Toon posts:

Geen power

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Hoi,

Ik heb een compaq armada 1700. Het onding wil niet aan, met de powerkabel direct aangesloten op de laptop, krijg ik niet eens brandende lampjes te zien. Wat zou er overleden kunnen zijn? De kabel is goed, die gebruik ik ook voor mijn andere laptop.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Zit de stekker wel in het stopcontact 8)7

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Je topic is nogal vaag, maar heb je niet perongeluk je adapter van je andere laptop op de 1700 aangesloten? Voltages kunnen nog wel eens verschillen. Ik heb het wel eens gezien, Acer gebruikt adapters die heel erg op Micropoint laptops lijken. Echter geven ze wel een ander vermogen af.

En als er echt iets kappot is neem ik aan dat het je moederbord is. als je cpu kappot was zou hij moeten gaan piepen / tenminste aan gaan

Waarom moest je laptop open? Compaq Armada 1700 openmaken
Het kan zijn dat je hem kappot hebt gemaakt.

[ Voor 38% gewijzigd door Roberto op 04-06-2004 18:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hem opengemaakt omdat ik wilde kijken of alle kabeltjes nog wel vast zaten. Ik heb het apparaat gekregen van een vriend met het probleem dat hij dus geen sjoege geeft. Het kabeltje van de cmos batterij lag eruit, dat heb ik weer aangesloten, verder kon ik geen gekke dingen ontdekken.

De armada 1700 heeft geen adapter nodig, een stroomkabel (die wel op de adapter van de evo N150 zit) kan rechtstreeks in de laptop geplugged worden. 250v~ kan hij hebben.....

Dus als het moederbord overleden is, kan ik hem net zo goed wegdonderen?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 22:02

Tux

Als het moederbord echt dood is denk ik wel, tenzij je veel geld uit wil gaan geven voor een reparatie :P

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
Mja....vind het eigenlijk wel zonde...... Wat kost zo'n reparatie? Is het niet makkelijk om zo'n board zelf te vervangen (als je er 1 2e hands kunt kopen)?

• Roberto
Dan moet je compaq bellen, en in het andere topic zag ik een plaatje. ik ken die laptops idd ja. Daar zit de voeding ingebouwd.

Je zou op e-bay nog kunnen zoeken naar een mobo voor zon laptop. Maar anders is het compaq bellen en denk toch wel 400 tot 600 euro betalen (ja ik weet het, zeer duur :()

Verwijderd

Topicstarter
€ 400 tot € 600 is het niet eens waard, dan zie ik hem liever van een flat stuiteren.... ;)

Onderdeeltjes zijn natuurlijk nog best te verkopen, tft schermpje, harddisk, removable floppydrive, ram...... :)

Verwijderd

Of je koopt er eentje op ebay voor de parts?

http://search.ebay.com/ar...sZbsQQsbrftogZ1QQfromZR10

Maar misschien is het handiger dat je die van jou als parts aanbiedt.

• Roberto
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 20:03:
€ 400 tot € 600 is het niet eens waard, dan zie ik hem liever van een flat stuiteren.... ;)

Onderdeeltjes zijn natuurlijk nog best te verkopen, tft schermpje, harddisk, removable floppydrive, ram...... :)
Dat kun je wel doen ja, zon hdd (zit geloof 8gb in) brent toch al snel 30 tot 40 euro op. tft kan ook nog wel 30 euro zijn. Geheugen 20 euro.

Denk dat dat idd het beste is.
Pagina: 1