[DC++] Gigantische ping

Pagina: 1
Acties:

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Mijn computer zit thuis op een netwerk, en ik speel graag af en toe een spelletje online. Het probleem is echter dat als iemand anders in het netwerk DC++ aan heeft staan, en diegene heeft een upload aan staan, dan stijgt m'n ping naar 500ms ongeveer. Ik heb geprobeerd met NetLimiter een upload limiet in te stellen, en dat is ook gelukt. Maar ook al laat ik iemand maar met 1 kb/s uploaden, dan schiet mijn ping nog omhoog! Terwijl als ik bijvoorbeeld een grote file via msn verstuur met 30 kb/s ofzo mijn ping wel onder de 100 blijft. Heeft iemand enig idee wat hier aan te doen is en hoe dit komt? (Behalve dan DC++ niet gebruiken).

Wat specs:
8mbit ADSL connectie, Windows XP.. snelheid/grootte HD van m'n pc is genoeg. Mochten er specifieke dingen nodig zijn dan hoor ik het graag.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Check even of Netlimiter werkelijk de boel correct limiteert. Ik merk dat dat soms hier wel eens mis gaat.
Meet dit met een extern programma zoals DU Meter.

🌞🍃

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ja, want ik zie de snelheid ook in DC++, WS-FTP Pro, etc. En als ik in NetLimiter er bijvoorbeeld een limiet van 5 kb/s op zet, dan daalt de snelheid ook echt tot dat niveau. Maar ik las dus dat die snelheid er niks mee te maken heeft, maar dat het te maken heeft met ACK's. Dat die download ACK's tussen mijn game ACK's gaan zitten ofzo :P Op zich leuk om te weten, maar hoe los je het op? :D En waarom heb ik er bij DC++ wel last van, en bijvoorbeeld bij MSN file transfer niet?

[ Voor 13% gewijzigd door Captain N op 04-06-2004 20:52 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
* Subtiel schopje *

Mijn foto's op Flickr.