Simpel vraagje: Ik kom er gewoon niet uit hoe dit moet, pressure gebruiken bij een gebogen lijntje zodat dus de ronding wat dikker is dan het begin of een rechter stuk. Wie kan me helpen?
OOOHH JAAAHHHH!!!!!
mja en met photoshop vind ik dit niet zo moeilijk maar ik kom er niet uit, ik word echt gek, zoiets simpels
mja en met photoshop vind ik dit niet zo moeilijk maar ik kom er niet uit, ik word echt gek, zoiets simpels
Gelukkig is willem169 altijd zo leuk nu 2 dagen te wachten met het daadwerkelijk geven van een antwoordVerwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 17:53:
OOOHH JAAAHHHH!!!!!
Dit heb ik heel simpel gedaan met 2 elipsen
Geen idee of je dit ook met de pentool voor mekaar kunt krijgen...
Is het een ingewikkelde vorm, of iets simpels als hierboven? Zo ja dan gewoon een kopie maken van je object, iets van 110% scalen, moven en extracten
Omdat willem169 weer zo ingewikkeld doet zal ik je nog verblijden met een wat handiger manier. Maar dat doe ik als ik weg ben uit de hell die werkvloer heet
Oke super bedankt beiden. Ik snap de manier van willem idd niet zo heel erg, hoe kan ik het dan doen met elipsen?
Over een dag of twee dus 
edit:
omg zit je om de seconde te F5-en?
omg zit je om de seconde te F5-en?
[ Voor 49% gewijzigd door Willem op 04-06-2004 18:00 ]
hahaha... f5-en is cool, zeker als je gefrustreerd bent 
nou dan ga ik maar 2 dagen lang aan een stuk f5-en he
edit:
jij bent overigens ook snel met je reacties, goed bezig
nou dan ga ik maar 2 dagen lang aan een stuk f5-en he
edit:
jij bent overigens ook snel met je reacties, goed bezig
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 18:01 ]
Heb net als jij niks te doen denk ik 
* Willem is off
ff zuipen in Willemstad
* Willem is off
ff zuipen in Willemstad
Je maakt een zwarte ellips, en zet daar een witte ellips net ietsje rechts ervan eroverheen.Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 17:59:
Oke super bedankt beiden. Ik snap de manier van willem idd niet zo heel erg, hoe kan ik het dan doen met elipsen?
Maar natuurlijk, is in principe een oplossing maar ben toch op zoek naar een oplossing met pen tool en instellingen van brushes ofzow, ja net zoals bij photoshop dus...
...en dan met behulp van de pathfinder knippen zodat je alleen nog maar de zwarte lijn overhoudt...sdomburg schreef op 04 juni 2004 @ 18:03:
[...]
Je maakt een zwarte ellips, en zet daar een witte ellips net ietsje rechts ervan eroverheen.
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
Verwijderd
Met Freehand kan je daar gewoon de 'Variable Stroke Pen Tool' voor gebruiken:
Resultaat:

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat een veel gebruikt pakket als Illustrator niet zoiets heeft..
Resultaat:

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat een veel gebruikt pakket als Illustrator niet zoiets heeft..
Ja inderdaad, en naar zoiets ben ik dus op zoek binnen illustrator, ik hoop dat OzBoz nog terugkomt om het te vertellen (of iemand anders?)
Ik zou het als volgt doen, werkt ook voor andere dingen leuk.

je maakt een vormpje

je sleept um in het Brushes panel en selecteert 'art brush'

je stelt wat dingen in, tint is wel handig om later makkelijk de kleur te veranderen

je tekent wat zoals je normaal doet maar gebruikt je verse nieuwe art-brush ipv de normale

je maakt een vormpje

je stelt wat dingen in, tint is wel handig om later makkelijk de kleur te veranderen

