Toon posts:

Hoe kan ik bestanden openen van andere pc in LAN

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 computers in netwerkverbinding
Het is vast heel simpel, maar kom er toch niet uit.
Hoe kan ik zorgen dat ik met mijn 2e computer de bestanden van de 1e computer kan openen enzo

dankje voor jullie help

ik werk met een crossed UTP kabel en een onboard netwerkkaart op mijn 2e pc en een PCI netwerkkaart op mijn oude pc.

hoe kan ik met mijn 2e pc de bestanden op de 1e openen en bewerken

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

mappen delen?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

en je draait op beide windows? en zo ja, welke windows?

Verwijderd

Topicstarter
gedaan. De mappen komen dan ook in de netwerk connections te staan op mijn 2e pc, alleen als ik er op open staat er dat ik geen toestemming heb om te openen en dat ik de administrator van het netwerk om advies moet vragen.

2x Windows XP pro

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 15:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 15:38:
gedaan. De mappen komen dan ook in de netwerk connections te staan op mijn 2e pc, alleen als ik er op open staat er dat ik geen toestemming heb om te openen en dat ik de administrator van het netwerk om advies moet vragen.

2x Windows XP pro
dan ben je al een end :), heb je beide computers gebruikers aangemaakt? dat wil zeggen, log je in bij het opstarten van de pc? of typ je geen wachtwoord in?

Als je geen gebruikers aangemaakt hebt doe je er wellicht verstandig aan het "Gast" account aan te zetten. Dit doe je door naar configuratiescherm, systeembeheer te gaan. Dan daar naar computerbeheer, lokale gebruikers en groepen gaan. Vervolgens met de rechtermuisknop op gast klikken, eigenschappen en daar kiezen dat de account niet uitgeschakeld moet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
het staat ook niet in de guide van tweakers, want daar gaat het over NT en XP bijvoorbeeld, maar ik draai 2x XP. Ik kan wel gewoon internetten met de andere pc dus de kabel is wel goed maar ik krijg geen toestemming bestanden te openen (terwijl ik zelf ook de eigenaar ben van de andere computer uiteraard)

Verwijderd

Maak op beide pc's eenzelfde gebruikersaccount (lid van de lokale administrators), dus zelfde naam en eventueel wachtwoord.

Verwijderd

Topicstarter
werkt niet, helaas

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Heb je gast account al aan gezet?

Verwijderd

misschien moet je deze gebruiker ook nog rechten geven op de share (en op de map/schijf als deze NTFS is)...

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:24
ik dacht dat het om een routerprobleem ging sorry moet beter lezen |:(

[ Voor 183% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 04-06-2004 16:04 ]

Verwijderd

Als je de eigenschappen van de share bekijkt, wat staat er dan bij de rechten?

Kun je daar de user van de andere pc toevoegen?

Weet je trouwens zeker dat je de shares van de andere pc ziet? Vaak is de geweldige firewal van windows degene die roet in het eten gooit.
Pagina: 1