Ik vroeg me eens af waarmee jullie je foto's op het web zetten? Gebruiken jullie gallery? Of iets anders, misschien een zelf gemaakt webalbum? Etc. Etc. Ik ben benieuwd hoe jullie het presenteren aan de buitenwereld.
Ik gebruik zelf Spymac. Maar er zijn meerdere diensten beschikbaar waar je je afbeeldingen kunt hosten, bijna iedere provider tegenwoordig heeft ook ruimte voor een kleine website te hosten, bv. Je kunt ook natuurlijk een abbonnement nemen op Tweakers.net, dan krijg je Tweakers.net en GoT te zien zonder banners, en heb je nog een aantal andere voordelen. Voor meer informatie kan je hier kijken.
Signature
Ik gebruik het T.net Fotoalbum. Uploaden doe ik via een webbrowser, maar schijnt ook te kunnen via de Web Publishing wizard in Windows XP. Wat ik erg handig vind is de mogelijkheid om foto's te selecteren en vervolgens van die foto's RML code te laten genereren. Je krijgt dan zoiets:
Daarnaast kan je natuurlijk (publieke) mappen aanmakken, foto's verplaatsen, stats bekijken (views + traffic) en andere "standaard" dingen. Het enige wat ik mis is de mogelijkheid om een nieuwere versie van een foto te uploaden, want als ik nu een foto upload heeft die steeds een andere URL. Dit staat inmiddels op de todo en als dat mogelijk is biedt dit fotoalbum alles wat ik nodig heb. Ik ben dus dik tevreden.
| Forum | ||
Daarnaast kan je natuurlijk (publieke) mappen aanmakken, foto's verplaatsen, stats bekijken (views + traffic) en andere "standaard" dingen. Het enige wat ik mis is de mogelijkheid om een nieuwere versie van een foto te uploaden, want als ik nu een foto upload heeft die steeds een andere URL. Dit staat inmiddels op de todo en als dat mogelijk is biedt dit fotoalbum alles wat ik nodig heb. Ik ben dus dik tevreden.
Gallery. Vrij makkelijk te installeren, vrij goed customizable (hoewel ik dat zelf nauwelijks heb gedaan) en goede ondersteuning. Wat ik wel interessant vind is dat er ook een offline kopie te maken is die zo op CD gedumpt kan worden, voor de mensen die een mindere bandbreedte hebben of als er gewoon teveel foto's zijn.
Dit gaat een opsomtopic worden vrees ik
Dit topic is gesloten.
![]()