Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

indeling van netsnoer aan monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn monitor heeft een netsnoer die je achterin de computer moet steken. Ik wil hem echter graag in het normale stopcontact kunnen steken. Nu heb ik een stekker met randaarde gekocht en de bedoeling is om het netsnoer van de monitor door te knippen en de stekker aan te sluiten. Probleem is dat de aansluitingen mij onbekend zijn.

Wat zijn de aansluitingen van zo'n netsnoer? Het gaat dus om een normale 220v monitor. Het netsnoer van de monitor heeft drie pinnen die je in een contact achterin de computer moet steken. Wat ik me afvraag is: welke van die drie is de randaarde?

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 21:24
euchmmm, zoals bij iedere andere kabel zeker? de groen/geel gestreepte is aarde

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 16:34

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

De lange pen is de aarde, je contact maakt dus eerst aarde voordat de stroompennen contact maken. Op het 'vrouwtje'is het de middelste.

Koop ander gewoon ergens een PC Power Cord die kost bijna niks en is volledig gegoten, da's wel zo handig als je zelf niks van elektriciteit weet... Elektriciteit kan erg hard bijten....

[ Voor 23% gewijzigd door DaRealRenzel op 04-06-2004 18:33 ]

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt. Ik weet wel wat van electronica, alleen hoe het met die snoeren zit was me onduidelijk.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 18:33 ]

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Of je loopt naar de PC winkel en je haalt een kant en klare kabel voor iets van 2,50 ??? :P

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Meet hem na van je PC, die heeft nl. ook een 3 pin IEC "Euro" connector.
Middelste pin = groen/geel = randaarde.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/34030/full.jpg

Alle kleurtjes:
- fase-draad (aanvoerdraad) = bruin
- nul-draad (afvoerdraad) = blauw
- schakel- of lampdraad = zwart
- aarddraad = geel-groen

search CME/OH/SG: kleur aarde

Kortom, altijd eerst even zelf kijken en gebruik maken van de naslagwerken. Zoals je ziet leiden er meer wegen naar Rome. Zie ook de CME Policy voor wat wij verwachten in CME.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 19:51 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.