Toon posts:

draadjesloos wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb me net nieuw aangemeld hier, in de hoop tot een oplossing te kunnen komen, gezien ik NUL komma NUl verstand van computers heb.
Onlangs heb ik Tiscali ADSL aangevraagd, en dat gebruik ik nu met een ADSLmodem wat ik erbij kreeg.
Nu heb ik een ASUS draadloos ding gekocht deze werd me aanbevolen. Ik wil deze gebruiken om op mijn laptop en die van mijn zus te kunnen internetten, maar we krijgen dat ding niet aan de gang.
Ik heb samen met die ASUS 2 draadloos kaartjes van Q-tec (?) aangeschaft.
Handleiding geprobeerd te volgen, maar lukt niet. Laptop zegt wel verbinding te hebben met die ASUS (1100Mbps dacht ik) maar een website bezoek lukt niet.
In de handleiding praten ze over een scherm met "admin" enzo, maar dat krijgen we niet.
Dat met IP dingen snappen we al helemaal niet.

Via Google kwam ik hier terecht (kon me overigens niet aanmelden met hotmail of Yahoo?) en heb een hele discussie over ASus geprobeerd te volgen, maar daar heb ik ECHT geen kaas van gegeten en snap het dus toch niet.

Ik wil gewoon internetten zonder draadje.
Is er iemand hier die tips kan geven, (AUB rekening houden dat ik weinig met computers overweg kan dus houd het begrijpbaar voor me) of wordt dat toch te ingewikkeld en moet ik die kerel van de computershop op laten draven?? $$$

Voor het geval iemand wat weet: Alvast bedankt!!

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 09:15
http://www.beginnersweb.nl/cursus/netwerk.php
FAQ Network Troubleshooting
Hoe deel ik Internet ?

Alsjeblieft. Een beetje leesvoer.

Zeer waarschijnlijk staat daar al heel veel nuttige info tussen voor je.

Verwijderd

Welkom op GoT!

ik krijg er niet helemaal hoogte van hoever je al bent. Je hebt het accesspoint (het asus ding :)) aangesloten en ik denk dat er volgens het boekje daarna iets ingestelt moet worden daarop?
is dat gelukt?
of blijf je daar al steken? :)

Dat je laptop verbinding heeft is mooi, hij zal geen 1100Mbps aangegeven hebben overigens maar dat zal wel 11Mbit zijn geweest. Het punt is dat je draadloze kaartje een IP adres toegewezen moet krijgen om te kunnen internetten. Ik weet niet of dat nu gebeurd.

Is dat asus draadloze ding een wireless router? of alleen een accespoint, daar zit namelijk een functioneel verschil in.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:33 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:48
Om te beginnen zou ik proberen om op de pc's eerst het internet aan de praat te krijgen door in iedergeval zonder die draadloze router het modem op de pc aan te sluiten.
Als dit lukt, dan ben je al een heel eind.
Het is namelijk beter om van het begin te beginnen en dan zo verder uit te breiden.
Enige kennis van zaken is ook al aan te raden, dus ik zou zeggen: Probeer wat op te steken van de link die olof je heeft gegeven.
Als je namelijk al niet weet wat je aan het doen bent, dan is het voor ons een onbegonnen zaak om je verder te helpen. No offence meant!

Het is jammer dat de winkels het draadloze en uberhaupt de verbindingen via een netwerk zo ophemelen. Ze laten het klinken alsof iedereen het zo kan opzetten, maar jammergenoeg komt er heel wat bij kijken. Het is echt niet zo makkelijk als dat het lijkt. Let er namelijk ook op dat je het netwerk moet gaan beveiligen voor verbindingen van buitenaf. Als je dit niet doet, dan krijg je van die figuren met een laptop in de auto die dan eventjes jouw internet gaan gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door Arunia op 04-06-2004 15:48 ]

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 09:15
NielsOveres schreef op 04 juni 2004 @ 15:46:

Het is jammer dat de winkels het draadloze en uberhaupt de verbindingen via een netwerk zo ophemelen. Het is echt niet zo makkelijk als dat het lijkt.
Hoef niet zo te zijn hoor.
Als je al een netwerk hebt liggen kan het zelfs heel simpel zijn.

Maar je hebt wel gelijk. Begin bij het begin en werk vanaf daar verder.

