Toon posts:

A7N8X BIOS probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus A7N8X.
Het probleem is dat ie vast loopt in het BIOS
Als ik in het bios ben kan ik soms helemaal nix en blijft ie op het beginscherm staan. Soms kan ik van tabblad veranderen, dit gaat dit heel langzaam, paar seconden per tabblad :?
Heel soms doet ie het, zonet bv toen ik de biosbatterij er uit had gehaald, zoals hij het moet doen..dan stel ik een paar dingen in, ga ik nog een keer naar het BIOS en dan doet ie het weer niet :(
Ik had ff de opstartdiskette gemaakt met XP (6 floppys) bij de 1e floppy liep ie al vast..
Ik had vroeger ook wel dat ie soms vastliep in het bios, dan rebootte ik en dan dee hij het volgende x weer normaal.. Nu doet ie het juist meestal niet!
Ik heb 1x geprobeerd bios 1006 erin te zetten, toen liep ie vast toen er stond:
Decompressen AWDFLASH.EXE
Heeft iemand enig id wat ik kan proberen???
Sysspecs:
AMD Barton 2500+
A7N8X BIOS 1007
550W Antec
2xHDD+2xDVD (RW)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 17:06 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Het lijkt me het handigste om te proberen om een biosupdate te doen, klinkt als een gaar bios ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Turkish schreef op 04 juni 2004 @ 17:07:
Het lijkt me het handigste om te proberen om een biosupdate te doen, klinkt als een gaar bios ;)
En met een beetje pech is ie dan nog verder van huis omdat ie z'n bios flasht met een instabiel systeem :P

De bovenstaande beschrijving lijkt mij toch echt een instabiel systeem, haal eerst eens alle dingen eraf behalve de videokaart, geheugen, voeding en cpu + koeler, kijk of het probleem dan nog bestaat, zo ja dan ligt het dus aan je mobo/mem/cpu en zo nee dan ligt het aan 1 van de andere componenten.

Als je je BIOS wilt resetten (CMOS Reset) dan kun je dat beter dmv het jumpertje doen ipv met de batterij er steeds uithalen, hoe die jumper werkt en waar ie zit staat in je mobo handleiding.

[ Voor 15% gewijzigd door Erik1 op 04-06-2004 17:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke dat ga ik nu eerst ff proberen, mss dat het aan me geluidskaart ligt, die laatst ook in 1x vreemd..zo de 'uitslag' :)
Turkish schreef op 04 juni 2004 @ 17:07:
als het een gaar bios is en ik flash hem is het bios dan niet meer gaar??
nieuwste bios zit er al in btw, dus die update zal moeilijk worden ;)

edit:
Zou het zo kunnen zijn dat het mijn geluidskaart is??
dat strippen had ik al geprobeerd, alleen ik liet mijn geluidskaart erin, nu eruit, en doet ie het goed.. maar kan het echt een geluidskaart zijn die een bios doet vastlopen?? :?
Kan het helpen een biosflash te doen en dan kijken of de geluidskaart stuk is??

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 17:20 ]

• Erik1
  • Niet online
Als die geluidskaart kapot is kan die best je bios traag maken, door allerlei vreende signalen je PCI bus op te sturen ofzo, ik weet et niet :P

Ik zou zeggen doe je geluidskaart er eens weer in, is het probleem terug dan is dat kaartje ral, of het kaartje icm PCI slot, dan kun je em nog ff in een ander PCI slot duwen maar ik denk niet dat dat veel helpt.

Verwijderd

Topicstarter
het vreemde is dat het bios niet traag wordt maar helemaal niets meer doet

edit:
anders pci-slot mocht ook niet baten, dan maar ff trug met het kaartje?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 17:28 ]

• Erik1
  • Niet online
Jup, ligt denk ik toch echt aan het geluids kaartje.

Verwijderd

Topicstarter
hmm oke bedankt iig, dom dat ik er niet zelf aan gedacht had, maar dacht niet dat een geluidskaart het BIOS zo kan beinvloeden...

slotje? :)

• Erik1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 17:52:
hmm oke bedankt iig, dom dat ik er niet zelf aan gedacht had, maar dacht niet dat een geluidskaart het BIOS zo kan beinvloeden...

slotje? :)
Als problemen opgelost zijn krijgen ze doorgaans geen slotje maar zakken ze gewoon weg in de topiclijst :)

Verwijderd

Topicstarter
en verdwijnen ze dan na een tijdje? anders heb je togh oneindig veel topics na een tijdje?

• Erik1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 18:01:
en verdwijnen ze dan na een tijdje? anders heb je togh oneindig veel topics na een tijdje?
Er komen ook steeds meer topics bij, maar dit topic is niet de plaats om daar verder op in te gaan :P
Pagina: 1