Toon posts:

MSN Messenger Games werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen spelletjes spelen met MSN Messenger. Vrijwel iedereen met een soortgelijke configuratie kan wel met elkaar spelletjes spelen, maar mijn MSN Messenger weigert gewoon de ingebouwde spelletjes te starten.

Na enig zoekwerk bleek dat ik UPnP op de router moest inschakelen. Gedaan, en geen resultaat. Zelfde foutmelding. Ik heb het al op zo'n 5 computers geprobeerd, maar geen resultaat. Er kan ook geen software zijn die met MSN Messenger stoort want zelfs bij een schone installatie met alleen MSN Messenger willen de spellen gewoon niet werken. MSN Messenger filetransfer werkt overigens wel, ook zonder UPnP.

Ik gebruik zelf Windows XP Professional UK met SP1 en MSN Messenger 6.2 English. De router is een Draytek Vigur 2600We met de laatste firmware.

De enige extra software op deze computers is Office XP, .NET Framework, DirectX 9.0b, WinZip 8.1-SR1 en Symantec AntiVirus. Er staan zelfs geen andere spellen of programma's op. De computers hangen overigens wel in een Windows 2003 domein, maar inloggen als localadmin verhelpt het probleem niet.

De foutmelding is "Messenger is unable to start ......"

Wie herkent dit probleem? Hoe los ik het op?

Verwijderd

Topicstarter
/me schopt

Via het loginscript worden de volgende instellingen van MSN Messenger ingesteld:

• My Display Picture: alles uit
• My Status: beiden aan
• My Webcam: uit
• Emoticons wel tonen, custom emoticons niet tonen
• Message History uit
• Always ask me for my password when checking hotmail.....: aan
• This is a shared computer: uit
• Sign in: alles uit
• Alerts: alles aan
• Quality: uit
• Proxy server: geen

MSN Plus 2.54.75 is sinds kort ook geinstalleerd -> geen verschil
De MSN Messenger bestanden zijn niet aangepast, gewoon de originele files van Microsoft.

De Draytek is uitgerust met softwareversie v2.5.4_H. Ook met versie 2.5.2 willen de onboard spelletjes niet spelen. Er draait ook geen ISA server of DMZ in het netwerk, gewoon een simpele Draytek 2600We en NAT.

Een proxyserver installeren zie ik niet als een optie, tevens zie ik dat niet als een oplossing aangezien spelletjes volgens Microsoft met proxy niet zouden werken.

Wie helpt mij aan mijn eerste Patience multiplayer spelletje :'(

-edit-
Omdat MSN Messenger steeds een "Patience confrontatie" krijgt toegestuurd (Nederlandse tekst dus, en dat terwijl mijn MSN Messenger de Engelse versie is) dacht ik dat het een taalprobleem zou kunnen zijn.

Maar een simpele check bij 2 andere personen tussen de Portugese en de Nederlandse MSN Messenger gaf geen problemen, en degene die de "confrontatie" ontvangt ziet inderdaad de verkeerde taal. Het is dus iig geen taalprobleem.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 13:22 ]

Verwijderd

Heb je ook poorten geforward in je router?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 13:20:
Heb je ook poorten geforward in je router?
Dat is niet nodig volgens de Microsoft Whitepapers. Dat zou UPnP voor je moeten doen.
Filetransfer werkt wel, UPnP forwardt dus de juiste poorten.

-edit-
Ik was vergeten te vermelden dat Messenger Games ook niet via een T-Mobile GPRS inbelverbinding (zonder firewall) werkt. Een portforward probleem lijkt me uitgesloten.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 13:25 ]

Verwijderd

MSN Messenger problemen is, ook al gaat om wat spelletjes, niet het vakgebied van Spielerij. Software Algemeen is een betere plek daarvoor :)

Verwijderd

Hoe staan je (IE) security settings?
Als je bepaalde meuk blokkeert, zullen msnm games niet kunnen starten namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 13:29:
Hoe staan je (IE) security settings?
Als je bepaalde meuk blokkeert, zullen msnm games niet kunnen starten namelijk.
• Internet: Medium
• Local Intranet: Low
• Trusted sites: Medium-Low
• Restricted sites: High

Op domeinniveau wordt het intranet bij Local Intranet toegevoegd, bij Trusted sites staan sites als postbank.nl en bij Restricted sites staat *.ru en *.box.sk

Als ik als localadmin inlog met de default profile die met de installatie wordt meegeleverd dan werken de MSN Messenger spelletjes ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
/me schopt :)

Allen als localadmin en op dezelfde switch:

LAN-LAN: werkt niet
LAN-GPRS: werkt niet
GPRS-GPRS: werkt niet

-edit-
Het is zojuist gelukt om een spel werkend te krijgen over een LAN-LAN. Boter kaas en eieren werkt. De overige spellen weigeren nog steeds te werken.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 12:22 ]

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-08 10:13
ik had dit probleem ook, en wat ik heb gedaan is te simpel om te kunnen werken. Ik heb msn 6.1 verwijderd, msn plus 2.54 verwijderd. Van allebei de mappen verwijderd(bij msn plus lukte dit pas na een reboot, sterker nog hij was na het opnieuw opstarten zelf verwijder) en vervolgens msn 6.2 installeren, en eventueel messenger plus 3. Werkt bij mij nu wel. Ik kon nl ook geen spellen starten, en uitnodigingen voor een spel kon ik ook niet aannemen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

Topicstarter
Dus als je spellen wil spelen dan moet je je computer installeren, MSN installeren, MSN verwijderen, en MSN weer installeren. Gaat lekker Microsoft 8)7

Ik ga het zo proberen, thanks :)

-edit-
Ik ben net de Windows installatie gestart op twee computers, daar gaat zometeen MSN 6.2 op zonder MSN Plus. Die gaat er dan weer direct af en dan opnieuw erop. Dan ga ik kijken of een LAN-LAN spelletje werkt:)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 12:30 ]

Verwijderd

wat bij werkte was in het menu: extra / opties / privacy/ en daar het vinkje uitzetten bij "altijd om wachtwoord vragen ...." :)

Verwijderd

Topicstarter
Het in zijn geheel opnieuw installeren van een computer en MSN Messenger opnieuw installeren mocht helaas niet werken.

"Always ask me for my password" uitvinken gaf de oplossing :D

Thanks iedereen, en ik hoop dat de search engine in de toekomst andere MSN spelfanaten zal verblijden met de oplossing :P

-edit-
Ik kreeg via MSN Messenger de tip om UPnP uit te schakelen omdat UPnP nogal buggy en een security risk is. Spellen blijven het gewoon doen met UPnP uitgeschakeld.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 13:39 ]

Pagina: 1