Verwijderd

NielsOveres schreef op 04 juni 2004 @ 15:46:
Het is jammer dat de winkels het draadloze en uberhaupt de verbindingen via een netwerk zo ophemelen. Ze laten het klinken alsof iedereen het zo kan opzetten, maar jammergenoeg komt er heel wat bij kijken. Het is echt niet zo makkelijk als dat het lijkt.
Met mijn eerste aanvaring met wlan 2 jaar terug had ik het draaiende in 5 min en in 15min met beveiliging. Kep gewoon beetje de handleiding gevolgd :z

@TS: Volg even de FAQ's van GoT en dan kom je er wel :) Welkom op GoT trouwens ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 15:58 ]

• Arunia
Als ik de beginpost goed gelezen heb, heeft hij alleen 2 laptops. Dit zonder een netwerk erop.
Dus die kaartjes erin, hoop dus ook voor hem dat het de goede zijn, dus PCMCIA kaartjes. Of wat die laptop gebruikt.

Dus nee, denk niet dat hij een netwerk heeft liggen, zo ja. Dan zou hij het wel beter voor elkaar kunnen krijgen. Op het moment denk ik gewoon dat hij die link moet volgen en eerst eens wat over de werking moet lezen.
Bij het begin beginnen en dan zo verder, maar vergeet niet dat je ook nog aan de veiligheid moet denken.

In iedergeval succes, laat het daarna weten of het lukt of niet en wat er mis is.

@KoeNijn,

denk dat jij 2 jaar geleden tenminste iets wist over netwerken en de werking hiervan. In iedergeval, lijkt me dat wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 04-06-2004 15:58 ]

Verwijderd

NielsOveres schreef op 04 juni 2004 @ 15:57:
@KoeNijn,

denk dat jij 2 jaar geleden tenminste iets wist over netwerken en de werking hiervan. In iedergeval, lijkt me dat wel.
Ja dat wel maar ik d8 dat de TS dat ook wist, maar ik had totaal geen id hoe dat zat met wifi :)
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 15:38:
Hallo, ik heb me net nieuw aangemeld hier, in de hoop tot een oplossing te kunnen komen, gezien ik NUL komma NUl verstand van computers heb.
oeps overheen gelezen |:(

@TS: Je startpost mist veel informatie zoals: Typenummers van de AP/kaarten en besturingsystemen van de pc's/laptops en merk en type ADSLmodem.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 16:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, alvast heel erg bedankt voor de reacties. Dat gaat snel zo!

Ik ga die links eens uit printen, leest makkelijker vind ik. Zit nu op mijn werk en kan niet uren andere dingen gaan lezen.

Het gaat inderdaad om 2 laptops, die via dat ding moeten kunnen gaan internetten. Op dit moment is er nu een ervan op de adsl aangesloten, via het SAGEM modem wat ik van Tiscali erbij kreeg. Dat gaat zonder problemen, en onderin zegt ie dan een verbinding te hebben (LAN verbinding 100...nog iets).
De 2e laptob doe ik nog interentten via de telefoonlijn.

Steeds als we een poging doen om het draadloos te doen, sluiten we het modem op de ASUS WL-300g aan dmv ethernet kabeltje dat ik bij de ASUS kreeg. Ik denk inderdaad dat het om een PCCII kaartje gaat, het steekt iets uit de laptop en er knippert een klein LEDje op. Evenals de ASUS WL-300g, daar branden de LED's ook zoals beschreven in de manual. De computer geeft steeds aan dat de verbinding 'very strong' tot 'excellent' is.

Ik weet niet of ik nu van een netwerk kan spreken?
Qua beveiliging, ik maak me daar nu (nog) niet druk om, de eerste buren wonen 300 m verder op (ja boerengehucht) dus ik denk niet dat ik last van ze zal hebben, ook is het niet echt een doorgaande weg waar mensen met laptobs langs komen rijden.

Die kerel van die winkel zei inderdaad dat het allemaal simpel aan te sluiten is maar dan wordt ik altijd al bang voor. Voor hem misschien simpel, omdat hij het elke dag doet.
Ik heb hem al een paar keer gebeld, en dan schudt ie even wat aanwijzingen uit zijn mouw van "dan moet je dit even doen en zus instellen en dan moet het lukken".

@Hasse:

Wat versta je onder de 'command prompt' ?? Of is dat een domme vraag?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 16:26:
Dat kan je met google wel opzoeken. De standaard regel op dit forum is dat men eerst zelf zoekt, bij alles, alvorens te vragen. Dat is niet om nieuwelingen tegen het hoofd te stoten, maar om ervoor te zorgen dat niet elke week de meeste simpele zaken wederom worden gevraagd. Dat moet je je dan ook niet als zodanig aantrekken.

Even zoeken, vinden, lezen en wederom wijzer geworden ;) Langzaamaan kom je al vragender- en zoekenderwijze wel tot een oplossing, eventueel via dit forum.

Verwijderd

.

