Toon posts:

[8mbit MyADSL] Upload is te traag/gecapped. (E-tech modem)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag is eindelijk m'n 8mbit ADSL lijn aangesloten na bijna 3 maanden van gezeur..
E-tech modem/router werkte in een keer goed en ik ben dik tevreden over m'n downloadsnelheid..
De uploadsnelheid is een probleempje.. De modem heeft een max upload van 864kbps geloof ik (ongeveer 80-85KB/s dus..) Maar als ik de speedtests doe dan blijft ie steevast steken op 52KB/s.
Te laag dus, het lijkt wel alsof ie gecapped is.. Zelfs na 20x achter elkaar blijft ie steken op 52.. Niet hoger en niet lager..
Weet iemand een proggie/instelling oid waarmee dit verholpen kan worden? .
De search hielp mij helaas ook niet verder.. ;(.
Alvast bedankt.
:>.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Waarmee doe je de speedtests?

Verwijderd

Topicstarter
Mister I schreef op 04 juni 2004 @ 15:08:
Waarmee doe je de speedtests?
Voornamelijk Mordax (oid).. Een enkele keer speedtest hielp ook niet..

Verwijderd

Topicstarter
Zou het een instelling in XP kunnen zijn?
Dat ie standaard gecapped is op om en nabij de 50..?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 15:11:
Zou het een instelling in XP kunnen zijn?
Dat ie standaard gecapped is op om en nabij de 50..?
Niet dat ik weet... maar heb wel eens meegemaakt dat een router de snelheden beinvloedt. Kun je het zonder de router ook eens testen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 15:47:
[...]

Niet dat ik weet... maar heb wel eens meegemaakt dat een router de snelheden beinvloedt. Kun je het zonder de router ook eens testen?
Tis een modem en router in 1, :).

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:02

ultimateharry

Team Slayer:-)

8/1 abbo's zijn vaak niet gegarandeerd. Dit geld met name voor de upload, meestal wordt tot 512 up gegarandeerd, de rest is mazzel hebben met je koper en de afstand tot de centrale.

Verwijderd

Topicstarter
ultimateharry schreef op 04 juni 2004 @ 15:50:
8/1 abbo's zijn vaak niet gegarandeerd. Dit geld met name voor de upload, meestal wordt tot 512 up gegarandeerd, de rest is mazzel hebben met je koper en de afstand tot de centrale.
Mja, maar dan zou de downloadsnelheid toch ook niet z'n "max" kunnen halen?
Met downloaden zat ik zo rond de 900KB/s. Lijkt mij dat dat dan ook minder had geweest.
Centrale is trouwens op 50 meter geloof ik.

Verwijderd

Heb je al eens gekeken bij je modem-configuratie wat je snelheid is?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

ultimateharry schreef op 04 juni 2004 @ 15:50:
Oh :?
Dit ging juist op voor de download (8mbit), deze wordt dan ook altijd als 2-8mbit gepresenteerd.
Heb je een bron/AV waar dit stuk over de upload beschreven staat?

Heb er nog niet van gehoord namelijk. :)

TS: Check de afstand even mbv http://pcdb.bbned.nl/ of http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/
En kijk in je router pagina (10.0.0.2) op welke snelheid hij gesynced is. :)

[ Voor 15% gewijzigd door r0b op 04-06-2004 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 16:08:
Heb je al eens gekeken bij je modem-configuratie wat je snelheid is?
Ah, als ik zo thuis ben maar eens even kijken of dat te vinden is..
Is dat apart in te stellen op de E-Tech dan? :).

Verwijderd

Topicstarter
r0b schreef op 04 juni 2004 @ 16:10:

TS: Check de afstand even mbv http://pcdb.bbned.nl/ of http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/
En kijk in je router pagina (10.0.0.2) op welke snelheid hij gesynced is. :)
593 meter, ik dacht dat ik dichterbij zat.. :{.
Enfin, de DL snelheid is WEL zeer okay.. Is het theorethisch dan niet zo dat de UL ook goed zou moeten zijn.. Of staat dat weer los van elkaar?
Maar goed, ik dacht dus juist dat alleen de DL snelheid niet gegarandeerd werd.. :{.
Ik ga er vooralsnog van uit dat het een configuratiekwestie is.. Dat van dat syncen ga ik zo bekijken.
Heel erg bedankt alvast!!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/God/modeminfo.jpg
Ik heb gevonden waar het aan ligt.. Er staat dat ik maar 512kbps upload heb terwijl dit 1024 moet zijn..
Kan ik dit zelf aanpassen of ligt dit aan BBNED?

