Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Expansion dingen voor de tungsten T3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik overweeg de aanschaf van een PDA, ik ben erg geneigd naar een palm T3.
Het enige wat mij tegenhoud is dat de T3 alleen maar over 1 SD slot beschikt...
Is het mogelijk om net als bij de visor zo'n split geval er op aan te sluiten dat je ook Cf kaartjes kunt inpluggen, dat je dus als het ware je slot verdubbeld....
oh ja.. nu een beetje aparte vraag..is het ook mogelijk om via de externe connector er een externe hd op aan te sluiten....
Alvast bedankt voor de reactie :)

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

nee en nee. :)

Ik denk dat je op zoek bent naar geheugen. Programma's passen echt wel allemaal in het RAM, en dan hou je nog ruim over, 64 Mb is overkill voor PalmOS, net zoals dat 400 MHz overkill is, PalmOS kan met veel minder af.

Maar voor externe geheugen voor mp3 e.d. ben je toch echt afhankelijk van SD kaartjes.

Alors.

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
Totdat er een Bluetooth harde schijf uitkomt (vingers crossed), of als je een WLAN SDIO-kaartje koopt. In beide gevallen kun je er een harde schijf naast houden, die je draadloos door de Tungsten kun laten uitlezen. Heb het alleen nog nooit in actie gezien.

Verwijderd

Topicstarter
mm das wel jammer, ik zit er namelijk over na te denken hem naast de agenda ook in de auto als routeplanner en mp3 speler te gebruiken. Maar dat tom tom dat vergt al aardig wat geheugen als je de kaartjes van nl erin kwijt wil. Daarnaast moeten er natuurlijk ook nogal wat mp3's op kunnen. Aangezien sd kaartes wat waardevoller zijn dan cf kaartjes, is het misschien beter een ipaq te overwegen. Aangezien die met beide standaarden overweg kunnen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 19:37 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

En dan het OS + Documents to Go + het 320x480 scherm te verliezen? Ahum. :)

Voor wat jij wil heb je aan 256 of 512 genoeg. Ga maar na of het verschil het je waard is.

Alors.

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

het ligt er echt aan, ik ben van plan om tomtom voor de T3 te gaan halen, is alleen best wel erg duur :P.
nl map gaat volgens mij op 256 mb, als je er dan 512 in propt kan je dus ook nog de nodige mp3's erop plaatsen.

voor wifi is er nog een probleem dat er nog nergens voor palmos drivers zijn, maar als het goed is komen die er aan (Q2 dacht ik) nieuws: SanDisk introduceert 256MB SD-geheugen met WiFi

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-11 18:14
(jarig!)
nl map is iets van 35 mb

Verwijderd

-la maar-
dacht dat het over mapsonic ging. Die kaarten zijn groter

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 13:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
kostentechnisch gezien zitten er dus wel wat nadelen aan de t3. Het heeft geen ondersteuning voor de (goedkopere) cf kaartjes...als je een sd io kaartje eri wil proppen met bijv wlan zijn de sloten op.....tomtom is ongeveer 80 euri duurder 299 wired tov 219 voor pocket pc... Damn it, maar het is wel een geil ding die t3. Kheb em verleden week nog ff in handen gehad....

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:20

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Is dat 'PerfectPassenger' geen alternatief voor de T3 ? Daar wordt nu volgens mij ook duchtig mee gestunt bij Dixons enzo, qua prijs.
Ik ben zelf een T1 gebruiker, en ik ben behoorlijk pleased. Die CF kaartjes zijn weliswaar goedkoper, maar da's niet echt een verbruiksartikel.
Je koopt 'n set van 128 of 256 Mb SD'tjes, en daar doe je jaren mee.
Die heb je niet elke maand nodig...'t zijn geen DVD-R'etjes natuurlijk :p
Ik heb d'r zelf 1 64 Mb kaartje inzitten, en ik zit te denken over één 256 kaartje voor wat meer audiostorage.

Ze zijn bijzonder hanteerbaar, en imho heerlijk gebruiksvriendelijk...dat telt óók mee.
Ik weet overigens niet of CF net zo energie-zuinig is als SD...anders was dat ook nog een mogelijk argument.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Digimap (aka perfect passenger) haalt het ECHT niet bij Tomtom 3. Het brengt je wel van A naar B met een grafische omgeving, maar Tomtom is veel gelikter. Dan zou ik nog liever Mapsonic nemen, die dit qua alles veel dichter bij Tomtom.

Alors.

Pagina: 1