Toon posts:

WinXP SP1 NL 2002 Via EpiaM zeeeer traag tijdens boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, probleem dus..
Ik heb Xp geinstalleerd op een Via EpiaM9000 MB.
Alles ok, draait normaal, geen zichtbare driver problemen.
Alleen: zodra tijdens boot de "persoonlijke instellingen" worden geladen hangt het geheel gedurende 350 seconden oid.
Volgens bootvis.exe tijdens logon+services, ook een driver wdmaud.sys doet er erg lang over om geladen te worden, 160 seconden ongeveer.
Ik snap er niets van, ik zie op de via epia fora geen mensen met gelijkwaardige problemen.

Ook hier op Got is niets wat het zelfde probleem omschrijft.
google veel hits, maar net niet wat ik zoek.
ik heb wel een firewire poort die als nic wordt gezien, hiervoor maakt Xp ook een netwerk verbinding aan.
Met een dchp request in gedachte (en de delay die hieruit voortkomt als de nic niet wordt gebruikt) heb ik TCP/IP een vast adres gegeven. geen resultaat.
De onboard lan werkt na eindelijk opgestart te zijn gewoon ok.

Iemand die me een duw in de juiste richting kan geven???

Verwijderd

Firewire wordt ALTIJD als NIC gezien.

wmaud is geluid (wel eens gedacht om die sys op te zoeken, rechts te klikken, properties, en kijken bij beschrijving?). Wel eens d'r aan gedacht om je geluidsdriver opnieuw te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
driver heb ik vers geinstalleerd, van via site gehaald.
Ook ff bij properties gekeken, en dan bij beschrijving, en wat denk je, niets, geen ingevulde velden.

Ik heb ook geen idee of die .sys de boosdoener is, er lijken wel meer problemen te zijn met winXP opstart en inlog schermen.

Ik krijg in de eventvwr ook geen duidelijke foutmeldingen, alleen een melding over de situatie tijdens afsluiten, dat er met het afsluiten van het register iets is met een service die door een gebruikers account in gebruik was tijdens afsluiten oid.

lijkt me hier niet veel mee te maken te hebben

safe-mode werkt wel ok

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even zitten vogelen met de safemode,
met netwerkmogelijkheid geeft het dezelfde problemen, zonder netwerk mogelijkheden is er niets aan de hand.
De onboard lan komt gewoon online, dwz, die krijgt van mijn router gewoon via dhcp een ip toegewezen.
Ik twijfel of die firewirepoort niet de boosdoener is, ofwel ookal is hij uitgeschakeld, dat er toch op gewacht wordt oid..
Update:
Als ik afmeld en opnieuw aanmeld, dezelfde gebruiker, heb ik het zelfde probleem tijdens het laden van de persoonlijke instellingen.
Ik kijk met WinVNC op dit syseem, en dit proces blijft gewoon draaien. over het netwerk, dus een dhcp probleem op de normale onboard lan kan ik uitsluiten, want voor VNC moet het netwerk draaien.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 22:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
-schopje- nav. edit vorige post

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 16:05
Probeer eens je gehele geluid te disablen (bios), misschien dat dat meer duidelijk maakt. Mijns inziens zit het probleem daar.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, net ff geprobeerd in bios
AC'97 onboard ge disabled. maar geen resultaat. damn...
Ik snap alleen dat netwerk verhaal niet, in safe mode zonder netwerk gaat e.e.a wel snel, met netwerk zelfde probleem.
Maar de gewone lan verbinding werkt wel gewoon goed..
Windows verder ook als het eenmaal is opgestart, paar uurtjes draaien, zonder problemen, geen gekke hardware(fouten) in de apparatenlijst..
Op de hardware compatibility-list van Microsoft staat de Via Epia M9000 ook als designed for winXp aangemerkt, dus compatible is het wel.( zou het moeten zijn)
Pagina: 1