Toon posts:

[PHP] MSSQL support niet aanwezig? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende vraag:
Ik wil MSSQL aanroepen vanuit een PHP-file zoals aangegeven in http://php.us.themoes.org/manual/en/ref.mssql.php maar ik krijg het ./configure gedeelte niet voormekaar

Waar moet de ./configure van PHP worden aangeroepen om PHP te compilen met --with-mssql=[DIR] als PHP al is geinstalleerd?
Als ik in de PHP directory in de commandline php ./configure --help bijvoorbeeld intype. Geeft ie het onderstaande terug:
code:
1
2
3
4
5
status: 404
Content-type: text/html
X-powered-By: PHP/4.3.4

No input file specified.

(php.exe)

In een php file krijg ik het volgende als ie moet connecten:
Fatal error: Call to undefined function: mssql_connect() in D:\apache\htdocs\test.php on line 10
De source hiervan is als volgt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
//$conn = 

$connect  = "STAGESERVER";
$user     = "gebruiker";
$pass     = "paswoord";
$db       = "pubs";

$connection = mssql_connect("$connect","$user","$pass")
              or die("Couldn't make connection.");

$dbselect   = mssql_select_db("$db", $connection)
              or die("Couldn't select database.");

?>

De Server is dus al opgezet in SQL Server

Overige gegevens:
Het programma waarbinnen php is geinstalleerd: De Quickstart package van het CMS Typo3 met: Apache 2 en Mysql (zie ook www.typo3.org)

De vraag is dus:
Waar moet de ./configure worden uitgevoerd

En dan had ik nog een tweetal vraagjes:

2) Waar moet de [DIR] heen verwijzen uit de ./configure --with-mssql=[DIR]. Voor Linux/Unix staat het er wel, maar waar moet die van Windows heen verwijzen?

3) Ik las ook ergens dat het apache-path hier ook moet bij zijn ingenomen, is dit ook hier van toepassing?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:59

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ehm, je moet php opnieuw compileren, je kunt niet een reeds gecompileerde php herconfigureren. Lees de php manual hoe je php opnieuw compileerd onder windows, staat er vast en zeker wel in.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En dit heeft niets met programmeren te maken, maar met configureren. Oftewel: een zwiepert naar Software Algemeen.. :P

Zie P&W FAQ - Installatie c.q. SA vragen

>> SA

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Euh.. Deze vraag gaat over het compilen van Apache op een *nix platform.. Dit zal je niet gaan lukken op Windows. Ik kan mij trouwens niet voorstellen dat je precompiled win32 php binary geen mssql support zou hebben?

Heb je dit gezien: http://www.php.net/manual/en/install.windows.php :?

[typo3][php][sql server] ./configure vraag > [PHP] MSSQL support niet aanwezig? *

[ Voor 35% gewijzigd door Spider.007 op 04-06-2004 13:55 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost dankzij Spider.007. Bedankt hiervoor :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 14:58:
Opgelost dankzij Spider.007. Bedankt hiervoor :)
Kun je even vertellen wat je precies gedaan hebt zodat iemand anders daar ook nog wat aan zou kunnen hebben? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1