Toon posts:

[XP] Computer blijft camera herkennen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb een Sony DCR-HC 14 die ik op me computer wil aansluiten via firewire (q-tec 510f en een firewirekabel van 20 euro)
Me computer herkent de camera netjes en ik start pinnacle studio 9 op, tot zover geen probleem. Maar nu blijft me computer de camera de hele tijd op nieuw herkennen, wel 4x in 5 minuten ofzo, heel lastig dus.

Weet iemand de oplossing? Alvast bedankt.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ja ikke,

In het goede forum posten! :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien het een probleem is met m`n digitale videocamera dacht ik dat het het beste was om in het Audio, Video & HiFi Forum topic te vragen. Het kan ook aan Windows XP liggen dan moet het in het software forum, maar het kan ook aan me moederbord liggen dan moet het weer in een ander topic. Ik vond dit de beste oplossing eigenlijk....

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
voordat je de camera eruit halt eerst op hardware veilig verwijderen klikken misschien

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 19:20:
Aangezien het een probleem is met m`n digitale videocamera dacht ik dat het het beste was om in het Audio, Video & HiFi Forum topic te vragen. Het kan ook aan Windows XP liggen dan moet het in het software forum, maar het kan ook aan me moederbord liggen dan moet het weer in een ander topic. Ik vond dit de beste oplossing eigenlijk....
Het probleem zit natuurlijk niet in je camera :X .
Hoe je het ook bekijkt het heeft met de computer te maken, en camera's bij audio/video/hi-fi :? , maarja ik zeg het alleen maar omdat je bij dit forum veel minder computer experts aantrekt dan bij een ander forum.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Chipset drivers een keertje opnieuw geinstalleerd?
Firewire drivers (tot zover deze al niet in windows ingebakken zitten) al een keertje opnieuw geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Heb de firewire kaart al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dat hielp helaas niets.
Heb me bios geflasht naar de nieuwste versie (v 1.09)
(Mobo = Asus A7V-133)

En de nieuwste via 4 in 1 drivers staan er op. Is het misschien een instelling in me bios ofzo ?

Verwijderd

Topicstarter
Nobody???

Verwijderd

Ligt het echt niet aan je camera? Of de kabel? Als de kabel niet goed zit dan zal het kunnen zijn dat de camera de ene keer wel contact maakt en de andere keer niet. Dit geintje had ik ook een keer met een brak FireWire-kabultje. Verder is het zeker een goed idee om even de drivers weg te knikkeren en opnieuw te installeren. Succes. ;)
Pagina: 1