Toon posts:

[Excel] Macro automatisch mailen + subject uit cel

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment bezig met een enquete bij mijn bedrijf. Ik heb hiervoor een Excel sheet gemaakt die ik per mail rond stuur. Nu wil ik graag dat aan het eind van de enquete een knop zit die de antwoorden opslaat en automatisch mailt naar een voor ingegeven adres. Dit lukt al. Echter, ik wil ook dat het onderwerp van de e-mail gelijk is aan een inhoud van een cel in de vragenlijst (nl. die waar de respondent zijn naam invult).

Nog mooier zou zijn als ook de vragenlijst ge-renamed wordt als "vragenlijst1_XXXXXXXXXXX.xls" Waarin het eerste deel door mij bepaald is (vast) en het tweede deel (XXXXX) weer de inhoud van een cel is. (Alleen het tweede deel is ook ok).

Ik ben geen VB held (verre van dat) en d.m.v. trail en error ben ik tot nu toe hierop uitgekomen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
ub als_mail_versturen()
'
' als_mail_versturen Macro
' Macro recorded 02-06-2004 by .......
'

'
    ActiveWorkbook.Save
    ActiveWorkbook.SendMail Recipients:=".........@..........."

End Sub

Wie helpt!?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 15:47 ]

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 22:38

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Als je een beetje gezocht had had je geweten dat je de inhoud van een cel kunt op halen met Sheets("sheetnaam").Range("cel").value

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Verwijderd

Topicstarter
Makkelijk: een opmerking plaatsen over de search en google, om vervolgens een 'ik-heb-de-klok-horen-luiden' oplossing te geven. Ik heb ook wel een idee (net als jij), en ik ben ook net-niet oplossingen tegengekomen op internet, maar ik zoek een compleet, werkend antwoord...... en ja, die search/google heb ik dus wel gebruikt...

... moeten we tegenwoordig bij elke vraag/zin een disclaimer neer gaan zetten?! zucht :|

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

maar ik zoek een compleet, werkend antwoord
Sorrie, maar met deze instelling ben je bij GoT niet op de juiste plaats. We helpen je graag met het oplossen van je problemen; maar we fungeren niet graag als helpdesk :) Ik zou zeggen veel plezier met programmeren :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.