Toon posts:

Hardware Compatibility Util

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een pre-install tool waarmee ik kan controleren of al mijn hardware door Linux/*BSD ondersteund wordt (zoals dat wel voor Windows bestaat geloof ik) ? Ik weet dat alle distro's wel een lijst hebben met ondersteunde hardware en dat je het handmatig zelf kunt lopen afgaan...Maar ik neem aan dat er ook wel eens iemand gedacht moet hebben om dit te automatiseren.

Of kan ik bij een Debian install voordat ie daadwerkelijk m'n bootsectors en filesystems gaat maken dat ook al zien?

Ik weet dat ie wel een lijstje afgaat voor de install met met allemaal standaard basic dingen maar ik heb ook een boel "exotische" hardware aan mijn Dell hangen.

Een snelle zoektocht leverde op google niks op.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 13:21 ]

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 23:13

jvhaarst

Eendracht maakt macht

knoppix ?

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07-2025
Je zou een iso kunnen branden van een distributie die opstart vanaf cd. Wil nog niet zeggen dat hij dan al jou hardware automatisch pakt maar je krijgt wel een goed idee van wat hij standaard zal zien. Meeste drivers komen toch uit de kernel en die zijn dus per distributie onafhankelijk

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-02 22:52
Er is geen tool die dat kan, een oplossing is Knoppix, maar daar zitten weer geen nivdia, ati, epson, hp, etc drivers bij. Als je het zeker wilt weten moet je toch even op google zoeken naar het stukje hardware of het met Linux werkt.