Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feat] Tag met user-ID -> Naam in quotes

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb al wel eens in een aantal topics gelezen dat men tegen het feit aan loopt dat als ik een user quote, ik dan diegene zn nick in plain tekst in mijn quote krijg. Als diegene dan een nickchange ondergaat, dan is dat dus een andere nick dan in mijn quotes.

Zou het niet wat zijn om een tag zoals dit in te voeren? [user=2087 /] (is RML XML-achtig? :o 8)7). Dit zal dan gewoon in Osiris resulteren als het door de RML-parser heengaat.

Wat krijg je dan?:

[quote][b][message=123456789,noline][user=2087] schreef op 01 januari 2004 @ 12:34[/message]:[/b]
Blaat
[/quote]

wordt:
Probleem met quoten & usernames == opgelost :)

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:11

Stoffel

Engineering the impossible

Voor zover ik weet was dit al opgelost? Heb ik laatst ergens gelezen iig :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

[user=7759] = curry684 :)

Quoter doet het alleen niet geloof ik ;)

[ Voor 16% gewijzigd door curry684 op 05-06-2004 00:48 ]

Professionele website nodig?

Verwijderd

De [user=2087] tag bestaat al iig en wordt door geparsed naar Osiris. Al zal dit mensen nooit tegenhouden om Osiris te zeggen ipv user=26984 ;)

edit: /me euss schopt /22423 -naprater... :+

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 00:52 ]

• Osiris
  • Niet online
Ah, ok, tof, maar, waarom zit het nog niet in de quotes dan? :o

edit:
Hmz, ik merk dat je dan een linkje krijgt naar t profile. Misschien kan er een 2e attribuut bij? [user=2087,0] ofzo?

[ Voor 54% gewijzigd door Osiris op 05-06-2004 14:09 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:02

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Met als oplossing dat als ik mijn nick naar blaatschaap verander dat je dan bij al de quotes waarin mijn nick staat gelijk mijn nieuwe nick komt :) ?

Dus voorbeeld:

Nick nu We Are Borg
Nick in 2005 blaatschaap
Quote uit 2004 waarin mijn nick staat was eerst We Are Borg, maar in 2005 wordt dit automagisch blaatschaap omdat de nick steeds opnieuw wordt geparst. Dat bedoel je?

Dan moet wel elke keer die zooi geparst worden en of de parse devvers dat zo leuk vinden vraag ik me af :). Zo was er ook eens voorgesteld om de titels van topics te parsen elke keer als user bericht bekeek. Zo zag iedereen het topic titel wanneer hij toegang had tot dat topic, al had de poster dat misschien niet. De mensen die dan geen toegang hadden zagen nog steeds topic$nummer. Afgewezen omdat je zo elke keer die link moet parsen :)

[ Voor 53% gewijzigd door We Are Borg op 05-06-2004 16:36 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

We Are Borg schreef op 05 juni 2004 @ 16:33:
Met als oplossing dat als ik mijn nick naar blaatschaap verander dat je dan bij al de quotes waarin mijn nick staat gelijk mijn nieuwe nick komt :) ?

Dan moet wel elke keer die zooi geparst worden en of de parse devvers dat zo leuk vinden vraag ik me af :)
:? Dat hoeft alleen bij het weergeven hoor. Berichten worden als RML in de db opgeslagen. En zoals al gezegd, die user tag bestaat al dus de parse devvers maakt het niet uit. 't enige wat ze nog moeten doen is 't even aan 't quote-gedoe toevoegen en eventueel iets tegen een profile-link.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

CyBeR schreef op 05 juni 2004 @ 16:36:
[...]

:? Dat hoeft alleen bij het weergeven hoor. Berichten worden als RML in de db opgeslagen. En zoals al gezegd, die user tag bestaat al dus de parse devvers maakt het niet uit. 't enige wat ze nog moeten doen is 't even aan 't quote-gedoe toevoegen en eventueel iets tegen een profile-link.
Dat is volgens mij niet waar. Alle links worden omgezet naar naar waardes die niet dubbel geresolved hoeven worden. Als ik bijvoorbeeld een link opneem naar userId 1

[user=1]

dan wordt dat automatisch omgezet naar

[USER=1][NOHTML]Femme[/NOHTML][/USER] Wat dus niet opnieuw geresolved hoeft te worden :)

Met als gevolg dat als deze usetag wordt gebruikt dan wordt deze alsnog omgezet naar bovenstaand voorbeeld, of hij moet inderdaad telkens opnieuw geresolved worden; wat momenteel niet gebeurt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Spider.007 op 06-06-2004 18:33 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• We Are Borg
  • Laatst online: 21:02

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Spider.007 legt het wat technischer uit en dus ook beter ;). Voor de rest moet chem maar een reactie geven als hij tijd heeft voordat ik hem woorden in de mond leg. Ik dacht dat hij elk topic en linkjes daarin niet elke keer wilde parsen vanwege performance :). Nu wordt zo tag omgezet en opgeslagen in DB. 1 keer wordt het geparst. Als je dat veranderd dan gaat de snelheid er een behoorlijk stuk op achteruit gok ik zo

[ Voor 26% gewijzigd door We Are Borg op 06-06-2004 18:38 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Spider.007 schreef op 06 juni 2004 @ 18:32:
[...]

