[sharepoint/mysql] synchronisatie tussen sharepoint en mysql

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• js303
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 18:22
voor ons bedrijf staan we op het punt sharepoint aan te gaan schaffen voor intern document- en relatiebeheer en workflow management. los daarvan hebben we reeds een paar flinke php+mysql sites draaien op een remote server.

we willen de ingevoerde gegevens in sharepoint kunnen publiceren / exporteren naar deze bestaande sites. nu probeer ik erachter te komen of en hoe het mogelijk is om via handmatige exports dan wel geautomatiseerde synchronisatie (een selectie van) de data van sharepoint naar mysql te krijgen.

heb reeds op got, google en ms sites gezocht maar kan eigenlijk niks vinden. de zgn. web parts / components voor sharepoint die ik kan vinden zijn voornamelijk interne tools, viewers en processors voor sharepoint zelf, maar geen exporters of output-modules.

op zich ben ik ook niet vies van zelf scripten (ben redelijk ervaren php scripter en heb 2 jaar lang in asp gescript), als er maar iets van een standaard methode voor is en ik niet opnieuw een overbodig wiel ga uitvinden. via sql queries zal waarschijnlijk geen optie zijn, aangezien de sql-db waar sharepoint aan gekoppeld is niet echt bedoeld is om direct op te querien.

iemand enig idee, ervaring hiermee of kan iemand een richting aangeven waar(op) ik moet zoeken? bedankt alvast.

[ Voor 9% gewijzigd door js303 op 04-06-2004 15:21 ]

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-05 10:06

McMiGHtY

- burp -

Volgens mij maakt SharePoint gewoon gebruik van een MS SQL Database, dus volgens mij kun je daar gewoon een export van maken, en die vervolgens importeren in je MySQL db's

• js303
ja nu is mij verteld dat de tabelstructuur in sql server dusdanig gecompliceerd is dat die niet even uitgelezen kunnen worden. en dat het ook niet 'de bedoeling' is om op deze manier de data te exporteren...

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:36

TeeDee

CQB 241

Je zou op Sharepoint met DTS packages oid kunnen gaan werken om het e.e.a. te kunnen "remoten"

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

De tabelstructuur en collation setting is inderdaad respectievelijk bijzonder complex en een lastige collation setting. Die collation setting kan hinderlijk zijn, en kan ook niet aangepast worden. Ook is niet alles wat op de sharepoint site staat in de database terug te vinden. De indexen op file-shares staan niet in de MSSQL database maar in een filesystem database ala VSS. Ik haal uit je openingspost ook niet wat je nu precies wil gaan exporteren, dus als je daar wat meer info over kan geven graag.
Heb je al cursus gedaan voor SPPS? Dat werkte in mijn geval bijzonder verhelderend over het hele verhaal...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• js303
c70070540 schreef op 05 juni 2004 @ 17:24:
Ik haal uit je openingspost ook niet wat je nu precies wil gaan exporteren, dus als je daar wat meer info over kan geven graag.
Heb je al cursus gedaan voor SPPS? Dat werkte in mijn geval bijzonder verhelderend over het hele verhaal...
relatiegegevens van bedrijven en personen, zoals naw en -contact. indien mogelijk ook bijv. content over een bedrijf of project, bijv. tekst en beeldmateriaal van een project-ontwikkelaar / over een stedebouwkundig project.

ik ben eerlijk gezegd op dit moment een leek mbt sharepoint, .net en alle api's die ms eromheen heeft lopen verzinnen. we zitten nu eigenlijk met de besluitvormging om sharepoint services -of- portal server aan te gaan schaffen.

een kennis van mij die sharepoint tamelijk goed kent, zei me dat ik het beste of een bestaande webservice of er zelf een moest gaan maken, mbv visual studio.net. ik kan me dan voorstellen dat ik via php een webservice, bijv. een rss feed van sharepoint aanroep die ik vervolgens in de php site uitpoep.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Als je per se die koppeling wil hebben is Sharepoint dan wel de juiste tool?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05 11:21

bonzz.netninja

Niente baffi

je collega heeft inderdaad gelijk. Sharepoint is geprofileert als een enterprise portal, en 1 van de leading features daarvan is een integratie met andere applicaties.

Wat je dus imho het beste kan doen is je andere systeem integreren in de user interface van sharepoint, middels een webpart. Webpart zijn kleine stukjes .net waarmee je idd een webservice oid kan aanroepen.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Pagina: 1