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:55
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 17:59:
[afbeelding]
Ik heb gevonden waar het aan ligt.. Er staat dat ik maar 512kbps upload heb terwijl dit 1024 moet zijn..
bbned kan jij niet direct daar op aanspreken dat doet je isp.
Je moet dus ff met je isp bellen.
Die moet dit aanpassen, kan jij niks aan doen

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 17:59:
[afbeelding]
Dat ligt aan bbned, of aan de firmware van je router. Je snr margin is namelijk hoog genoeg. Je zit namelijk aan de max als je snr margin maar 6 dB is. Jij hebt 26 dB .. dus 892 (max van dat ding dacht ik) moet lukken.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op 04 juni 2004 @ 18:03:
[...]

Dat ligt aan bbned, of aan de firmware van je router. Je snr margin is namelijk hoog genoeg. Je zit namelijk aan de max als je snr margin maar 6 dB is. Jij hebt 26 dB .. dus 892 (max van dat ding dacht ik) moet lukken.
Ik denk dat laatste..
Dit is wel erg oude firmware.. Zojuist via de E-techsite de nieuwste (die is ook BBNED certified) aangevraagd omdat je die niet kan downloaden.. :{.
Bedankt iig, als ik mn modem ge-upgrade heb dan zal ik wel posten of het geholpen heeft.. (als dat nog kan dan.. :P. )

Verwijderd

Topicstarter
Hmmpf, nieuwe firmware helpt niet echt..
Nog steeds 512.. Volgens mij is m'n internet nu zelfs wat trager, :X.
Of kan dat komen omdat het wat drukker is nu?

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:48

Cybje

First Post!

c20h25n30: door drukte kan alleen je snelheid in de praktijk wat lager zijn. Je snelheid naar de centrale toe (dus zoals je modem weergeeft) zou dan alsnog boven de 512 kbps moeten zijn.

Ik heb overigens MyADSL met Asus modem en dat werkt gewoon prima, dus het beste kun je even MyADSL bellen.

Wat ruist er door het struikgewas

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 15:03:
dan blijft ie steevast steken op 52KB/s.

De search hielp mij helaas ook niet verder..
Het probleem met zoeken is dat je wel moet weten wat je zoekt.

Mailtje, sturen, helpdesk. Duurt even, want (zie search) je bent niet de enige, en ook al die Tweakers, Demonners, Telebijters en wat al niet willen ook dat hun upstream op Alcatel-DSLAM's goed gezet wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door burne op 04-06-2004 21:34 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
Cybje schreef op 04 juni 2004 @ 20:26:
c20h25n30: door drukte kan alleen je snelheid in de praktijk wat lager zijn. Je snelheid naar de centrale toe (dus zoals je modem weergeeft) zou dan alsnog boven de 512 kbps moeten zijn.

Ik heb overigens MyADSL met Asus modem en dat werkt gewoon prima, dus het beste kun je even MyADSL bellen.
Mja, de helpdesk is alleen bereikbaar tijdens kantooruren, :{.
Moet wachten tot maandag dus.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 21:47:
Moet wachten tot maandag dus.
Wat is er mis met email? :>

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde probleem met ADSL van Xs4All. Ik heb Fast abonnement en mijn lijnsnelheid blijft hangen op 416 terwijl die zelfs 704 moet zijn. Heb er al concert over gehad met Xs4all. Die zeggen, je moet je firmware upgraden. Gedaan, hielp echter helemaal niets. Mijn lijnsnelheid blijft gewoon om een bepaalde reden hangen op 416.

Heb btw Alcatel Speedtouch USB 330.

Iemand met ook deze ervaring of nog beter, een oplossing?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

MichaelK: van een ST330 kan je de firmware helemaal niet updaten, maar ik zou zo zeggen: Probeer het eens met een hele korte telefoonkabel zonder splitter, is het dan nog steeds niet zo snel als het moet zijn, moet je niet xs4all bellen, maar de kpn.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1