Toon posts:

Hoeveel CD's mag ja na elkaar branden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik ga binnenkort een 200-tal cd's moeten branden op korte tijd. Mijn vraag is dus hoeveel cd's je vlak na elkaar kan branden zonder je writer te warm te laten worden en hem dus stuk doen. Om de 4 cd's even stoppen bijvoorbeeld, dat zou maar traag gaan.

Ik heb een Lite-on 52x en de cd's zijn ook van goede kwaliteit.

Ik vroeg me al af of er mss geen manier is om een writer te koelen zonder fan en prul. gewoon met een ijszakje misschien :)

groetjes

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb een tijdje geleden 68 CD's aan één stuk door gebrand, en daarbij werd ie niet warmer dan normaal, dus denk dat het weinig uitmaakt.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 22:35
200 cd's? daar ga je werk aan hebben, (1) cd uit doosje, cd in, burn klikken, minuutje of twee wachten, cd uit, cd in doosje, ga naar (1) :)
Mjah, mij lijkt me ook dat het niet zo heel erg is voor je brander, gewoon proberen dus.

• Victor
  • Niet online
Ach, met 2 spindels gaat het een stuk sneller, en na een tijdje krijg je er handigheid in. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Victor op 04-06-2004 22:52 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Mayco schreef op 04 juni 2004 @ 22:51:
200 cd's? daar ga je werk aan hebben, (1) cd uit doosje, cd in, burn klikken, minuutje of twee wachten, cd uit, cd in doosje, ga naar (1) :)
Mjah, mij lijkt me ook dat het niet zo heel erg is voor je brander, gewoon proberen dus.
200 CDs koop je meestal op spindel ;)

Verder moet de brander het gewoon onafgebroken aankunnen.

Verwijderd

Topicstarter
het zijn uiteraard 2 spinnels van 100 die ik aanschaf, anders zou het helemaal zottewerk zijn.
Ik had al van meerdere mensen op school gehoord dat mss niet verstandig zou zijn om ze na elkaar te branden, nu weet ik niet of ze gelijk hebben, maar zo'n ding moet toch serieus warm worden dan??
maar ja, ik zal het toch moeten opdelen, in 1 keer alles, dan word ik zot als ik aan 139 zit denk ik :)

Verwijderd

boeien en al overleefd de brander het niet die dingen zijn tegenwoordig 39 euro per stuk ofzo. je zou bijna speciaal voor dit klusje een tweede brander erbij kopen dan kan je ze tegelijk 2 schijfjes laten bakken. een brander moet er overgens tegen kunnen om achterelkaar te branden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 23:01 ]

• Victor
  • Niet online
Gewoon ondertussen lekker GoT'en. ;) Gaat perfect, je zet Nero op 200 kopietjes, en iedere keer tuft ie de vorige uit, nieuwe erin, schuif dicht en gaan met die banaan. Ben je klaar voor je het weet. :) Misschien wel handig om een 2e brander te lenen, kun je 2x zo snel gaan. (Nero bijv. ondersteunt het gebruik van meerdere branders tegelijk)

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Daar moet die brander gewoon tegen kunnen hoor, toen ik nog op 2x cds fikte, duurde het meer dan een half uur per cd, ik kreeg er per dag dus maar weinig af, maar de brander was wel uren bezig, nu kun je in dezelfde tijd veel meer cd's branden :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:11
Het is iig wel geestdodend.... dus daar hoef je je geen zorgen over te maken ;P

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 22:59
Eigenlijk moest er een brander wisselaar bestaan waar je een hele stapel indrukt >:)

Heb ooit wel is een cd-rom wisselaar gehad.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:54
Ik heb wel eens 100 cd's gefikt op een oude Plextor (12*10*32) en daar had ik nooit ergens last mee dat beeste gaat nog steeds als de brandweer de PC daarentegen iets minder :P

Verwijderd

Mmmm heb recent ruim 250 cds gebrand in n weekend.....

wel met 2 branders....... 48x en n 52x liteon

alles van spindel naar dvd :p best n dikke stapel :p

gewoon als n gek in 1x door gebakken..... beide drives werken nog perfect.....

Verwijderd

Zoals al gezet is gewoon lekker op GoT rond neuzen en gaan met dat ding.

