Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Behuizing zelf maken

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor ik naar de gamma ren om mijn spullen te halen zou ik eerst wat dingen zeker willen weten.....

Ik heb uit een oude computer alle hardware gehaald en wil zelf een computer behuizing bouwen.....van hout ofzow?? tips zijn altijd welkom natuurlijk...
De reden was omdat de oude behuizing lelijk was en ben graag creatief bezig

1. hoe zorg ik ervoor dat de fans so min mogelijk geluid maken... geluidsisolatie materiaal in die "houten behuizing" stoppen?? maar wordt mijn CPU en voeding dan niet te warm?

dit was het wel weer, alvast bedankt 8)7

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 15:48

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Gebruik fans met weinig dB, bijvoorbeeld die van papst, 12 dB t000t :D
En er zijn zat topics om wat idee-en op te doen, wat je wel en niet moet doen

[ Voor 37% gewijzigd door Armageddon_2k op 04-06-2004 16:09 ]

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11 08:42
Ik loop ook al een tijdje met dat idee rond. Waar je op moet letten is dat je de helft van de oude kast moet sparen, zodat je deze tegen de achterkant kunt monteren zodat je de evt. pci kaarten erin kunt vast zetten.

Verwijderd

Topicstarter
owja dat is wel handig idd hoeft namelijk geen schoonheid te worden...... Gaat me echt om die kut herrie die er gewoon uit komt ...

en Armageddon_2k is het echt de enige optie een andere stillere fan??

Verwijderd

Er zijn al zat topics over zelfbouw kasten en ook houten varianten. Beetje rondzoeken en je zult ze vinden.

Zoek voor de gein eens in GOT op 'hout'....tss....als het nou allemaal zo makkelijk was.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 16:15 ]

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
je kunt je fans op minder volt laten lopen, dan worden ze stiller
ook kun je geluidsdempende ringen of matten kopen

veel succes met je kast ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt

Verwijderd

Search CME: houten kast
search CME/DOC/OH: stiller maken

Elk isolatiemateriaal heeft zijn eigen voor- en nadelen. De ene is goed voor lage frequenties, de ander voor hoge frequenties etc. De beste combinatie maak je door deze materialen te combineren en te kiezen voor een stugge houtsoort, bijv. MDF/multiplex. Warmte is grotendeels afhankelijk van je airflow in de kast.

Wat heb je zélf gedaan om je vraag te beantwoorden? Je bent nl. niet de eerste die een stille houten PC wilt maken én er zijn behoorlijk wat 'stille pc' topics zoals je ziet. Gaarne eerst even wat zelfonderzoek doen zoals ook in de CME Policy en forumFAQ staat beschreven ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.