Toon posts:

Azureus Bittorrent client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

onlangs ben ik van ABC-client overgestapt op Azureus-client.
werkt leuk alleen twee kleine probleempjes:

1) upload snelheid is laag (wil mijn ratio wel hoog houden)

2) mijn ouder torrents van abc heb ik verplaatst naar de Azureus download map, heb de torrent files dubbelgeklikt en wou dus weer gaan seeden. probleem is dat hij de files weer helemaal opnieuw gaat downen wat natuurlijk niet de bedoeling is! wat is hieraan te doen?

groeten darkster

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
1) Snelheid kun je gewoon instellen in het opties-menu
2) Je moet niet alleen de torrent-files verplaatsen maar ook wat er al gedownload is. Dus beide gewoon in de azureus download map zetten, of in het opties-menu de plaats waar het opgeslagen moet worden veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
heb nog even zitten prutsen met de instellingen en een zeer karige engels faq-page.

oude torrentbestanden importeren werkt nog steeds niet.

upload snelheid is nu 20 kb/s moet 40 kb/s zijn
heb gele zuurkijkende smileys

49159 = inkomende tcp luister poort
standaard trackerpoort = 65500

upload maximum is ingesteld op 45 kb/s
versie 2.1.0.0 (laatste versie)
windows xp prof.
planet adsl
laptop met crosslink verbinding desktop pc broertje
norton firewall

Verwijderd

Topicstarter
heb nu directe verbinding met internet dus zonder crosslink. nog steeds gele smileys :(

iemand een oplossing?

oude bestanden sharen lukt ook niet

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 16:07
Ik heb hem ook even geïnstaleerd. Hij doet het prima. Je kunt de configuratiewizard nog eens doorlopen en dan je openstaande tcp poort even testen.

Trouwens. De smiley wordt pas groen als ie aan het up- en downloaden is. Als ie alleen upload blijft ie geel.

[ Voor 30% gewijzigd door rimave op 04-06-2004 19:54 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:23

DJTimo

Cuyoapart.mza

liquid-orange schreef op 04 juni 2004 @ 19:48:Trouwens. De smiley wordt pas groen als ie aan het up- en downloaden is. Als ie alleen upload blijft ie geel.
Dit is niet waar. Ben nu een torrent alleen aan het seeden en heb gewoon keurig een groene smiley. :)

edit:
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 16:55:
49159 = inkomende tcp luister poort
standaard trackerpoort = 65500

laptop met crosslink verbinding desktop pc broertje
norton firewall
Probeer eens poort 6881 (die is er voor bedoeld. ;)) voor incoming tcp listen port en 6969 voor standaard tracker port.

In de tree onder Server is een Bind to local ip optie. vul hier 't IP in van je computer. In de tree onder Tracker is een Tracker external IP adress optie. Vul hier je WAN IP in.

oja, ik neem aan dat je de firewall voor deze gelegenheid ook hebt uitgezet? :)
oja2: geef Azureus een minuut of wat de tijd om zijn verbindingen goed op te bouwen ;)

[ Voor 57% gewijzigd door DJTimo op 04-06-2004 20:16 ]

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

Verwijderd

ja ook gehad.

Waarschijnlijk zit je achter een NAT (router).

je moet dan een poort open zetten van die NAT, die je voor je P2P proggies kan gebruiken, alleen dan kan er vrij dataverkeer plaats vinden en worden je smileys groen.

zie hiervoor deze topic:
Het Grote Poortmappingsverhaal

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:29

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Als je upload te laag is kun je ook proberen het maximum aantal uploads voor die bepaalde torrent te verhogen.

Bij mij is dit standaard 5, maar soms upload je naar 5 mensen met 56k ofzo en dan is je upload dus laag.

Verhoog je het aantal uploadslots naar 10 heb je meer kans dat je je maximale upload ratio (of hoe hoog je die ingesteld hebt) haalt.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 08:57
Dat de upload te langzaam is en dat de smileys geel zijn ligt aan de poorten,
met een kpn adsl modem kan je die open zetten in je browser.
10.0.0.138 is het adres daarvan, gewoon in je browser dat ip nummer invullen dus.
en dan naar de NAT, de poort open zetten, standaard 6881 tcp.
Pagina: 1