Toon posts:

Behuizing om je scsi stiller te maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen, 8)

Ik heb een vraagje bestaat er ook behuizing om je scsi stiller te maken? :?
Voor normale ide hd's bestaat dit al wel maar ik weet niet of dit er ook al voor scsi is.
D'r zit nu een 10.000rpm scsi in me server in hij staat op m'n slaapkamer en ik zou hem dus wel graag een stuk rustiger willen hebben ik heb al wel nieuwe stillere processor koelers bestelt.
En weten jullie misschien ook welke merk stille 10.000 rpm scsi hd's maakt ik wil er waarschijlijk ook 1 scsi bij in plaatsen.

Alvast bedankt, _/-\o_

Roy Dannenberg ;)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:09

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een Zalman harddisk koeler helpt behoorlijk om irritante vibraties tegen te gaan. Moderne 10K en 15K schijven zijn van zichzelf behoorlijk stil. Het meest irritante geluid komt van contact met de behuizing. Zo'n Zalman koeler zorgt ervoor dat de harde schijven wordt ontkoppeld.

Ik heb zelf vijf Maxtor Atlas 15K's in Zalman koelers en de geluidsproductie valt heel erg mee. Een vibrerende 7200rpm ATA schijf maakt meer herrie dan mijn vijf 15K's bij elkaar.

Geluidsisolerende materialen kunnen ook erg helpen om de meest irritante (hoge) frequenties binnen de kast te houden.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt ik zal effe opzoek gaan naar zo'n zalman hd koeler.
Ik dacht dat die er alleen waren voor ide schijven 8)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De interface maakt geen donder uit, alle 3,5" schijven zijn even groot B)

Verwijderd

Topicstarter
Oke maar ik heb hier anders nog wel een scsi liggen die 2x zo dik is als de normale hd B)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's gewoon een prehistorische SCSI disk ;) Die kun je in een 5,25" » 3,5" bay monteren :Y)
Tegenwoordig worden ze allemaal naar standaarden gemaakt.

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-11-2025

CyberJoe

Only visiting this planet

Is een silentmaxxx harddisk cooler/dampener niet slimmer. Sluit je hele hd in en laat dus minder geluid door. Kosten 42,50 bij maxpert.nl (staat niet in standaard assortiment, maar kunnen ze bestellen). Als je persee de zalmans wilt mag je de mijne wel overnemen :*) .

Ja ik heb ook een computer.

Verwijderd

Topicstarter
--> tweakers.net/aanbod

[ Voor 91% gewijzigd door BalusC op 06-06-2004 22:29 ]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:35

Duinkonijn

Huh?

Het is hier geen V/A

http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=986

[ Voor 38% gewijzigd door Duinkonijn op 06-06-2004 19:02 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-11-2025

CyberJoe

Only visiting this planet

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 18:08:
<font color=blue> --> tweakers.net/aanbod</font>
Mail me maar even want er wordt van alles weggemod. Snap ik wel hoor, het is hier ook geen marktplaats. Maar ook weggemod is dat ik het idee heb dat de zalmans best goed werken maar het zijn er bij bij maar 2 van de 5. Volgens de website van silentmxx scheelt het ongeveer 65% als je een zalman hd cooler gebruikt (wat het geluid betreft natuurlijk)

[ Voor 3% gewijzigd door CyberJoe op 07-06-2004 11:11 ]

Ja ik heb ook een computer.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Cyberjoe kijk is op deze link: Roy Dannenberg

Staat mijn e-mail wel bij
Pagina: 1