Ik heb de volgende vraag:
Ik wil MSSQL aanroepen vanuit een PHP-file zoals aangegeven in http://php.us.themoes.org/manual/en/ref.mssql.php maar ik krijg het ./configure gedeelte niet voormekaar
Waar moet de ./configure van PHP worden aangeroepen om PHP te compilen met --with-mssql=[DIR] als PHP al is geinstalleerd?
Als ik in de PHP directory in de commandline php ./configure --help bijvoorbeeld intype. Geeft ie het onderstaande terug:
(php.exe)
In een php file krijg ik het volgende als ie moet connecten:
De Server is dus al opgezet in SQL Server
Overige gegevens:
Het programma waarbinnen php is geinstalleerd: De Quickstart package van het CMS Typo3 met: Apache 2 en Mysql (zie ook www.typo3.org)
De vraag is dus:
Waar moet de ./configure worden uitgevoerd
En dan had ik nog een tweetal vraagjes:
2) Waar moet de [DIR] heen verwijzen uit de ./configure --with-mssql=[DIR]. Voor Linux/Unix staat het er wel, maar waar moet die van Windows heen verwijzen?
3) Ik las ook ergens dat het apache-path hier ook moet bij zijn ingenomen, is dit ook hier van toepassing?
Ik wil MSSQL aanroepen vanuit een PHP-file zoals aangegeven in http://php.us.themoes.org/manual/en/ref.mssql.php maar ik krijg het ./configure gedeelte niet voormekaar
Waar moet de ./configure van PHP worden aangeroepen om PHP te compilen met --with-mssql=[DIR] als PHP al is geinstalleerd?
Als ik in de PHP directory in de commandline php ./configure --help bijvoorbeeld intype. Geeft ie het onderstaande terug:
code:
1
2
3
4
5
| status: 404 Content-type: text/html X-powered-By: PHP/4.3.4 No input file specified. |
(php.exe)
In een php file krijg ik het volgende als ie moet connecten:
De source hiervan is als volgt:Fatal error: Call to undefined function: mssql_connect() in D:\apache\htdocs\test.php on line 10
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <?php //$conn = $connect = "STAGESERVER"; $user = "gebruiker"; $pass = "paswoord"; $db = "pubs"; $connection = mssql_connect("$connect","$user","$pass") or die("Couldn't make connection."); $dbselect = mssql_select_db("$db", $connection) or die("Couldn't select database."); ?> |
De Server is dus al opgezet in SQL Server
Overige gegevens:
Het programma waarbinnen php is geinstalleerd: De Quickstart package van het CMS Typo3 met: Apache 2 en Mysql (zie ook www.typo3.org)
De vraag is dus:
Waar moet de ./configure worden uitgevoerd
En dan had ik nog een tweetal vraagjes:
2) Waar moet de [DIR] heen verwijzen uit de ./configure --with-mssql=[DIR]. Voor Linux/Unix staat het er wel, maar waar moet die van Windows heen verwijzen?
3) Ik las ook ergens dat het apache-path hier ook moet bij zijn ingenomen, is dit ook hier van toepassing?