Toon posts:

netwerk via router wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een klein thuis netwerkje, maar dat werkt waarschijnlijk niet helemaal naar behoren.

Inter net werkt wel perfect alleen het delen van bestanden wil niet, de computers zien elkaar zelfs niet, terwijl ze wel in de zelfde werkgroep zitten en allebeide onder xp draaien.

Wij hebben al een tijdje gezocht in forums op internet of andere pagina's bezocht waar netwerkjes op staan, maar nog steeds hier niet een oplossing voor gevonden.

De pc's zien de Xbox en wel, dat werkt allemaal naar behoren.

De configuratie is als volgt.

Dsl Modem------Router(linksysBEFSR41)-------PC1 (192.168.0.--0)-----Xbox 1
-------PC2 (192.168.0.--1)-----Xbox 2

Verwijderd

Topicstarter
ik zag dat het een beetje fout ging met plaatsen, de PC hangen allebeide aan de router

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

Heb je virusscanners/firewalls geinstalleerd? als ze elkaar niet eens zien moet dat haast het probleem zijn.

One's never alone with a rubber duck.

Verwijderd

Waarschijnlijk firewall ja

Hoe zitten die X-boxen? Ik snap het plaatje niet helemaal, gaat beter met [ code ] [ /code ] (zonder spaties)

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 14:06 . Reden: O die streepjes zijn getallen ]

• Final Frontier
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 16:16
192.168.0.0 is het netwerknummer en mag dus niet gebruik worden voor een client als je een subnetmask van 3 x 255 gebruikt.

"Commercie kills the scene" - I-f

Verwijderd

Final Frontier schreef op 04 juni 2004 @ 14:07:
192.168.0.0 is het netwerknummer en mag dus niet gebruik worden voor een client als je een subnetmask van 3 x 255 gebruikt.
Dacht ik eerst ook, maar volgens mij bedoelt hij met die streepjes in het ip-adres dat dat nummers moeten zijn hij heeft dus zoiets als:
192.168.0.100

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Sorry maar de openings post is veel te mager. Ik kan nergens uit opmaken dat je FAQ Network Troubleshooting hebt doorgelezen of dat je uberhaupt snapt hoe je bestanden moet delen.
Lees dus even de FAQ door, daar staat precies welke informatie je moet posten.

-succes

Verwijderd

Topicstarter
oke, inderdaad, de streepjes waren ip nummers, er zitten straight kabels tussen de pc's en de router. Het ip adress van de router is 192.168.1.1
onze ip adressen zijn 192.168.0.100 en 192.168.0.101

wij hebben beide zone alarm en norton antivirus 2004 op de pc staan, maar als we zone alarm uitzetten zien ze elkaar nog niet, kan dus de andere pc ook niet pingen,
Wij gebruiken het TCP/IP protocol voor onze verbinding met de router, en dit gaat goed, alles is aangesloten via uttp kabel,
de .100 pc heeft een 3com 3c900b-TPO netwerk kaart
en de .101 pc een realtec netwerk kaart.
Als ik ping naar de ander pc zegt ie 4 keer time out bij overdracht
4 verzonden
0 ontvangen
100% verlies

Via deze computer-> extra-> netwerk verbinding maken vervolgens ip adres opgegeven met de map, meld ie niet gevonden

via mijn netwerklocaties ziet ie alleen mijn pc

Verwijderd

Topicstarter
wij hebben de bestanden ook al ingesteld op delen, maar ja, als de pc's elkaar niet zien, hoe moet je dan delen??

Ik heb hier niet zoveel kaas van gegeten, maar dat snap ik nog wel

Verwijderd

Topicstarter
o,ja beide pc draaien onder XP Nederlands Talig, alleen de ene onder home en de andere onder pro

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 21:05:
oke, inderdaad, de streepjes waren ip nummers, er zitten straight kabels tussen de pc's en de router. Het ip adress van de router is 192.168.1.1
Dit gaat niet werken denk ik, ligt aan je submask.
Heeft die router aan je netwerk kant 192.168.1.1 of aan de kant van het DSL modem?

Indien het aan de kan van het netwerk is, moet je de router eens nummer 192.168.0.1 geven (of je clients een 192.168.0.x nummer), of je moet met je submask gaan stoeien, maar da's wat moeilijker allemaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 21:12 ]

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:18

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

als je router adres 192.168.1.1 heeft, dan moeten de PC's ook in adres reeks 192.168.1 x zitten, dus 192.168.1.100 en 192.168.1.101. Anders zien ze elkaar inderdaad niet omdat ze in het verkeerde subnet zitten.

Waarom stel je je router niet in als DHCP Server zodat die adressen uitgeeft voor je PC's ? dan hoef je je daarvoor geen zorgen meer te maken.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 21:05:

wij hebben beide zone alarm en norton antivirus 2004 op de pc staan, maar als we zone alarm uitzetten zien ze elkaar nog niet, kan dus de andere pc ook niet pingen,
Wij gebruiken het TCP/IP protocol voor onze verbinding met de router, en dit gaat goed, alles is aangesloten via uttp kabel,
de .100 pc heeft een 3com 3c900b-TPO netwerk kaart
en de .101 pc een realtec netwerk kaart.
Als ik ping naar de ander pc zegt ie 4 keer time out bij overdracht
4 verzonden
0 ontvangen
100% verlies

Via deze computer-> extra-> netwerk verbinding maken vervolgens ip adres opgegeven met de map, meld ie niet gevonden

via mijn netwerklocaties ziet ie alleen mijn pc
Waarom niet de ip adressen door de router toe laten wijzen? Gewoon op automatisch zetten, dat werkt nog altijd het handigst.
Zone alarm is de fijnste firewall die je kunt krijgen, zet die eens uit en kijk dan wat er gebeurt. Waarom gebruik je niet de firewall die in de router is ingebouwd?

Verwijderd

Topicstarter
ik had een foutje gemaakt in mijn ip, moest inderdaad 1.100 zijn, die andere pc was wel goed, resultaat de ping is er, alleen als ik nu in mijn netwerk kijk staat daar nog steeds mijn pc'tje ziels alleen, als ik hem laat zoeken naar andere pc's in mijn netwerk vindt hij niets

Verwijderd

mooi, da's al wat (dat pingen).
Nu:
- werkgroep naam hetzelfde op de pc's
- Firewalls uit (eigenlijk niet uit, maar een safe-zone aanmaken)
- eventueel de gebruikers op beide pc's aanmaken

Verwijderd

Topicstarter
oke, we kunnen nu bij elkaar op de pc komen, maar nu kunnen we nog niets bij elkaar op de pc zetten., maar in ieder geval al heel erg bedankt dat de pc's elkaar zien en dat we bij elkaar kunnen komen.

P.S hoe werkt dat met die save zone?)

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 06:55
als je wat op een andere pc wilt zetten, moet je zorgen dat de optie "sta netwerk gebruikers toe bestanden te wijzigen" aan staat. Deze Computer --> rechter muisknop op de gedeelde map --> eigenschappen --> tab gedeelde mappen en daar aanvinken (alles vrij vertaald naar et nl... ik werk zelf op een EN versie)

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt mensen, het werkt allemaal, het probleem zat in mijn ip adress, toen dat verholpen was, ging alees vanzelf.

helemaal top
Pagina: 1