Toon posts:

lycoris

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb lycoris geinstalleerd op een ouwe p2 333mhz en hij loopt best.
Maar nu een raar probleem.

Als ik in ben gelogd zie ik mijn cdroms (2) en me harde schijf en diskette drive(1)

Maar ik kan ze niet verkennen of kijken wat erop staat.

Verder heb ik een USB {NEX IIe} plug en play en hij herkent hem maar wederom kan ik er niet op kijken.

{Toch werken beide cd-roms want anders kon ik linux ok niet installeren!}

http://www.lycoris.com/
http://www.linuxiso.org/
http://www.linuxiso.org/distro.php?distro=26

Hoe nu verder !

(Gezocht : op lycoris maar dergelijk probleem niet gevonden)
(Gezocht : eventuele beperkingen bij trial versie niets gevonden)

[edit=1]
Bezig met zoeken over mounten

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 18:52 ]

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 18:12

Tux

Ik denk dat je eerst het mount commando uit moet voeren voordat je echt kan lezen van je CD-ROM drive ;)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Ik weet niet hoe vriendelijk lycoris verder is maar als hij ze bijv. in een filemanager laat zien (Konquerror? Nautulis? XFtree4?) dat je dan mag aannemen dat ze zijn gemount. Lijkt me sterk je in de /dev dir zit omdat dat een beetje veel files zijn ;)

M.a.w. je probeerd als gebruiker een gemounte schijf ergens in /mnt te bekijken (waarschijnlijk via een symlink) en je hebt niet genoeg rechten.

- Start eens een terminal.
- tik in:
su
cd /mnt
ls

Wat zie je? Kan je die dirs in?

Verder lijkt het me een goed idee om wat meer FAQ's enzo te lezen en te googlen aangezien ik nu net lees dat je "iets over mounten" gaat opzoeken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DeMoN op 04-06-2004 19:08 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 18:12

Tux

Ik heb anders een aantal keren gehad dat ik in de file browser wel de drive zag maar dat hij niet echt gemount was.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik dacht dat ik het fout had gedaan dat mounten, maar das niet zo... maar diskette drive kan ik nu lezen maar cdroms niet!

En net gingdie op zijn bek :| {crash}

Ill try again!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 19:11 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 19:10:
Jah ik dacht dat ik het fout had gedaan dat mounten, maar das niet zo... maar diskette drive kan ik nu lezen maar cdroms niet!

En net gingdie op zijn bek :| {crash}

Ill try again!
crash :?

vaag.

Geef eens de output van:
code:
1
mount

:P

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
"kan er niet bij" is een beetje vaag vind ik. Krijg je een foutmelding? Gaat het al fout bij het mounten of daarna pas? Probeer je het als user of als root? In FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004 staat een stukje over mounten en filesystems, en die worden ook uitvoerig uitgelegd op andere plaatsen op internet. Voor de rest is het ook handig NOS policy - updated 01/04/03 even te lezen denk ik, zo verwachten we bijvoorbeeld een iets duidelijkere topictitel :)
Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.