Soundblaster 5.1 upgraden naar Audigy ZS ?

Pagina: 1
Acties:

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:51
Ik weet zeker dat ik ergens een keer gelezen heb dat je een bepaalde Creative kaart kan updaten (via bios ofzo) naar een audigy ZS.
Ik weet alleen niet meer waar,etc.

Weet iemand hier meer over ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom ozu je het willen?
die soundchip blijft verder hetzelfde (het is niet zo dat net als bij een videokaart hij sneller wordt, want dat is bij geluid niet echt van toepassing).

• enzoronald
nou ik had dus gelezen dat ie wel 'bijna' het zelfde zou gaan klinken. Klinkt verder wel interessant vond ik :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ik neem aan dat creative bij al zijn kaarten zal proberen er het best mogelijke uit te halen qua geluidskwaliteit. Dus dan denk ik niet dat je de kaart nog beter kan laten klinken.

Het enige hoe ik me zou kunnen voorstellen dat het evt zou werken, is dat de rekenkracht van de kaart beter gebruikt wordt met een ander soort "codec".

Dus meer een andere manier van het geluid berekenen, maar dan zou een driverupdate van creative dat ook wel bevatten, want nogmaals, creative wil zijn kaarten natuurlijk ook zo goed mogelijk hebben.

• enzoronald
Hann1BaL schreef op 04 juni 2004 @ 13:26:
ik neem aan dat creative bij al zijn kaarten zal proberen er het best mogelijke uit te halen qua geluidskwaliteit. Dus dan denk ik niet dat je de kaart nog beter kan laten klinken.

Het enige hoe ik me zou kunnen voorstellen dat het evt zou werken, is dat de rekenkracht van de kaart beter gebruikt wordt met een ander soort "codec".

Dus meer een andere manier van het geluid berekenen, maar dan zou een driverupdate van creative dat ook wel bevatten, want nogmaals, creative wil zijn kaarten natuurlijk ook zo goed mogelijk hebben.
Ja..je neemt aan dat Creative zen kaarten zo goed mogelijk wil hebben. Willen fabrikanten van grafische kaarten,etc dat ook niet ? En toch kun je ook met deze door een simpele bios update, veel meer uit je kaart halen.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 23:09
Neeh zo werkt het helaas niet, een geluidskaart heeft geen bios of firmware wat veranderd kan worden.

De codec is gewoon een stukje software, je kan een andere codec gebruiken waardoor het geluid enigszins zal klinken als een audigy maar 100% kan het natuurlijk nooit hetzelfde klinken omdat het 2 totaal verschillende kaarten zijn.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:29
Het klopt IDD dat er een Creative kaart was die je met een andere driver kon laten werken als een beter model, minus de extra opties daarop natuurlijk :P
Ik weet alleen ook niet meer welke, maar het klopt dus wél!

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

Hier wordt beschreven hoe je van een SbLive een Audigy 'kan maken' door een driveromwisseling: http://sblive.narod.ru/AudigyCreativeWare/AudigyCW.htm

edit: Het is Russisch : sblive.narod.ru :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 20:57 ]

• enzoronald
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 16:30:
Hier wordt beschreven hoe je van een SbLive een Audigy 'kan maken' door een driveromwisseling: http://sblive.narod.ru/AudigyCreativeWare/AudigyCW.htm
Ben ik nu in 1 keer debiel of is dit in het rusisch ? :)
Pagina: 1