Tijdelijk uitschakelen driver videokaart, (test nieuwe kaart

Pagina: 1
Acties:

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik heb hier een XFX Geforce Ti-4200 128mb. Op mijn pc doet hij het echter niet. Nu wil ik hem op een vriend zijn pc gaan testen om te kijken of hij het bij hem wel doet. Hij heeft echter al een Geforce MX440 64mb videokaart in zijn pc zitten.
Nu is mijn vraag dus: Hoe kan ik het beste de driver van zijn kaart, tijdelijk, uitschakelen, zonder hem volledig te de-installeren. Ik wil, als ik heb gekeken of mijn kaart het doet, gewoon zijn kaart weer in het agp-slot kunnen drukken en zonder veel moeite de bijbehorende driver weer aan kunnen zetten.
Hoe doe ik dat? Gewoon driver MX440 uitzetten in apparaatbeheer, pc uit, kaarten verwisselen, driver Ti4200 installeren, driver Ti4200 de-installeren, Kaarten verwisselen, driver Mx440 aanzetten in apparaatbeheer? Of hebben jullie toevallig een betere werkwijze?

Verwijderd

pc uitzetten kaart eruit jou kaart erin testen joa kaart eruit oude kaart erin ;) Windows uninstalleerd de drivers niet als je de kaart eruit haald ;) De drivers zijn hetzelfde bij beide kaarten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 15:23 ]

• UltraR-pc
Echt? goh, nooit geweten, dus ik hoef alleen de kaarten te verwisselen? Thats it?

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 13:12
Yup! Zolang je alleen Nvidia kaarten gebruikt moet dit gewoon kunnen!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• UltraR-pc
En als ik die Ti4200 in een pc doe die standaard onboard intel vga gebruikt? Wat moet ik dan met die drivers aan?

• Bec80
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Als je weten ofdat hij het doet dan plug je hem gewoon op je MoBo en je zet hem aan. Geeft die beeld tijdens het opstarten dan doet hij het. En zet je hem weer uit.

Klaar is Klara

Verwijderd

UltraR-pc schreef op 04 juni 2004 @ 15:29:
En als ik die Ti4200 in een pc doe die standaard onboard intel vga gebruikt? Wat moet ik dan met die drivers aan?
nix je krijgt gewoon een dual screen configuratie dan (2 monitoren) mits de intel chipset 2 agpkaarten tegelijk ondersteund kaarten. Maar als je de kaart wil testen bij spellen ofzo moet je de onboard adaptor uitschakelen in de bios anders kan het spel de verkeerde kaart gaan gebruiken en/of conflicten optreden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 15:38 ]

Pagina: 1