Toon posts:

[Windows] "nieuw" virus begint nu pas echt op te rukken

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
http://slashdot.org/artic...2&tid=185&tid=190&tid=201

A new virus is on the prowl that can infect your Windows XP/2K system and record every key you hit on your keyboard.

It does not arrive by email, but simply by being connected to a network or to the Internet without having a patched machine or a properly configured firewall.

That's it. Na de tentamens ga ik FreeBSD of GNU/Linux weer draaien. Schijt ziek wordt ik van al die virussen en het wordt alleen maar erger (nu al virussen die keystrokes doorsturen en "zelfstandig" actief worden zonder via een e-mail of executable..)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 21:44:
That's it. Na de tentamens ga ik FreeBSD of GNU/Linux weer draaien. Schijt ziek wordt ik van al die virussen en het wordt alleen maar erger (nu al virussen die keystrokes doorsturen en "zelfstandig" actief worden zonder via een e-mail of executable..)
Moet je maar zo slim zijn een firewall te installeren. Ook bij Linux zul je wat moeite moeten doen om je systeem optimaal beveiligd te houden.

[ Voor 12% gewijzigd door sdomburg op 04-06-2004 21:49 ]

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

ik heb firefox/proxomitron/spybot/sophos/kpf draaien en al meer dan 4 jaar ~98% virus en spyware vrij.

kost wat meer moeite, maar voordeur van je huis doe je ook op slot als je ff weg gaat.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Vreemd, maar al dat virusnieuws schijnt mij niet echt te boeien... Maar goed, ik heb dan ook een dichtgespijkerde router, automatische Windows update en een up to date virusscanner.

edit:
Oh, en opletten met wat je binnenhaalt/installeert wil ook nog wel eens helpen. Ik heb nog NOOIT (aldus AdAware) spyware gehad, en slechts één keer een virus, maar dat kwam omdat ik met mijn stomme hoofd nog geen virusscanner had draaien. :X

[ Voor 43% gewijzigd door Victor op 04-06-2004 21:53 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoezo de rant :?

Zo nieuw is ie niet meer hoor. Als ik zoek op google dan zie ik dat een heleboel AV makers hun bases al op orde hebben voor deze. MS heeft ook al een patch.

Blaster was toch net zo iets? Ook gewoon een lek uitbuiten. Tuurlijk is het irritant, en kan je niet meer om virussen heen op een Windows platform. Maarja moet je je daar zo druk om maken? Neem je maatregelen :)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
We hebben het trouwens over het Korgo virus, wel handig om in de titel te vermelden.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

F-Secure rapporteerde 23 mei al iets over deze worm (wel de eerste variant uiteraard). Beetje mosterd na de maaltijd om hier nu allerlei ophef over te maken IMO.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Jotti schreef op 04 juni 2004 @ 22:06:
F-Secure rapporteerde 23 mei al iets over deze worm (wel de eerste variant uiteraard). Beetje mosterd na de maaltijd om hier nu allerlei ophef over te maken IMO.
Inderdaad en we hebben het nu over de F-variant (die is nieuw) deze is een stuk aggresiever dan eerdere varianten...

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Uiteraard, varianten blijven komen. Maar waarom is dit speciaal? Yet another LSASS worm. En ook deze variant is alweer 2 dagen oud. Ongetwijfeld erg vervelend, maar als je systeem niet gepatched is tegen dit lek, zijn er wel meer wormen die uit de spreekwoordelijke grond kunnen rijzen. En elke AV vendor die ik zo 123 heb kunnen checken heeft er al redelijke tijd detectie voor.
Tuurlijk, het is admirabel dat je anderen wilt waarschuwen voor gevaren. Maar, zeker met die rant erbij (zegt deze linuxgebruiker), vind ik het een beetje overbodig om op deze manier de klokken te doen luiden.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zie bovenstaande meningen - de nieuws waarde en objectiviteit vallen (zoals helaas wel erg vaak bij Slashdot artikelen) heel ver te zoeken :)

Dat er nu een virus is wat slechte eigenschappen draagt naast het relatief onschuldige Sasser was gewoon een kwestie van tijd - om daar nu een ophef over te maken is vergelijkbaar met een verzameling root exploits te pakken voor de laatste cvsd exploit en dan voor elke exploit die een script kiddie met een te lange pinkstervakantie maakt een artikel te schrijven.

Nogal niet zinvol dus :)
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 21:44:
Elk operating system zal je up to date moeten houden en logischerwijs moeten beschermen - ik denk dat je je frustratie dan ook beter kan richten op de mensen die hun PC's niet up to date houden dan op iets anders :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.