Toon posts:

Aansluiten hdd`s wil niet/klopt niet/ kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb/had de volgende setup

Gigabyte Ga-7vrxp rev 2.0 kt333 mobo
2x Maxtor D740x 40gb`s ata 133 7200rpm
Dvbrander liteon 411s@811s

Nou wou ik mn raid enkele weken ff testen/checken om ff wat benches te runnen,
ik kreeg om de haverklap bsod`s in win XP dus ik werd er een beetje ziek van. Dus ik het weer instellen zoals het hoorde...

Promise raid chip - Disabled
Hdd1 - Primary Master
Hdd2 - Primary Slave
DVDbrander - Secondary Master

Jumpers HDD 1 op master
Jumpers HDD 2 op slave
Jumpers DVD op Master

ik doe de comp aan, hij vind geen schijven, alleen de brander. Ik heb het nu zo en zo werkt het , maar klopt niet.

HDD1 - Primary Master aansluiting en Jumpers op slave <-- word gezien als slave

HDD2 - Secondary Master aansluiting en jumpers op slave --< word gezien als master

DVD - Secondary slave aansluiting en jumpers op slave <-- word gezien als slave..

Er klopt geen ene hol van zoals je ziet, ik heb het op iemands anders mobo getest, zelfde probleem. PowerMAX low-level-format had geen invloed..

Pinnetjes van jumpers/aansluitingen zijn allemaal nog recht... Wat is er nu fout/kapot? en is dit reden genoeg voor een RMA ? want opzich doen ze het zo wel..maar niet zoals ik het wil...

ps. Powermax vind geen errors...dus ik krijg ook geen foutcodes..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 14:39 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Turkish

zhé germans

Je moet je jumpers wel zo instellen dat er eentje master is en eentje slave. Of je moet ze allebei op cableselect zetten. allebei op slave zorgt ervoor dat je mobo ze niet ziet ;)

Kijk even of je jumpers echt goed staan, kan me herinneren aan die Maxtors dat dat een beetje 'wazig' is namelijk, lijkt me dat je ze nu op cableselect hebt staan (ipv beiden slave) en dat het daarom wel werkt :P

[ Voor 42% gewijzigd door Turkish op 04-06-2004 14:43 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:29
HDD1 - Primary Master aansluiting en Jumpers op slave <-- word gezien als slave

HDD2 - Secondary Master aansluiting en jumpers op slave --< word gezien als master

DVD - Secondary slave aansluiting en jumpers op slave <-- word gezien als slave..
Zo te zien klopt alleen HDD 2 niet?

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg hdd1 niet ingesteld op master (als ik jumper master zet en aan master aansluiting v kabel doe) dan vind hij niks... zelfde verhaal als ik dat bij de andere harde schijf doe...

Jumpers staan ECHT wel goed, heb zo`n 50 verschillende combinaties geprobeerd (master slave cableselect + master aansluiting/slave aansluiting)

Verwijderd

Houdt er rekening mee dat er 3 soorten master zijn:
- master/single
- master/slave present
- cable select/master based on position

Ongeacht je jumpering moet je in ieder geval de drive altijd op de juiste kabelpositie zetten, om dit soort situaties te voorkomen.

Check het eens 1 voor 1 per drive - controlleer dan gelijk ook je kabels en je jumpers. Ik heb ook wel eens een kapotte kabel/jumper gehad die zat te nekken ;)

De Ga-7vrxp heeft toch 4 IDE/ATA aansluitingen? Waarom zet je die harddisken dan niet allemaal master op hun eigen controller?

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 19:10 ]

• sig69
Ongeacht je jumpering moet je in ieder geval de drive altijd op de juiste kabelpositie zetten, om dit soort situaties te voorkomen.
Ik dacht dat het andersom was? Ongeacht de kabelpositie moeten jumpers master/slave altijd werken? Bij mij wel in ieder geval, ook met maxtors (een 40, 120 en 160 + pioneer dvd speler).

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles eraf, dan 1 HDD jumper op master (meest rechts,aan 12v connector-kant) aan uiteinde van kabel (master-kant) dan ziet hij de hdd gewoon niet... zelfde met andere hd, met brander werkt dat wel.. overigens zijn de jumper pins -layout wel anders dan op die plaatjes van jou Mod.

• sig69
Als ik het plaatje uit de manual van jou schijf erbij pak (kan 'm even niet uploaden, theforumisdown is down en ik zit op m'n werk), dan zit hij daar dus niet goed. Vanaf de 12 V connector is het de 4e naar links. (Oftewel: "DS", meest linkse en dan hou je 1 losse pin over).

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Volgens het tabelletje dat op de hd staat is bij de 12v kant master hoor!

Verwijderd

sig69 schreef op 04 juni 2004 @ 16:47:
Als ik het plaatje uit de manual van jou schijf erbij pak (kan 'm even niet uploaden, theforumisdown is down en ik zit op m'n werk), dan zit hij daar dus niet goed. Vanaf de 12 V connector is het de 4e naar links. (Oftewel: "DS", meest linkse en dan hou je 1 losse pin over).
Klopt:

Afbeeldingslocatie: http://www.maxtor.com/_files/maxtor/en_us/images/general/documentation/jumper_settings/style_c.gif
DiamondMax Plus D740X - 6L020J1
DiamondMax Plus D740X - 6L040J2

Dichtst bij de 12V / 1e van rechts = AC = capacity limit
Dichtst bij de ATA / 4e van rechts = DS = master
2e van rechts = PK = Slave
3e van rechts = CS = Cable Select
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 17:47:
Volgens het tabelletje dat op de hd staat is bij de 12v kant master hoor!
Nee, zie boven. Dat is de capaciteits limit jumper. Je moet het vanaf de andere zijde aftellen. Post anders eens een foto van die tabel...

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 19:14 ]

• sig69
Uit de manual:
Afbeeldingslocatie: http://www.davidjuffermans.nl/got/maxtor.jpg

Roomba E5 te koop

Pagina: 1