Geen beeld na install IDE-controller

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ja, het eerste wat je nu wilt gaan zeggen is 'draai de kabels om!!!' of 'check je jumpers!!!' Lees eerst het verhaal maar... (niet negatief bedoeld maar ik ken de gemiddelde reactie op GOT onderhand wel, niet lezen maar typen dus)

Ik had dus een IDE-controller gekocht (Q-Tec 340R IDE RAID 133) om mijn nieuwe extra harde schijf (WD-1600JB) aan te kunnen sluiten. Ja, ik heb alle vier de IDE kanalen gebruikt. Namelijk met 2 HD`s en een DVD-rW en een DVD-rom. Dus een extra IDE-controller was noodzakelijk. Dus ik 'prop' die kaart en die HD erin, even stroom lezen van de slave DVD-rom waarvan ik de IDE kabel ook had losgekoppeld. Geen beeld!!! Dus toen HD losgekoppeld en DVD-rom zijn stroom weer teruggegeven en de IDE kabel weer aangesloten, nog geen beeld!!! IDE-kaart eruit gehaald en nu zelfs nog geen beeld??!! Eerst deed men comp het altijd zonder problemen en nadat ik er alles weer uit had gehaald was er in principe niks veranderd. Dus wat is het probleem hier??? Gwoon ff husselen met de IDe-kabels?

Shit, khad men bril op moeten zetten. In verkeerde groep gepost. |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Trasos op 04-06-2004 13:40 ]

Verwijderd

Ja eerst lezen dan typen! ;)
Kan je voeding het wel aan?
Als ie dat kan, dan kun je eerst ff proberen wat wel en niet werkt, dan kom je er misschien zelf wel uit.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Doe eens een biosreset nadat je je alles weer op de oude manier hebt aangesloten en kijk of hij het dan weer doet ;)
Gewoon husselen met je kabels zou ik niet doen. Kijk eerst of er ergens iets in je kabels beschadigd is

offtopic:
eerste alinea van je is niet liev hoor :p

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

IRQ conflict misschien? Reset je bios is en probeer het opnieuw.

[ Voor 4% gewijzigd door Hann1BaL op 04-06-2004 13:45 . Reden: Turkish was me voor.. ]

• Trasos
  • Niet online
Tis een 350W voeding en nadat ik alles eruit had gehaald zou ie het dan toch weer moeten doen? Er is niets veranderd...

• Trasos
  • Niet online
Hoe kan ik men BIOS resetten dan?
Ik heb nu geen beeld dus ik zie ook niet wat ik doe B)

• Turkish

Turkish

zhé germans

Clear CMOS jumper op het moederboard daarvoor hoef je geen beeld te hebben, maar moet je wel ff je kast openschroeven 8)

Verwijderd

Nou er zijn 2 pootjes op je BIOS die je zou moeten doorverbinden, maar dat weet ik zo ook niet welke dat zijn.

Andere optie is het blind proberen, op DEL om in de BIOS te komen en dan op F10,ESC en J.

En vaak zit er een jumper op je mobo om hem te resetten, die zou in de beurt van je BIOS moeten zitten.

• Trasos
  • Niet online
Turkish schreef op 04 juni 2004 @ 13:46:
Clear CMOS jumper op het moederboard daarvoor hoef je geen beeld te hebben, maar moet je wel ff je kast openschroeven 8)
Kast staat al open ivm het inbouwen dus...

Kzal eens proberen die CMOS jumper te zoeken...

Geen kans op verneuken van mobo???

Verwijderd

Jawel, maar als je gewoon ff deze volgorde aanhoud dan is er niets aan de hand;
1 computer uit
2 jumper omhalen
3 computer aan
4 copmuter uit
5 jumper terug
6 computer aan

Als dat niet werkt ken je nog je CMOS batt omdraaien.

• Turkish

Turkish

zhé germans

Batt zou ik niet omdraaien :X

Die er ff uithalen is eventueel wel een optie, ook is het altijd ff handig om de stekker uit je pc te halen als je aan je hardware gaat lopen kloten ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 13:51:
Jawel, maar als je gewoon ff deze volgorde aanhoud dan is er niets aan de hand;
1 computer uit
2 jumper omhalen
3 computer aan
4 copmuter uit
5 jumper terug
6 computer aan

Als dat niet werkt ken je nog je CMOS batt omdraaien.
1 Computer UIT
2 Jumper om
3 Jumper terug
4 Computer aan

sommige moederborden kunnen het niet zo goed verdragen als je de pc aanlegd met de jumper omgezet.

ook de batterij effen uithalen en terug erin ,MAAR NIET OMDRAAIEN

• Trasos
  • Niet online
Turkish schreef op 04 juni 2004 @ 13:53:
Batt zou ik niet omdraaien :X

Die er ff uithalen is eventueel wel een optie, ook is het altijd ff handig om de stekker uit je pc te halen als je aan je hardware gaat lopen kloten ;)
Ik kijk wel uit. Weinig zin in een Einstein coupe :+

Verwijderd

hoedan ook, werkt het?