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:33 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

ipconfig werkt iig bij W98 en bij XP. Bij XP kom je bij de command prompt door bij 'Start', 'Run', dan : 'cmd' (zonder haken) uit te voeren.

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 16:26:
Start > uitvoeren > cmd intypen > ok drukken > springt een nieuw venster open > daarin ipconfig typen en op enter drukken.......

edit/ spuit 11 wil ook nog ff modder spuiten ;)

[ Voor 14% gewijzigd door BertusG op 04-06-2004 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist dat met IPconfig gedaan op de command balk in DOS en heb de volgende info. Eerst heb ik het met alleen IPconfig gedaan, daarna met IPconfig/all.

Ik hoop dat het leesbaar is, ik heb het met print screen naar word gehaald en nu geplakt....

!@@&^%@? Dat gaat niet, ik kan hier niet plakken?

Dan maar even overtypen. Het eerste stuk dan met alleen IPCONFIG

verbindingsspec DNS achtervoegsel: tiscali.nl
IP adres : 82.169.170.221
subnetmasker :255.255.240.0
standaard gateway :82.168.175.254

Kunnen jullie hier wat mee? Of moet je de rest ook hebben? Maar dat is meer om over te typen en ik ben geen typwonder. Kan ik dat nie plakken?

Maakt het nog uit of ik die test me IPcomfig doe met een kabel eraan, of via de telefoonverbinding? Deze is in elk geval van de ADSL waarom het gaat.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:33 ]

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-05 17:02
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 17:38:
Ik heb zojuist dat met IPconfig gedaan op de command balk in DOS en heb de volgende info. Eerst heb ik het met alleen IPconfig gedaan, daarna met IPconfig/all.

Ik hoop dat het leesbaar is, ik heb het met print screen naar word gehaald en nu geplakt....

!@@&^%@? Dat gaat niet, ik kan hier niet plakken?

Dan maar even overtypen. Het eerste stuk dan met alleen IPCONFIG

verbindingsspec DNS achtervoegsel: tiscali.nl
IP adres : 82.169.170.221
subnetmasker :255.255.240.0
standaard gateway :82.168.175.254

Kunnen jullie hier wat mee? Of moet je de rest ook hebben? Maar dat is meer om over te typen en ik ben geen typwonder. Kan ik dat nie plakken?

Maakt het nog uit of ik die test me IPcomfig doe met een kabel eraan, of via de telefoonverbinding? Deze is in elk geval van de ADSL waarom het gaat.
dit is zeker de ipconfig van de pc die meteen aan het internet hangt zonder je asus apparaat? je moet ff ipconfig doen vanaf je laptop, want vanaf deze pc heb je geen problemen. je zit waarschijnlijk met deze pc te internetten

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• Arunia
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 09:05:
[...]

Hmm, lijkt me dat je gewoon het IP van je ADSL in je PC hebt gezet......
In je PC moet je DHCP op aan/enabled zetten.
Als je dit doet, dan fungeert de pc waarop je dit gedaan hebt als DHCP server.
Als je dit kunt inschakelen op je router, dan ben je al een eindje verder, maar dan moet je eerst contact maken met je router.
Wat er namelijk dan gebeurt, is dat de router IP adressen aan de computers uitdeelt. Dit zorgt ervoor dat de pc's over het algemeen elkaar kunnen zien.
Maar het is alsnog niet zo makkelijk als dat het lijkt.

De pc's moeten dan ingesteld staan op automatisch opvragen van IP adressen. Dit zorgt er dan weer voor dat de pc's een IP-adres kunnen ontvangen van je DHCP server (Je router fungeert nu als DHCP server).
Het is jammer dat ik niet de schermen kan zien van je router, anders had ik ze voor je kunnen door lopen om ze in te stellen).

Ik ben zelf pasgeleden ook bezig geweest met een router en dat verliep in het begin echt zwaar. Maar nu gaat het me al stukken beter af.

Ik ga even zoeken naar de manual van de router. Kijken of ik hulp kan bieden met de verschillende schermen.

Ok,

even voor de duidelijkheid,
de volgende is als het goed is wat voor router je hebt:
http://www.asus.com/produ...ess/wl-300g/wl-300g_l.jpg

Deze heeft in iedergeval de DHCP optie, dit scheelt dus weer.

