Computer/HD dood?

Pagina: 1
Acties:

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Nou sjonge jonge. Ik na al die tijd blij dat mijn lcd scherm in elkaar gesoldeerd was. Sluit ik hem aan. Nou alleen het lichtje deed het. Kreeg hem niet aan de praat verder, dus ik probeer die molex stekker eruit te halen. De kast was open.

Nou en toen kwam volgens mij die rode 5 volts lijn tegen de kast aan :( . Gevolg;pc ging uit. MB lampje brandde nog wel. Dus ik strart de pc op. Bios herkent de HD niet. Die zat ook aan dezelfde molex als het lcd scherm. Op een andere IDE kabel aansluiten heeft geen zin, net als een andere molex stekker. Bios herkent hem niet en ik hoor ook niks. Er is niks te zien en ik hoorde ook niks "kapot" gaan.

Is mijn HD nu dood? En hoe zit het met mijn andere hardware :'( . Echt ****** dit man !

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Maakt je HD wel geluid, anders zal het wel een goner wezen, en wie gaat er nou lopen solderen aan zijn lcd scherm!? :P

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
SithWarrior schreef op 05 juni 2004 @ 00:40:
Maakt je HD wel geluid, anders zal het wel een goner wezen, en wie gaat er nou lopen solderen aan zijn lcd scherm!? :P
LCD karakter scherm voor aan de printerpoort misschien?

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

oww op die fiets ik dacht al :P nu ik er over nadenk je hebt natuurlijk helemaal geen lcd beeldschermen voor computers. foutje bedankt!

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik denk dat de 5volt lijn te zwaar belast is geweest, je hdd kun je nog maken via een zelfde (kappote) hdd te vinden en dan kun je de printplaat overzetten. Dit helpt vaak. Ook kun je hem voor 1 dagje in de vriezer leggen, in een afgesloten anti statische zak.

Je bios kan btw ook gewoon verziekt zijn. Doe eens een cmos reset.

En iets meer info / zelfonderzoek mag wel. Dit zijn wel basic antwoorden hoor :)

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
RS_003 schreef op 05 juni 2004 @ 09:47:
Ik denk dat de 5volt lijn te zwaar belast is geweest, je hdd kun je nog maken via een zelfde (kappote) hdd te vinden en dan kun je de printplaat overzetten. Dit helpt vaak. Ook kun je hem voor 1 dagje in de vriezer leggen, in een afgesloten anti statische zak.

Je bios kan btw ook gewoon verziekt zijn. Doe eens een cmos reset.

En iets meer info / zelfonderzoek mag wel. Dit zijn wel basic antwoorden hoor :)
Ik zou eens het bios resetten ja:).

Ik kan via knoppix wel de pc gebruiken. Ik krijg dan wel gewoon goed beeld, dus de 3d kaart zal dan nog wel goed zijn toch? De dvd speler en cd-rw zijn ook nog goed volgens mij omdat die gewoon (tot nu toe) de rommetjes lezen.

Maar ik heb een 550 watt voeding,dus hoe kan die 5 volt lijn te zwaat belast zijn dan? ('t is wel een Qtec btw :X )

Edit: heb wel een topicje gevonden over zoiets las bij mij gebeurt is, maar daar stond dat in de vriezer leggen niet bij :P

[ Voor 12% gewijzigd door Waypoint op 05-06-2004 09:59 ]

• Roberto
Waypoint schreef op 05 juni 2004 @ 09:54:
[...]

Ik zou eens het bios resetten ja:).

Ik kan via knoppix wel de pc gebruiken. Ik krijg dan wel gewoon goed beeld, dus de 3d kaart zal dan nog wel goed zijn toch? De dvd speler en cd-rw zijn ook nog goed volgens mij omdat die gewoon (tot nu toe) de rommetjes lezen.

Maar ik heb een 550 watt voeding,dus hoe kan die 5 volt lijn te zwaat belast zijn dan? ('t is wel een Qtec btw :X )

Edit: heb wel een topicje gevonden over zoiets las bij mij gebeurt is, maar daar stond dat in de vriezer leggen niet bij :P
Ow hoe vreemd het ook klinkt het kan soms helpen. En heb je al autodetect in je bios gedaan? En een andere ide poort gebruikt?

Als je knoppix kunt booten is de rest vermoedelijk niet kappot. Hoewel je dat pas echt in windows kunt testen want onder games is de load toch wel iets zwaarder dan onder knoppix.

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
RS_003 schreef op 05 juni 2004 @ 10:02:
[...]

Ow hoe vreemd het ook klinkt het kan soms helpen. En heb je al autodetect in je bios gedaan? En een andere ide poort gebruikt?

Als je knoppix kunt booten is de rest vermoedelijk niet kappot. Hoewel je dat pas echt in windows kunt testen want onder games is de load toch wel iets zwaarder dan onder knoppix.
Autodetect gedaan ja. Andere hardeschijf op de IDE 1 gehangen, die ziet het bios wel. Bios gereset. HD als slave gedaan aan dezelfde IDE. Allemaal geen effect. Hij ligt nu in de vriezer in een antistatisch zakje....

Maar echt balen, ik wilde er dus meekappen, alleen wil ik die molex stekker met mijn stomme kop eraf halen toen de stroom ernog op zat |:(

Ik hoor trouwens ook geen enkel geluid als ik de HD aansluit...... dat zegt, ben ik bang, al genoeg toch? ;(

• MacDokie
  • Laatst online: 23-12-2025
Waypoint schreef op 05 juni 2004 @ 12:06:
[...]

Autodetect gedaan ja. Andere hardeschijf op de IDE 1 gehangen, die ziet het bios wel. Bios gereset. HD als slave gedaan aan dezelfde IDE. Allemaal geen effect. Hij ligt nu in de vriezer in een antistatisch zakje....

Maar echt balen, ik wilde er dus meekappen, alleen wil ik die molex stekker met mijn stomme kop eraf halen toen de stroom ernog op zat |:(

Ik hoor trouwens ook geen enkel geluid als ik de HD aansluit...... dat zegt, ben ik bang, al genoeg toch? ;(
Ga maar vast een rouwadvertentie bedenken :'(

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Roberto
Domus schreef op 05 juni 2004 @ 12:16:
[...]

Ga maar vast een rouwadvertentie bedenken :'(
Of een printplaat van een zelfde type hdd vinden :Y)

Daarmee kun je in 90% van de gevallen de boel nog mee redden :)

• MacDokie
  • Laatst online: 23-12-2025
RS_003 schreef op 05 juni 2004 @ 13:17:
[...]

Of een printplaat van een zelfde type hdd vinden :Y)

Daarmee kun je in 90% van de gevallen de boel nog mee redden :)
Maar..moet je daar handig voor zijn met solderen etc? Ik neem aan dat je zo'n printplaat er niet zo vanaf klikt.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• the_stickie
  • Laatst online: 14-09-2025
Als je schijf echt NIKS meer doet is het nog altijd betere dan piep kraaaak kletter enzo ;)
Dan is het idd 99% kans de electronica alleen en dat is redleijk eenvoudig te fixen als je eenzlefe schijf hebt waarvan de electronica nog wel werkt... (en de disk zelf liever niet ;) )

meestal een kwestie van een schroevendraaier... de connectie zelf is héél vaak met stekkertjes over van die jumper achtige dingetjes... en anders sja, zal het toch solderen worden

edit: dubbelpost omgezet in iets nuttigs ;)

[ Voor 30% gewijzigd door the_stickie op 05-06-2004 13:39 ]

Pagina: 1