[Packard Bell] Geheugen uitbreiden..

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 16:11
Een vriend van me heeft en packerd bell pc en wil graag zijn geheugen uitbreiden...

Het type packerd bell is niet bekend (vergeten te vragen). De pc heeft een 866 mhx pentium 3 processor, met 128 mb intern geheugen. Die vriend wil graag zijn geheugen uitbreiden met 256 mb geheugen...

Aangzien ik slechte ervaringen heb met Packerd Bell pc's wil ik zo min mogelijk tegen problemen aanlopen. Mijn vraag is welk type geheugen kan er het beste in deze pc's. Het geheugen wat gebruikt wordt is SDRAM. Merk etc wet hij niet omdat hij zn kast nie los durft te maken ik en ik 30 km bij hem vandaan woon.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:03

PD2JK

ouwe meuk is leuk

We hebben echt het type van het moederbord nodig als je het zeker wilt weten.

Gewoon geheugen pakt ie meestal wel, maar stel dat er een oudere chipset in zit, die maar de helft van het reepje geheugen ziet.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik zelf heb waarschijnlijk hetzelfde mobo en heb er gewoon 512 MB naamloos geheugen in geggooid. Werkt allemaal prima. Het moederbord is een OEM MSI pank dus veel geheugen problemen zal je er wel niet mee hebben :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44064

In een mobo waar een 866Mhz cpu kan, slikt ook gewoon Enkel & Double sided geheugen.. dus problemen kan je als het goed is niet krijgen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:01
Volgens mij gebruikt Packard Bell idd moederborden van fabrikanten als MSI en FIC. Ik denk dat het normaal geen probleem zal zijn. Wel even opletten welke northbridge dat het bordje heeft ivm ondersteunde grootte per chip in mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo prikken?". Daarmee moet je een heel eind verder kunnen komen :)

Je hoeft hiervoor enkel wat software te runnen om de op het mobo aanwezige chipset te detecteren. Daarna kun je een geheugenkeuze maken adh van de gevonden merk/type chipset :Y)

FAQ-gevalletje/incomplete topicstart, dit. Dicht dus.

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 04-06-2004 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Om hier even op terug te komen:
Anoniem: 44064 schreef op 04 juni 2004 @ 14:13:
In een mobo waar een 866Mhz cpu kan, slikt ook gewoon Enkel & Double sided geheugen.. dus problemen kan je als het goed is niet krijgen :s
Omg, je insinueert dus dat elk mobo met een 866MHz CPU 'gewoon' single- en doublesided geheugen slikt? 8)7

Ik zou zeggen: ga je mond spoelen en neem als Tweaker zijnde dringend de basics door :X Dit kun je doen door gewoon de hele PMG FAQ incluis de RAM FAQ op je gemak door te nemen :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.