplossing aan in de vorm van je kan wel zeggen dat je een TR hebt gedaan als je een oplossing hebt gegeven. Want als de user dan gaat zoeken naar TR dan ziet hij vanzelf wel in dat hij iets fout heeft gedaan, maar hij heeft toch zijn antwoord.

Dan voorkom je dat iemand een nieuw topic opent terwijl nog steeds geen antwoord heeft gekregen op zijn vraag, je voorkomt tig loze replies ( hoop ik ) omdat iedereen kan zien dat de oplossing al gegeven is en dat er al een topic report gedaan is.
Ook jouw tussen oplossing is nog fout.
Een ontopic reply is de user op weg helpen. Dat wil zeggen: een oplossing geven, of iig een richting naar de oplossing en daarbij eventueel nog op weg helpen op het forum door hem te wijzen op de search al dan niet gepaard met keywords die hij kan gebruiken.
Ook in sommige gevallen zou je nog de link Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) kunnen meegeven. Zolang het ontopic helpen met z'n probleem de overhand heeft in je reply is daar niks mis mee om iemand ook op forum zaken te wijzen.
Let wel op dat je met de forum zaken een user op weg helpt en niet terecht wijst.
Terecht wijzen daar zijn de moderators weer voor.

Alleen dan help je een TS op weg met z'n probleem en eventueel met GoT zelf.

Als je gaat neerzetten dat er een TR is gemaakt, heeft niemand er wat aan. De enige die daar wat aan hebben zijn de moderators en die kunnen ze zelf ook wel zien.
Melden dat er een TR is gemaakt valt dus gewoon onder de categorie 'slechte replies'.
Microkid schreef op 05 juni 2004 @ 14:36:
[...]

Wat Robin zegt klopt natuurlijk wel, maar ik voel persoonlijk altijd een drempel om op deze manier de user te helpen. Niet omdat ik dat niet zou willen, maar meer omdat het dan m.i. meer lijkt op een "wannabe modje". Dat weerhoudt mij er van om op "mod" wijze te reageren. Kijk, als duidelijk is dat deze manier van reageren toegestaan is zal ik het wel doen, maar momenteel is het mij nog niet duidelijk of dit wel of niet gewenst is. Wellicht kan een mod daar opheldering over geven?
Zie mijn verhaal hierboven ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 10:36:

Tip, voor ons ziet het er zo uit in de topicadmin:

Bekijk topicreports (1)

Ergo, of er nu 1 of 100 staan, met 1 vinkje hebben we ze toch wel weg :) En dan zien we dus veel liever 5 dubbele maar correcte TR's dan 1 enkele TR en 4 sfeerverpestende flamebait replies: want dat is exact het effect op een topicstarter als je meldt dat zijn topic in jouw mening per direct dicht zou moeten.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

curry684 schreef op 05 juni 2004 @ 15:31:
Ergo, of er nu 1 of 100 staan, met 1 vinkje hebben we ze toch wel weg :) En dan zien we dus veel liever 5 dubbele maar correcte TR's dan 1 enkele TR en 4 sfeerverpestende flamebait replies: want dat is exact het effect op een topicstarter als je meldt dat zijn topic in jouw mening per direct dicht zou moeten.
worden alle TR's ook gelezen voordat deze zomaar worden verwijderd?
het komt best vaak voor dat ik een TR plaats voor iets anders dan een slotje (vage replies oid) maar wetende dat er ook TR's geplaatst zijn voor een slotje dus dat zet ik dan niet in die TR. Wij kunnen natuurlijk vaak niet zien wat er mee gedaan wordt, alleen zo'n knopje om alles in een keer te deleten zonder het te lezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Erkens schreef op 05 juni 2004 @ 15:36:
[...]

worden alle TR's ook gelezen voordat deze zomaar worden verwijderd?
het komt best vaak voor dat ik een TR plaats voor iets anders dan een slotje (vage replies oid) maar wetende dat er ook TR's geplaatst zijn voor een slotje dus dat zet ik dan niet in die TR. Wij kunnen natuurlijk vaak niet zien wat er mee gedaan wordt, alleen zo'n knopje om alles in een keer te deleten zonder het te lezen....
Ik kan mij niet voorstellen dat een moderator alles ongelezen zou trashen. Tegelijkertijd moeten deze vage replies de moderator ook wel op vallen zodra hij geattendeerd is op het topic :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

TR's worden eigenlijk altijd gelezen ja, hoogstens als het wel heel overduidelijk is niet. Als ik bijvoorbeeld een topic zie met 8 reports (aantal kunnen we in de tooltip zien) en topictitel "Hey k*tmod je moeder was een HOEEEERRRR!!!" sla ik ze nog wel eens over en gaat er gewoon een move.to/TrashCan met bijbehorende -1 tegenaan ;)

TR's worden ook bij gesloten topics niet weggehaald, dat vinkje 'Remove all' wordt bijvoorbeeld gebruikt als ik 4 keer "dit hoort in SA" zie langskomen, dan zit de remove all knop handig naast de move-knop :Y)

We kunnen overigens ook alleen afzonderlijke TR's verwijderen, en ze worden dus door de meeste zo niet alle mods eigenlijk alleen verwijderd indien volledig afgehandeld en niet op slot (renames/moves/stoute users/flamebaits e.d.).

Professionele website nodig?

Pagina: 1