Dat is volgens mij niet waar. Alle links worden omgezet naar naar waardes die niet dubbel geresolved hoeven worden. Als ik bijvoorbeeld een link opneem naar userId 1

[user=1]

dan wordt dat automatisch omgezet naar

[USER=1][NOHTML]Femme[/NOHTML][/USER] Wat dus niet opnieuw geresolved hoeft te worden :)

Met als gevolg dat als deze usetag wordt gebruikt dan wordt deze alsnog omgezet naar bovenstaand voorbeeld, of hij moet inderdaad telkens opnieuw geresolved worden; wat momenteel niet gebeurt :)
Ik denk niet dat dat altijd hoeft. Nu weet ik niet hoe react in elkaar zit, maar zover ik weet staat er bij een post een userid en niet een naam. Die uid's worden omgezet in een naam en dat kun je cachen dus je hoeft 't niet altijd voor elke tag uit je db te halen. Het merendeel van die tags zou tenslotte in quotes gebruikt worden, en de kans dat de user waar de tag naar wijst ook een post op dezelfde pagina heeft staan is vrij groot :)

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 06-06-2004 19:23 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

een "feature" wat erg hieraan hangt wat ik wel handig zou vinden is dat er wel een linkje naar het profiel komt in die quote, dus gewoon die [user] tag gebruiken. Het komt bij mij zo vaak voor dat ik op de nick in zo'n quote klik als ik het profiel wil hebben.

• Osiris
  • Niet online
Dus samengevat:

Todo's:

• de [user]-tag realtime laten parsen;
• [user]-tag in het quote-gebeuren toevoegen, met behoud van profiel-link :) (is inderdaad wel zo handig)

Zou dat mogelijk kunnen zijn? :)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

GoT kan de quote-tag (dus als je op quote ramt) zelf aanpassen.

En nee, de user-tag wordt niet realtime geparsed.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Osiris
  • Niet online
chem schreef op 07 juni 2004 @ 10:33:
En nee, de user-tag wordt niet realtime geparsed.
As in: nu niet (wisten we al :+) of nooit niet? :? En waarom dan niet? [b] en [u] etc wordt toch ook realtime geparsed? En er zit in de code vást wel ergens een username gekoppeld aan userid die je kunt gebruiken..

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:14

DizzyWeb

Ondertiteld

Voor B en U heb je geen database nodig, om een username bij een id te zoeken wel...

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:56

PromWarMachine

Forsaken Archer

Waarom wil je dat eigenlijk?

Is het niet veel leuker de oude nick te kunnen zien vinden? Als user (lees: geen devver of ander lid van de crew) kan je dan niet meer zien wat de oude nick van iemand was. Als je nu op de nieuwe nick zoekt in oude topics en je hebt het geluk dat diegene ooit gequote is, kun je het met wat zoekskills altijd nog terugvinden. ;)

Dat kan dan niet meer... maar daar gaat dit hele topic over. 8)7

Ik zou het liever zo houden iig. :)

Dividend for Starters

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

en als je dan toch de nieuwe nick wilt weten is het dus handig als die nickname in de quote linkt naar user_profile :)
alleen zal dat uiteraard niet gelden voor de reeds aanwezige quotes, althans ik gok dat die nooit aangepast gaan worden :P

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

Osiris schreef op 07 juni 2004 @ 13:26:
[...]

As in: nu niet (wisten we al :+) of nooit niet? :? En waarom dan niet? [b] en [u] etc wordt toch ook realtime geparsed? En er zit in de code vást wel ergens een username gekoppeld aan userid die je kunt gebruiken..
Nee, u en b etc worden niet real time geparsed.
Er wordt bij React vrijwel niets real time geparsed.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Osiris
  • Niet online
chem schreef op 07 juni 2004 @ 13:56:
[...]

Nee, u en b etc worden niet real time geparsed.
Er wordt bij React vrijwel niets real time geparsed.
Hmm, hoe noem je het dan als het als RML in de DB staat, terwijl er HTML-tags in de posts komen? Want dat gebeurt wel realtime? Of zijn er 2 aparte velden? Unparsed en parsed in de DB, waarbij bij een post en edit het geparsde gedeelte herparsed wordt? :?

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

2 velden uiteraard, realtime parsing is veel te intensief/duur.

Who is John Galt?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.