• Trasos
  • Niet online
Blijkbaar ben ik echt een n00b, want ik zie die jumper niet zitten.
Kheb voor de zekerheid ff picje gemaakt van mobo.
http://www.xs4all.nl/~heido84/mobo/mobo.jpg

Zit ik nou helemaal verkeerd te kijken???

• Turkish

Turkish

zhé germans

Kijk daarvoor even in de manual van je moederbord, of zet hier neer wat voor merk en type je hebt dan weten wij ook wat meer. Op deze foto is namelijk echt niks te zien

• Trasos
  • Niet online
Turkish schreef op 04 juni 2004 @ 14:49:
Kijk daarvoor even in de manual van je moederbord, of zet hier neer wat voor merk en type je hebt dan weten wij ook wat meer. Op deze foto is namelijk echt niks te zien
shame on me... D8 toch echt dat daar het bios zat...
Anyway het is een K7S5A Pro van ECS. Boekje heb ik nooit gekregen. Dit mobo kreeg ik omdat het andere binnen een week kaduuk was en dat was een ???. Kreeg alleen comp mee terug, zonder boekje :'(

Edit:
Zo beter?
http://www.xs4all.nl/~heido84/mobo/mobo2.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Trasos op 04-06-2004 14:56 ]

• Turkish

Turkish

zhé germans

Nee niet echt veel beter, ik zou gewoon op de website van ECS ff de manual downloaden ;)

Linkje

en dan de clear cmos ff opzoeken, door die dradenbrij is niks zinnigs te zien

• Trasos
  • Niet online
Wat moet ik nou doen.
Ik heb de jumper omgezet.
Ik zet hem daluk aan en als ie het dan doet moet ik m dan weer afzetten en de jumper weer omzette of laten zitten?

Edit:

Aargh, nou springt ie nie eens meer aan!!! Heb ik dan de jumper verkeerd om erop gezet?

Edit 2:

Aha, je moet de jumper daarna meteen weer terug zetten zonder dat de comp aan is geweest. Lijk wel een echte GOT`er, eerst doen en dan pas lezen :P

[ Voor 48% gewijzigd door Trasos op 04-06-2004 15:19 ]

• Turkish

Turkish

zhé germans

Je moet hem omzetten en dan daarna (paar seconden) weer terugzetten 8)7

• Trasos
  • Niet online
Hij doet het weer!!!

Bedankt mannen (zijn er vrouwen in de zaal???)

Na een paar keer opnieuw opstarten en BIOS instellingen herladen, want hij gaf aan dat de batterij te leeg was. Maar hij doet het weer, dast belangrijkste.

Maar nou komen we bij het eigenlijk probleem, hoe moet ik dan die IDE controller installeren??? Heb ik één of andere stomme fout gemaakt? Moet ik gewoon ff zo'n powersplit kabeltje halen en dan doet ie het wel? Ksnap nie wak fout gedaan heb 8)7

Verwijderd

Laad eens de standaard waardes in de BIOS, zou kunnen zijn dat er een instelling in de BIOS niet goed stond. Dan nog een keer proberen het in elkaar te schroeven.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

En volgende keer neem je gewoon eerst Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door ;).

Die IDE controller installeren is simpel : eerst plug je alleen de kaart erin zonder daar iets op aan te sluiten. Dan kan je zien of de kaart werkt, als het goed is kan je dan al in het bios van de raidkaart. Zoniet, dan kan je een ander PCI slot proberen of je bios settings nalopen.

Maar daar moet je zelf ook wel uit kunnen komen. Hint : neem eerst de manual maar door ;). Wél lezen en daarna pas typen dus, zoals je zelf al zei :+

Mocht je tegen een serieus probleem aanlopen met je raidkaart, dan hoort dat overigens in Opslagmedia & I/O Controllers, niet Processors, Mobo's & Geheugen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 04-06-2004 17:18 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.