[XP] Remote desktop probleem: Services starten niet altijd*

Pagina: 1
Acties:

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 19:29
Als ik ga remoten met m'n server via het Microsoft standaard TSweb progje, starten een hele hoop services en programma's niet. Echter, heb ik deze al opgestart op de bak zelf. (lokaal dus.) Hoe zit dit, Doe ik wat fout, hoort dit zo? Het gaat om oa. een IRCserver programmaatje, m'n firewall, de virusscanner (Panda) e.d..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hmm? Services starten onafhankelijk van een user die inlogt (erger nog - services starten zelfs als je niet inlogt :P)

Waar heb je het precies over?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Weet je 100% zeker dat ze niet starten? Als jij een RDP sessie start, is het meestal zo dat een aantal zaken (bij mij bv virusscanner) geen systray icoontje hebben, maar ze draaien wel. Als ik fysiek achter de "server" zit en inlog, dan zie ik die zaken wel in m'n systray.

edit: Kijken of ze wel of niet gestart zijn doe je natuurlijk via taakbeheer (vinkje voor alle users niet vergeten) of services.msc.

[ Voor 23% gewijzigd door Mike Jarod op 04-06-2004 19:43 ]

• BHQ
Mike Jarod schreef op 04 juni 2004 @ 19:36:
Weet je 100% zeker dat ze niet starten? Als jij een RDP sessie start, is het meestal zo dat een aantal zaken (bij mij bv virusscanner) geen systray icoontje hebben, maar ze draaien wel. Als ik fysiek achter de "server" zit en inlog, dan zie ik die zaken wel in m'n systray.

edit: Kijken of ze wel of niet gestart zijn doe je natuurlijk via taakbeheer (vinkje voor alle users niet vergeten) of services.msc.
Dat is exact bij mij het geval. Maar ze draaien dus wel in de achtergrond, maar stel ik wil dan de firewall configgen, hoe gaat dat dan? Want als de firewall niet start via RDP om het zo te noemen, dan kan ik ook het programma zelf niet (dus als venster) opstarten. Hoort dit toevallig ook?

• Mike Jarod
  • Niet online
Yapser schreef op 04 juni 2004 @ 20:34:
Dat is exact bij mij het geval. Maar ze draaien dus wel in de achtergrond, maar stel ik wil dan de firewall configgen, hoe gaat dat dan? Want als de firewall niet start via RDP om het zo te noemen, dan kan ik ook het programma zelf niet (dus als venster) opstarten. Hoort dit toevallig ook?
Voor dit soort zaken draai ik (zegmaar als backup) ook nog PCAnywhere op m'n "server". Dan kan ik 'm altijd nog overnemen in het geval dat Terminal Services plat ligt, of om dit soort dingen waar jij het over hebt in te stellen.

Maar eigenlijk heb ik alles nog via een RDP sessie (Remote Desktop Protocol) op kunnen lossen door gewoon .exe of de vermelding in het startmenu te starten van de betreffende applicatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Mike Jarod op 04-06-2004 20:42 ]

• BHQ
Mja, maar dan starten ze dus niet... iig ze draaien wel als Service, maar als ik de snelkoppeling dubbelram bij m'n firewall doet ie niks, en bij de virusscanner roept ie dat de beveiliging niet aanstaat...

[ Voor 70% gewijzigd door BHQ op 04-06-2004 20:44 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je niet gewoon de console over nemen? Dus mstsc.exe zoeken op je client en dan die mstsc.exe /console uitvoeren (dus /console als parameter) en dan naar je PC connecten? :)

• Mike Jarod
  • Niet online
offtopic:
Leuke tip elevator, die kende ik nog niet :)

• BHQ
Nope, lift, dan opent ie dat gedoe ook niet.

Welk remote prog komt er een beetje dichtbij de snelheid van RDP? En dan ook het liefst via het web kunnen inloggen, like \tsweb ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

tsweb is niks meer en minder dan een activeX control RDP client, strikt gesproken dus niet eens een web based login..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BHQ
Mja, maar ik doelde erop dat ik het over de webroot bij Apache kan plaatsen, mocht ik geen client om in te loggen in de buurt hebben.

Verwijderd

Probleem dacht ik ook te hebben, tot ik erachter kwam dat de exe en de ene dll bij elkaar nog geen MB zijn.

Kan desnoods op een USB drive, of een ouderwetsch floppy.
Pagina: 1