Hoeven de cd branders niet van dezelfde snelheid te zijn als je er meerdere tegelijk gebruikt. :)

• CrazyLazy
  • Laatst online: 13-03 11:03
mag geen probleem zijn wij gebruiken robots die staan dag en nacht aan
om te versnellen kan je ook meerdere branders aansluiten met nero werkt dit prima

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 23:23:

Hoeven de cd branders niet van dezelfde snelheid te zijn als je er meerdere tegelijk gebruikt. :)
nee, het zijn geen CPU's

Verwijderd

sdomburg schreef op 04 juni 2004 @ 23:24:
[...]

nee, het zijn geen CPU's
Nee dat begrijp ik maar ik dacht dat hij misschien wel over de zeik heen zou gaan als hij telkens op verschillende punten aan't schrijven is uit 1 image

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:15
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 23:23:

Ze kunnen toch op het maximum van de langzaamste werken?

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:58

The_Scarabial

MTB for life!

Roger_Rabbit schreef op 04 juni 2004 @ 23:20:
Eigenlijk moest er een brander wisselaar bestaan waar je een hele stapel indrukt >:)

die bestaan wel geloof ik, maar om zo'n ding aan te schaffen voor eenmalig gebruik is ook zonde

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 18:18
ik zou zelfs meer dan 1 extra brander gebruiken, je kan er vast wel 2 of zelfs 3 ergens vandaan halen (lenen, uit een andere computer slopen). 4 cd's tegelijk branden schiet tenminste lekker op.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Roger_Rabbit schreef op 04 juni 2004 @ 23:20:

Computer idee ( :X ) heeft ooit van lego zo'n ding gemaakt geloof ik :P

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-03 21:07
Kijk, voor het branden van veel cd's is er deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.cdrecordingsoftware.com/img/cd247huge.jpg

De copybox, met daarin 7 branders en 1 cd-rom speler. Daarnaast zit er ook een harde schijf in (ingedeeld in partities) voor het opslaan van images van de diverse cd's.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
op me vorrige werk hadden we zoiets;
Afbeeldingslocatie: http://www.medialt.no/katalog/maskinvare/Primera%20Composer.jpg

wel handig, die wij hadden kon in 1x 400cd's branden (duurde wel ff want dat waren nog maar 2x dual speed cd writers

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
had de TS het hier trouwes over 200 dezelfde cd's dan :P?

dat zegt ie namelijk helemaal niet ;)

(of begin ik moe te worde?:P)

Verwijderd

He heeft niet gezegd of het verschillende of dat het allemaal dezelfde zijn.
als ze allemaal hetzelfde zijn kun je misschien hulp inschakelen van een bedrijf die dit kan doen voor je.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-03 09:42
http://www.cdduplicator.nl :)

Dingen zijn niet eens zo heel erg duur.

Verwijderd

De 52speed duplicator heb je al voor 250 euro, daarmee kun je onafgebroken mee branden zonder tussenpauzen (je moet toch wel je schijfjes wisselen, dan zit het apparaat op jou te wachten) ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 23:29:
[...]

Computer idee ( :X ) heeft ooit van lego zo'n ding gemaakt geloof ik :P
ik heb hem eens nagemaakt, en hij werkt dus echt :D
kutblad idd

voor het gala van de middelbare school (cdr's met foto's kopieren) heb ik trouwens zo'n ding gebruikt als liquid-orange postte. had de systeembeheerder nog staan.

Verwijderd

Topicstarter
het zijn 2 verschillende cd's die ik elk 100 keer moet kopiëren.
Maar ik ga idd nog een writer lenen en dan gaan met die handel :)

het zal wel lukken!

merci voor de reacties,

greetz

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
misschien handig om gewoon (just to be sure) een ventilator voor je kast te plaatsen... is er in elk geval wat luchtstroom.

en daarna gewoon alle 200 achter elkaar fikken :)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Zou eerder zorgen dat je brander NIET in de buurt van andere cd-romspelers of hardschrijve nis. Dus zorg bv voor boven en ovt onder de brander dat er een vrij 5,25 inch slot vrij is. De warmte kan zo makkelijker weg. altijd makkelijker als geforceerd koelen.

>Systeemspecs<

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Nimrod|IA schreef op 05 juni 2004 @ 15:04:
Zou eerder zorgen dat je brander NIET in de buurt van andere cd-romspelers of hardschrijve nis. Dus zorg bv voor boven en ovt onder de brander dat er een vrij 5,25 inch slot vrij is. De warmte kan zo makkelijker weg. altijd makkelijker als geforceerd koelen.
er zijn voldoende kasten in omloop waar dat ook met 2 of 3 cd-roms te doen is hoor :)

maar wel een goede tip idd; laat ruimte vrij.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

sdomburg schreef op 04 juni 2004 @ 23:24:
[...]

nee, het zijn geen CPU's
CPU's hoeven óók niet even snel te zijn in een dual systeem.
Pagina: 1