Toon posts:

Stofje om lucht van fan te filteren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie zo af en toe fans voorbij komen die een stukje stof aan een kant hebben om er voor te zorgen dat je kast van binnen niet zo stoffig wordt. Maar ik heb zelf zon ding en dit zorgt er voor dat het vermogen van de fan erg achteruit gaat.

Is er misschien iets dat stof tegenhoud maar meer lucht door laat?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 15:42

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf gebruik een oud kousje van mijn vriendin en dat filtert goed en blokkeert de luchtstroom nagenoeg niet. Af en toe wel ff met de stofzuiger er overheen om het filter weer schoon te maken ;).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• AcouSE
  • Laatst online: 08:42

AcouSE

Swedish Chef

Panty van je moeder :) werkt perfect.

Verwijderd

Afzuigkapfilter voor de fijne stof
Panty voor de grote dotten en kattenharen

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Regelmatig schoonmaken van dat filtertje helpt ook wel eens...

Hier moest ik hem buiten uitkloppen, zo veel stof zat er in. (dus ook geen airflow meer)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Beetje loos om een apart topic hiervoor te openen vandaar dat ik het even in dit soortgelijke topic doe : Heeft er iemand wel eens met zoon busje "dust off" gewerkt? Ik heb nl veel stof tussen de vinnen van mijn CNPS7000a maar kan het er met gewoon blazen niet uitkrijgen. Nou kost zoon busje best veel geld ( 5 euri ) en heb ik geen zin om dat uit te geven en er dan achter te komen dat het voor geen meter werkt :)

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:01
Pakjebakmeel schreef op 04 juni 2004 @ 15:50:
Beetje loos om een apart topic hiervoor te openen vandaar dat ik het even in dit soortgelijke topic doe : Heeft er iemand wel eens met zoon busje "dust off" gewerkt? Ik heb nl veel stof tussen de vinnen van mijn CNPS7000a maar kan het er met gewoon blazen niet uitkrijgen. Nou kost zoon busje best veel geld ( 5 euri ) en heb ik geen zin om dat uit te geven en er dan achter te komen dat het voor geen meter werkt :)
Moet je lekker doorspuiten en ondertussen goed vasthouden. Vriest je klauw aan die bus vast >:) . Het werkt wel oke zo'n bus maar de stofzuiger werkt net zo goed, voor mij althans.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

(jarig!)
ja maar een stofzuiger is dodelijk voor je pc..vanwege de mogelijke statische ontlading.....

zon busje hoop ik niet }:O

http://specs.tweak.to/16495

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
wopkee\

misschien tijdens het zuigen de stang continue tegen de kast aan houden zodat er geen statische lading op kan bouwen... In princiepe kan een lading in de heatsink toch geen kwaad? da kan toch nergens naartoe behalve als je hem aanraakt?

[ Voor 95% gewijzigd door Pakjebakmeel op 04-06-2004 15:55 ]

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:01
HeefStan schreef op 04 juni 2004 @ 15:54:
ja maar een stofzuiger is dodelijk voor je pc..vanwege de mogelijke statische ontlading.....

zon busje hoop ik niet }:O
Dan haal je het blok er even af. Kan je er veel beter bij en heb je ook geen last van die statische ongein.

• AcouSE
  • Laatst online: 08:42

AcouSE

Swedish Chef

Dan haal je die koeler er toch even uit? Kun je er meteen veel beter bij.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

(jarig!)
maar er zijn wel meer onderdelen als alleen een koeler met stof toch ?? althans in mijn pc wel :P

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 14:49:
Afzuigkapfilter voor de fijne stof
Panty voor de grote dotten en kattenharen
Waar haal je zon afzuigkap filter?
en komt daar nog wel een beetje lucht doorheen?

Verwijderd

bij de blokker/marskramer oid

Verwijderd

Pakjebakmeel schreef op 04 juni 2004 @ 15:50:
Ik heb dezelfde cpu koeler. Je moet eens proberen van de onderkant naar boven te blazen, dan komt bij mij meestal de stof uit de vinnen. Dus eerst ff je CNPS7000a uit de kast halen en van de onderkant tegen de zijkanten zeg maar blazen, bij mij werkt dat :)

Verwijderd

ok.. ik pak gewoon een compressor... stokje in de fan anders draait ie gek... en dan blazen maar! sehr schon allemaal

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

HeefStan schreef op 04 juni 2004 @ 15:57:
maar er zijn wel meer onderdelen als alleen een koeler met stof toch ?? althans in mijn pc wel :P
Bij mij is het vooral de geluidskaart die onverwacht veel stof op zich heeft liggen.
Zijn die dingen nou groen of grijs?

Stoffilters halen wel het grootste gedeelte van de stof uit de aangezogen lucht, maar niet alles. Het is een beetje kiezen tussen grote mazen waar veel lucht door komt, of fijne mazen waarin het stof goed blijft hangen, maar minder lucht doorheen gaat.

Ik heb 1 grof filter voorin, voor de rest niets aan filters. Ik maak mijn computer af-en-toe schoon. Gewoon blazen, en een vochtige doek over de bodem van de kast.

Maar bij mij is het niet kritisch, ik heb maar een PIII 850 @ 875 (hoger vinden de schijven niet leuk)

[ Voor 20% gewijzigd door Resistor op 04-06-2004 16:55 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-02 14:20

Nyana

Who?!

Of een stoffiltermat....

http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=509

Kun je zelf op maat knippen is uitwasbaar... duurder als een panty van je ma maar wel beter :+

Verwijderd

^ bij de Aldi/Lidl/C1000/Bouwhandel/Blokker etc voor een tiende deel van de prijs ;)
Pagina: 1