[Mac SE]Nostalgie! Terug in de tijd met Apple

Pagina: 1
Acties:

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:25

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
Mac SE levend en wel op het Web

door onze redactie

AMSTERDAM - De klassieke Mac SE is niet dood, maar leeft op het Web dankzij twee Duitse webdesigners die een werkende simulatie van de Apple Macintosh hebben gemaakt.

Mac SE

De Web SE is een getrouwe replica van de Mac SE, nagebouwd met Macromedia's Flash. Iedereen, op om het even welk platform, kan het gebruiken om ervaring op te doen met Macintosh System 7, het operating system (OS) dat Apple rond 1990 gebruikte. De nagemaakte Mac werd gebouwd door website project manager Oliver Shoelke en interface designer Lukas Pajonczek, beiden woonachtig in de Duitse hoofdstad Berlijn.
Telegraaf

Voorlopig alleen in den Duitschen taal, maar leuk om nog eens rond te klikken :)

Web SE

Afbeeldingslocatie: http://myoldmac.net/picts/banner/testdrive.gif

[ Voor 20% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 04-06-2004 16:16 ]

An Explanation of l33t Speak

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Prefereer ik toch het gratis Basilisk II met het gratis OS 7.5.5 en de Escape Velocity demo _/-\o_

Wel leuk om eventjes doorheen te klikken though, zonder iets te hoeven installeren. Behalve de Flash plugin...

[ Voor 40% gewijzigd door sdomburg op 04-06-2004 16:20 ]

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 07:35
ik had nog een oudere versie van mac os. Ik zou alleen niet weten welke. Ik had ook geen alladin maar iets anders. Ook was het nog geen multitasking. Kan je je niet voorstellen :P

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
gomaster schreef op 04 juni 2004 @ 17:56:
ik had nog een oudere versie van mac os. Ik zou alleen niet weten welke. Ik had ook geen alladin maar iets anders. Ook was het nog geen multitasking. Kan je je niet voorstellen :P
Ik heb hier nog ergens ver weg gestopt System 0.97 liggen. Ook alle versie daar boven trouwens. Daarbij draait hier ook nog MacOS 6 op een Mac Classic en MacOS7 op een LC475. De machines komen uit 1989 en 1994 en werken beide nog perfect! :)

kleurbleur.nl

Verwijderd

welliswaar geen emulatie, maar het zit knap in elkaar :)