Toon posts:

[java] Data van Application -> Servlet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een Snap (een java embedded platform ding) maar dit haald niet zo veel uit voor mijn vraag. Via de serial poort krijg ik data binnen.

Wat dus volgens mij niet kan is om de data in te lezen in de applicatie en in de servlet (zo wel, hoe ?? want dan is het probleem opgelost :))

Nu wil ik dat de data die binnen komt in de applicatie ook gebruiken in de servlet.
Nu heb ik al geprobeerd om een 2x de com poort te open maar dat gaat dus niet (had ik ook niet verwacht, maar oke). Ook heb ik al via een I/O stream geprobeerd de servlet te laten connecten op de applicatie maar dat werkt dus ook niet (output van applicatie is wel goed, via andere applicatie kan die wel connecten)

Wie weet een manier om de data ook in de servlet te krijgen ???

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Je zou via RMI met de applicatie kunnen kletsen, als je de applicatie ook zelf ontwikkeld natuurlijk. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Gaat niet werken ben ik bang. Heel die RMI classes zitten niet in die snap. Als ik hem compile gaat die bij de import van de RMI al onderui :'(
Iemand anders nog een idee ?

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-03 10:29

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Kun je niet andersom werken, dus je app over http met de servlet laten babbelen? Of je data in een file zetten, en dat aan de servlet vertellen dat er iets binnengekomen is.

Kzou btw niet weten of en hoe het überhaupt werk, typisch een geval van de klok horen luiden, maar niet precies weten waar de klepen hangt :P

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Hoe heb je die IO-stream naar de servlet gerealiseerd?

Ipv RMI zou je ook eens aan Sockets kunnen denken

Verwijderd

Topicstarter
Sockets gaat dus ook niet werken omdat een servlet geen I/O socket kunnen openen. Teminst mij lukte het niet, als het wel kan dan graag een voorbeeldje..

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 11:14:
Sockets gaat dus ook niet werken omdat een servlet geen I/O socket kunnen openen. Teminst mij lukte het niet, als het wel kan dan graag een voorbeeldje..
vaag, toen ik nog met servlets opende kon ik gewoon sockets openen :?
krijg je een exception? zo ja wat dan, ben best benieuwd eik.

Verwijderd

je zou een apart programma kunnen maken (controller) die de view (standard html? of moeten de gegevens nog verwerkt worden?) ververst als de gegevens van je 'SNAP' (model) wijzigen.
Dus ik zou een ander programma een database laten updaten (gegevens die de servlet dan op zijn beurt gebruikt) of statische HTML (met velocity ?) op de server plaatsen.
Op deze manier krijgt de gebruiker ook steeds een view (zij het een gedateerde) als er iets misgaat met de SNAP applicatie. Anders krijgt hij lelijke fouten op het scherm of helemaal niets....

De J2EE specs verbieden het aanmaken van sockets, threads, .... door de servlets zelf. Enkel de container mag dat aanmaken. Zo mag je ook nooit rechtstreeks een bestand op de server openen met File.getStream (ik zou de echte code moeten opzoeken). Je dient getResourceAsStream te gebruiken via de currentThread (Thread.currentThread() ofzo). En die resource moet zich dan in het classpath bevinden. Dat is toch wat ik me herinner, en de wijze waarop ik steeds werk.

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 06 juni 2004 @ 11:21:
[...]

vaag, toen ik nog met servlets opende kon ik gewoon sockets openen :?
krijg je een exception? zo ja wat dan, ben best benieuwd eik.
Nee hij bleef die servlet maar laden. In mijn app had ik een System.out staan maar hij kwam niet voorbij het punt waarbij die een verbinding accepteerd. Terwijl als je al een simpele telnet verbinding er naar opend die dat wel doet.

Maar heb je mischien een simpel voorbeeldje of iets ??

Verwijderd

Wat dacht je vanuit je applicatie een POST uitvoeren naar je servlet met de data :?
Pagina: 1