Verkeerd geflashte bios...

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
Heb zelf een m715 mobo van pcchips (vage amibios, niet eens een echte (volgens ami)), nieuwste flash gedownt, en nu start hij niet meer op. Geen beeld, geen piepje, alleen ff de cd-rom en de hd die aanslaan. Nu geloof ik dat er een paar mogelijkheden zijn:
1. misschien een verborgen recoverymogelijkheid, net als SuperMicro
2. met i/o kaartje
3. laten "burnen"
Nou is mijn vraag: welke mogelijkheid werkt wel/niet en zijn er nog meer mogelijkheden?

Verwijderd

Ik heb lang geleden (uit de tijd dat PCI nog niet bestond) gehoord dat je een mobo altijd kan booten met een ISA VGA kaart en een bootable flop, maar ik denk niet dat dat nu nog opgaat... als je nog een ouwe vga kaart hebt liggen zou ik het eens proberen.

Verwijderd

Wat Vinz zegt klopt (bijna!): je hebt helemaal geen oude ISA kaart nodig, alleen als je beeld wil! Gewoon op een andere machine een boot-flop aanmaken, AWDFLASH.EXE erop, BIN-file erop, en een AUTOEXEC.BAT aanmaken, met 1 regel:
AWDFLASH *.BIN
Disk in drive rammen, en booten.
Als-ie klaar is (na 2-3 minuten of zo; gewoon DIR tikken, en kijken of-ie wat doet) PC opnieuw starten, zonder flop.

Maar let wel: dit werk alleen op een Award BIOS. Wat AMI/Phoenix doet weet ik niet.

• bastichelaar
Heb zelf net ff gezocht, en nou bleek dat je bij supermicro mobo's ctrl+home moet indrukken, en dan flasht hij super.rom. Heb het ook geprobeerd, en hij vindt de fd nu wel, maar ik hoor alleen maar piepjes. is dit goed?

Verwijderd

Kweenie; gewoon die procedure uitvoeren, en daarna kijken of-ie het doet. Lijkt me zo.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Off topic I know, maar goed ik heb dus ook zo'n probleem. Een Chaintech 6 BTM, is ook doodgeflasht. Award-BIOS volgens mij. De truc van de ISA-videokaart werkt niet. Zijn er toetsaanslagen die ik kan probern oid?

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
How to Restore Boot Block BIOS

To restore a boot block BIOS, you need the following:

A floppy disk drive connected to the target system
One bootable diskette with three files:
- The Award Software flash upgrade utility, AWDFLASH.EXE
- An Award Software BIOS binary file (2xxxxxxx.BIN) for the target system
- AUTOEXEC.BAT file containing the line awdflash 2xxxxxxx.bin /Py /Sn
Optional ISA/VESA VGA card in the target system.
Boot block code does not support PCI VGA, so a system with a PCI VGA card runs the program without a display.
Boot the system from the bootable diskette.
The system then runs AWDFLASH.EXE according to the line in the AUTOEXEC.BAT file, reprogramming the BIOS into the flash memory.

Beep Codes

During the procedure:
Two short error beeps : No bootable diskette in drive A
Continual short error beeps No floppy disk drive
After programming finishes, long beeps sound continually until you reset the system.

Dit is de oficiele chaintech procedure.
Ik had het toevallig opgeslagen en bewaard
omdat ik net zelf mijn 6btm heb geflashed.

LoneRanger

Only fools are enslaved by time and space.

• bastichelaar
Het probleem is dat ik ami heb...!

Verwijderd

AMI: The AMI boot-block BIOS will look for a AMIBOOT.ROM file on a diskette. Copy and rename the correct BIOS file on the floppy and power up the PC. The floppy doesn't need to be bootable. You will see the PC read the floppy, after about 4 minutes you will hear 4 beeps, this means the transfer is none. Reboot the PC and modify the CMOS for your configuration.

Verwijderd

voor al uw bios vragen www.ping.be/bios

• bastichelaar
Thanx!!! Hij doet het weer!!!

Verwijderd

Nou, nu is het wel volledig. Als ons spinnetje hiermee nog niet verder komt, dan weet ik het ook niet meer. PC weggooien of zo :)
Pagina: 1