Je moet er dus voor zorgen dat de router in principe de instellingen krijgt van de pc waarop het internet nu werkt.
Wat je doet als eerste is het volgende:
Neem de laptop waar het internet nog niet op draaide.
Steek hier die Wlan (wirelesslan) kaart in en start de pc op.
Sluit de router aan op de ADSL modem.
(De reden dat ik zeg dat je de laptop moet gebruiken waar nog geen ADSL internet op draait, is dat je alles weer makkelijk in de oude staat werkend kan krijgen mocht het niet werken 8) ).
Zet de router aan voeding e.d.
Start de laptop op.
Ik zie net dat er op de site van Asus (misschien heb je ook wel een cd bij gekregen met daarop de programma's om met de router te werken.)
Zo ja, installeer dan eerst dat programma op je laptop.
Hiermee zoekt hij namelijk naar de router.
Heb je die cd niet, dan moet je die downloaden van de site van Asus:
http://www.asuscom.de/pub...s/WL-300g-03/Uti_1013.zip

Dan moet je dit programma maar eens proberen.
Als alles goed is, moet hij de router kunnen vinden en kun je op config drukken.
Denk dat het dan wel beter zal werken.

De uitleg staat in de handleiding vanaf pagina 20.
Je kunt inloggen op je router via draadloos of met draad (natuurlijk is met draad alleen voor het configureren van je router).
Als alles goed staat en volgens mijn moet je om te beginnen een IP adres op je eigen computer instellen: 192.168.1.2 met subnetmask 255.255.255.0
Hiervoor moet je de eigenschappen hebben van je netwerkkaart (staat in configuratiescherm en dan netwerk, kan even niet op de namen komen).
Dan kun je of via dat utillity programma of via je webbrowser de instellingen wijzigen.
Via de webbrowser moet je in de adres balk 192.168.1.1 invullen en dan op enter drukken.
De gebruikers naam en wachtwoord is admin/admin.
Staat ook in de handleiding.
Ik hoop in iedergeval dat je nu op je router kunt inloggen om de instellingen te wijzigen. Onthoud alleen wel, dat wanneer je DHCP wilt gebruiken. Je de instellingen op je laptop weer terug zet naar automatisch IP aanvragen.

Laat het even weten als je die verbinding gedaan hebt. Overigens is het ook aan te raden om de boekjes van je ADSL er ook bij te hebben, want er zijn namelijk nog verbindingstypen die je nodig hebt. Deze staan dan in die handleiding.

Succes.

[ Voor 52% gewijzigd door Arunia op 07-06-2004 10:04 ]

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
Miez,

Als ik deze draad hier lees denk ik dat je assistentie nodig hebt van een handige kennis ofzo. Als je het toch nog wilt proberen, hier een paar tips.

* Stel de draadloze verbinding op je laptop in op 'Automatisch IP adres verkrijgen' zoals in de handleiding staat. Met ipconfig moet je dan een ip adres krijgen dat begint met 192.168.
* Als je nog niet het internet op kan, dan moet je het access point instellen zodat deze verbinding maakt met je adsl provider. Hiervoor heb je de gegevens van je provider nodig. Ik denk dat je bij de instellingen komt via http://192.168.1.1/ of anders staat dit wel in de handleiding.

Suc6.
Als het niet lukt woont er misschien een tweaker bij je in de buurt?

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-05 10:30
Ik heb zelf ook een wl300g, dus qua beheertje kan ik je wel helpen :) Je moet de AccessPoint in ieder geval op Home Gateway zetten. Standaard is dat zover ik weet 'Access Point'.

Afbeeldingslocatie: http://www.fambus.nl/~ebus/asus_wl300g_1.png

Als je dit hebt omgeschakeld krijg je er opeens een zee aan opties bij. O.a. hoe je adressen wilt uitdelen (DHCP), met welke provider je wilt verbinden (username, password). Dus de standaard modem + router functies.

[ Voor 34% gewijzigd door eborn op 07-06-2004 10:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ploink, dat zou mooi zijn als er iemand in de buurt zou zijn.

Woont er iemand in de buurt van Woerden?

Kan wel die kerel van de shop laten komen, maar die gaat natuurlijk rekenen.
Het hoeft natuurlijk niet voor niets, maar waarschijnlijk voor iemand die het leuk vind om met die handel te stoeien, hoeft het niet de hele wereld te kosten om het aan de praat te krijgen.

Dus ik hou me aan bevolen.
In de tussen tijd blijven proberen (vooral mijn zus die er zin in heeft....ik niet)

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:40
heb je een usb modem van tiscali gehad of is het een ethernet modem.

Het is met een usb modem niet mogelijk een internet via een router te delen.

ALs dit het geval is dan moet je kijken of je het via Tiscali kan omruilen voor een ethernetmodem.