je tekent wat zoals je normaal doet maar gebruikt je verse nieuwe art-brush ipv de normale
Leuk, maar dan is de lijn aan het begin dik en aan het eind dun, maar niet perse dik in de bochten en dun erbuiten.OzBoz schreef op 04 juni 2004 @ 20:13:
Ik zou het als volgt doen, werkt ook voor andere dingen leuk.
[afbeelding]
je maakt een vormpje
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Klopt, maar ligt er net aan wat je wilt maken. Met Brushes is wel veel te doensdomburg schreef op 04 juni 2004 @ 20:15:
[...]
Leuk, maar dan is de lijn aan het begin dik en aan het eind dun, maar niet perse dik in de bochten en dun erbuiten.
Verwijderd
Er zijn meerdere manieren om dit te doen, ik ken er drie (buiten het gebruik van brushes natuurlijk, waar ik niet zo'n fan van ben, omdat je dan niet echt een goede controle hebt over de plaatsen waarop je de variabele diktes wilt hebben), ik zal er twee kort uitleggen.
De eerste is makkelijk:
1) Teken een vlak dat uit drie punten bestaat

2) Gebruik de Convert Anchor Point Tool (Shift + C) om de curve aan te brengen

De tweede is iets meer werk:
1) Teken een figuur (alleen stroke, fill uitzetten)

2) Selecteer het figuur met de Selection Tool (V), kopieer het figuur (CTRL +C) en Paste in Back (CTRL + B )

3) Voeg de beide uiteinden samen (Join : CTRL + J)

4) Verwijder de stroke en vul de figuur (gewoon de stroke en fill swappen : Shift +X)

5) Selecteer ieder punt en verplaats ze om de gewenste dikte te krijgen (gebruik hiervoor de Direct Selection Tool (A) en de Convert Anchor Point Tool (Shift +C))

De derde manier om het te doen gebruik ik ook wel 'ns, maar die methode levert meer ankerpunten op, iets wat eigenlijk uit den boze is bij Illustrator.
De tweede methode levert natuurlijk veel werk op, maar ik ken geen snellere methodes met hetzelfde resultaat, dus als iemand iets beters weet, laat maar horen!
De eerste is makkelijk:
1) Teken een vlak dat uit drie punten bestaat

2) Gebruik de Convert Anchor Point Tool (Shift + C) om de curve aan te brengen

De tweede is iets meer werk:
1) Teken een figuur (alleen stroke, fill uitzetten)

2) Selecteer het figuur met de Selection Tool (V), kopieer het figuur (CTRL +C) en Paste in Back (CTRL + B )

3) Voeg de beide uiteinden samen (Join : CTRL + J)

4) Verwijder de stroke en vul de figuur (gewoon de stroke en fill swappen : Shift +X)

5) Selecteer ieder punt en verplaats ze om de gewenste dikte te krijgen (gebruik hiervoor de Direct Selection Tool (A) en de Convert Anchor Point Tool (Shift +C))

De derde manier om het te doen gebruik ik ook wel 'ns, maar die methode levert meer ankerpunten op, iets wat eigenlijk uit den boze is bij Illustrator.
De tweede methode levert natuurlijk veel werk op, maar ik ken geen snellere methodes met hetzelfde resultaat, dus als iemand iets beters weet, laat maar horen!
Voor mijn gevoel kun je dan -tig- keer sneller gewoon een brush pakken, beetje tunen en zoiets tekenen als bij die OzBoz van me. Ben je in twee tellen klaar.Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 01:44:
Klopt, maar ik heb wel het idee dat deze manier meer in de richting ligt bij wat ik wil; hier heb ik meer controle over de punten en eindpunten, zodat die bijvoorbeeld ongewijzigd blijven...
allemaal hardstikke bedankt
In principe hou je die controle. Stel dat je snel met een brush iets maakt als 'ozboz' dan kun je door de vorm weer te 'expanden' weer fijn aan alle ankerpunten trekken als je dat wil. Denk dat je dan sneller een basis hebt.Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 18:48:
Klopt, maar ik heb wel het idee dat deze manier meer in de richting ligt bij wat ik wil; hier heb ik meer controle over de punten en eindpunten, zodat die bijvoorbeeld ongewijzigd blijven...
Pagina: 1