Sound Manager onboard geluidskaart runt niet

Pagina: 1
Acties:

• Da_Imp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11-2024

Da_Imp

Carpe Noctrum

Topicstarter
Ik heb uiteraard een search gedaan naar dit probleem maar kon het zo gauw niet vinden. Correct me if I'm wrong though :) Hier is het probleem:

Ik heb sinds kort een 5.1 setje aangeschaft die niet werkte met mijn Live 5.1 digital omdat hij analoog is. Nu heeft mijn ASUS a7v8x mobo'tje onboard geluid, en schijn je er met wat gehannes er een 5.1 set op aan te kunnen sluiten. Het enige wat je nodig hebt zijn de drivers en een programmatje Sound Manager, enclosed on CD. Leuk geinstalleerd enzo maar sound manager control panel wil niet lopen op mijn Windows XP. Hij geeft geen error maar doet ook niks. En daar schijn je nou net je 5.1 support mee aan te kunnen zetten. Weet iemand hoe dit op te lossen is?

En had ik dit op de MoBo forum moeten posten? Ik merk het wel >:)

If the world didn't suck we'd all fall off.

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Heb je je onboard geluidskaart wel aangezet in je bios?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Da_Imp

Da_Imp

Carpe Noctrum

Topicstarter
De stereo functie doet het gewoon. dat is het probleem niet. Het probleem is dat de manager utility niet werkt waardoor ik niks anders kan dan stereo gebruiken ipv 5.1 :(

Verwijderd

Als het een AC'97 dinkie(toy) is dan moet je eens andere drivers proberen. Bij mij geeft elke versie wel een probleem (afhankelijk van het mobo). De nieuwste deed het wel het best.
Met de SB live 5.1 Digital moet je toch ook 5.1 in analoog kunnen krijgen? Werkte bij mij ieg wel.

• Da_Imp

Da_Imp

Carpe Noctrum

Topicstarter
Ik heb alle drivers geprobeerd, van de bijgeleverde drivers tot aan de nieuwste op de Asus site maar in alle gevallen geeft Sound Manager geen kik.

Kan zijn dat ik niet de Digital 5.1 heb maar juist degene die niet anoloog te krijgen is. Ik heb namelijk op alle mogelijke manieren geprobeerd maar mijn SB wil niet de center speaker aan de praat krijgen. De kaart is een bruine kaart zonder al die mooie kleurtjes die tegenwoordig gebruikt worden om aan te geven welk stekkertje je in de jack moet steken. Kan geen foto maken want heb nog steeds geen digitale camera aangeschaft...