Ben zelf ADSL monteur geweest en ik weet dat Tiscali vaak USB modems uitleverd.
tenzij je om een ethernetmodem vraagt. ;)

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Verwijderd

Topicstarter
Darkdemoman,

Ik kan me herinneren dat het om een USB modem gaat dat ik inderdaad van Tiscali erbij gehad heb.
Op dit modem zat ook een ethernetpoort, dus die gebruik ik. Maar er zit ook een USB poort op ja.

Kan het dan wel of niet met dit modem?

• Arunia
Als er een ethernet poort op zit welke op de router aangesloten kan worden, dan kun je gewoon dit modem gebruiken.
Je moet het modem dan direct op de router aansluiten met een draadje, maar ja. Dan weet ik zo niet uit mijn hoofd of het een straight of een cross cable moet zijn. Dit staat waarschijnlijk wel in de handleiding.

• GrumpyGamerDad
zover ik het nog weet moet je een cross tussen modem en router zetten en een straight van de router naar de pc

Verwijderd

Topicstarter
Niemand in de buurt van Woerden die tegen een redelijke vergoeding die handel aan de praat wil helpen?

Ik weet niet wat voor kabel er nu tussen het modem en de ASUS zit, dat er verschillende zijn, heb ik onlnags ondervonden toen ik nog een switch wilde gaan gebruiken en kabels naar boven wilde leggen. Deze kabels maakte ik zelf en kwam er toen achter dat het niet 1 op 1 is.
Maar dat is verleden tijd, wil nu zonder kabels werken.
Moet alleen even gaan werken.

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Was er niet iets vaags met Zykzel modems die tiscali voor hun eigen netwerk gebruikt en wireless routers? Ik meen me te herinneren dat dat problemen oplevert.

• GrumpyGamerDad
wolly_a schreef op 10 juni 2004 @ 10:45:
Was er niet iets vaags met Zykzel modems die tiscali voor hun eigen netwerk gebruikt en wireless routers? Ik meen me te herinneren dat dat problemen oplevert.
het is geen Zykzel modem maar een Sagem modem. :? :?
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 10:40:
Niemand in de buurt van Woerden die tegen een redelijke vergoeding die handel aan de praat wil helpen?
Ik woon niet in de buurt van Woerden,(ik woon in Voorschoten) maar ik wil wel eens komen kijken of ik het aan de praat kan krijgen.
Stuur me dan maar ff een mailtje. ;) ;)

Verwijderd

Topicstarter
@Darkdemoman:

Als het deze week niet wil lukken, dan kom ik erop terug, tot nu toe hebben we er ook niets aan.
Ik heb al helemaal geen zin in dat geklooi maar mijn zus is er zo af en toe mee bezig.

En misschien is het maar iets simpels.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 14:53 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Miez1311 , gelieve te kappen met zulke requests.
we zijn hier geen uitwissel forum voor zulke praktijken.

Niet lullig bedoeld, maar is het e.e.a niet gewoon te hoog voor je gegrepen en kun je misschien eens beter eens rondneuzen op http://ww.beginnerswerb.nl , daar ligt de lat niet zo hoog als hier.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als ik het zo lees krijg ik de indruk dat je probeert een modem met USB en ethernet ook dubbel aan te sluiten en dat werkt niet. Waarschijnlijk heb je nog een hub/switch/router nodig of je moet alles draadloos aansluiten. Een tekening of omschrijving van wat je hoe hebt aangesloten zou veel kunnen verduidelijken en je kunnen helpen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Koffie schreef op 10 juni 2004 @ 14:52:
Niet lullig bedoeld, maar is het e.e.a niet gewoon te hoog voor je gegrepen en kun je misschien eens beter eens rondneuzen op http://ww.beginnerswerb.nl , daar ligt de lat niet zo hoog als hier.
http://www.beginnersweb.nl

Anders krijgt de TS een 404, dat maakt het voor hem niet makkelijker ;)

Edit: thx B)

[ Voor 3% gewijzigd door Icey op 11-06-2004 10:20 ]

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
Icey schreef op 11 juni 2004 @ 10:07:
[...]

http://ww.beginnersweb.nl

Anders krijgt de TS een 404, dat maakt het voor hem niet makkelijker ;)
Nu krijgt hij nog een error :Y)
Je mist een w

http://www.beginnersweb.nl

;)

[ Voor 7% gewijzigd door Roberto op 11-06-2004 10:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alle mensen hier bedankt.
Zus belde net, met behulp van iemand anders is het aan de praat.
Dus toch een ieder hier bedankt voor jullie tips en aanwijzingen, het werkt.
(Wat precies de oorzaak was weet ik niet, ben er niet bijgeweest).

Koffie: Bedaknt voor je link aanwijsing. Het beginerswep was tevens al in 1 van de 1ste postings vermelt.
Pagina: 1