Toon posts:

Nederlandse Paypal Alternatief?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik wil graag op mijn site een betalings programma (net zoals paypal) waar mensen geld naar mijn rekening kunnen storten, nu heb ik gehoord dat je een creditcard nodig hebt voor paypal om het geld te laten storten, en dat paypal ook nog redelijk duur is met de commisie, nu is mijn vraag is er geen (nederlandse)alternatief, die het zelfde werkt als paypal, maar waardoor ik wel geld van mensen kan ontvangen.?

het gaat hiebij om transacties met name van het buitenland naar mij!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-02 23:11
Misschien dat je met Way2Pay wat kan, daar krijg je immers een account waar mensen gewoon geld op kunnen storten geloof ik. Ik vraag me af of het vanauit het buitenland ook wrekt, of het moeten Nederlanders zijn in het Buitenland?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Paypal werkt ook prima met alleen 'n rekeningnummer :) Hoe het zit met de comissie over betalingen weet ik helaas niet.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wallie!

Werkt op basis van een betaalkaart systeem. Kaarten moeten wel eerst worden aangeschaft. Werkt alleen in Nederland.

edit:
Lees de topicstart dan ook Louie |:( Sorry, aan Wallie heb je dus niets

[ Voor 23% gewijzigd door Victor op 04-06-2004 13:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
toeter schreef op 04 juni 2004 @ 12:59:
Misschien dat je met Way2Pay wat kan, daar krijg je immers een account waar mensen gewoon geld op kunnen storten geloof ik. Ik vraag me af of het vanauit het buitenland ook wrekt, of het moeten Nederlanders zijn in het Buitenland?
ik heb net gekeken maar met een way2pay account kun je geen transacties van het buitenland ontvangen! :/

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Nee, en dus ga je gewoon voor paypal, gezien dat (hoe vervelend ook) toch wel de standaard voor internationaal internet betalen zonder bank is. En je hebt helemaal geen creditcard ervoor nodig, aleen blijft je adres dan "unconfirmed", wat sommige kopers een reden vinden om toch maar niets bij je te kopen (kwestie van vertrouwen), maar als je via een website zaken gaat verkopen denk ik dat je op een gegeven moment die paar centen voor een creditcard ook wel kunt missen -> probleem opgelost

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik stel voor dat je nog eens goed naar Paypal kijkt. Paypal is al een gevestigde naam. Miljoenen internetgebruikers hebben al een Paypal account en Paypal is zo bekend dat het voor de modale internetgebruiker niet meer "eng" is om daar een account aan te vragen en hun creditcardnummer op te geven. Dat maakt de drempel om gebruik te gaan maken van de betaalmogelijkheden op jouw site veel kleiner en dus trek je meer klanten.

De kosten van Paypal zul je helaas gewoon aan je klanten moeten doorberekenen.

• Zaagmans
  • Laatst online: 17-02 10:26
Weet niet of het ook weldegelijk iets is, maar ik zag gisteren een email van de rabobank voorbij komen en daarbij ging het om MiniTix. Bedoel je zoiets?

- Ruud

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Quote van de Rabo site:
Voor wie is MiniTix?
Elke inwoner van Nederland van 18 jaar of ouder, met een Nederlandse bank- of girorekening.

[ Voor 3% gewijzigd door downtime op 04-06-2004 14:03 ]

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

neem eens een kijkje op www.tripledeal.nl

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:28

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik denk toch wel dat meer internetters, en dus ook meer Nederlanders Paypal gebruiken dan al die andere systemen.

Daarnaast wil je geen paypal op basis van twee foute aannames,
- Je hebt geen creditcard nodig om geld te storten of te ontvangen.
- Paypal is niet duur. Zoals je hier kunt zien.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Johnny schreef op 05 juni 2004 @ 00:18:
Ik denk toch wel dat meer internetters, en dus ook meer Nederlanders Paypal gebruiken dan al die andere systemen.

Daarnaast wil je geen paypal op basis van twee foute aannames,
- Je hebt geen creditcard nodig om geld te storten of te ontvangen.
- Paypal is niet duur. Zoals je hier kunt zien.
Wat betekend dit?

Netherlands Euro:
Withdraw Fee:€1.00
Return Fee: EUR €23.00 EUR

Als iemand dus 100 euro op mijn PayPal account zou storten, kost dat hem 101 euro? En als ik die 100 euro weer terug wil storten kost mij dat 123 euro??

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Megamind schreef op 05 juni 2004 @ 08:42:
Wat betekend dit?

Netherlands Euro:
Withdraw Fee:€1.00
Return Fee: EUR €23.00 EUR

Als iemand dus 100 euro op mijn PayPal account zou storten, kost dat hem 101 euro? En als ik die 100 euro weer terug wil storten kost mij dat 123 euro??
Geld van jouw paypalaccount naar jouw bankrek. overboeken: eur 1,-
Lukt de transactie niet (bijv. je hebt verkeerd/vals rek.nummer opgegeven): eur 23,- minder op je paypalaccount

[ Voor 5% gewijzigd door 3dfx op 05-06-2004 08:58 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ga eens naar www.babypakketten.nl en bestel daar eens wat. Je moet alleen eerst wel gegevens invullen... (vul dus maar een hoop onzin in, dan weet die knakker ook wel weer dat het fake is) en daarna kan je de methode van betalen kiezen. Ik weet niet precies wat voor systeem erachter zit, maar het is een bedrijf waar mee je per land kan kiezen met welke methode je betaald. Ook voor het buitenland dacht ik.

P.s. het is niet mijn site :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
John_Finch schreef op 05 juni 2004 @ 09:05:
Ga eens naar www.babypakketten.nl en bestel daar eens wat. Je moet alleen eerst wel gegevens invullen... (vul dus maar een hoop onzin in, dan weet die knakker ook wel weer dat het fake is) en daarna kan je de methode van betalen kiezen. Ik weet niet precies wat voor systeem erachter zit, maar het is een bedrijf waar mee je per land kan kiezen met welke methode je betaald. Ook voor het buitenland dacht ik.

P.s. het is niet mijn site :P
www.bibit.com dus ;)

• TumbleCow
  • Laatst online: 07-12-2025

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Een alternatief dat een vriend van mij gebruikt is http://www.dialxs.nl/ .

Ze bieden een manier om mensen kleine (tot 1,xx geloof ik) bedragen te laten betalen door een keer een 0900 nummer te laten bellen. Niet met dialers, maar met een gewone of mobiele telefoon.

Ik weet niet wat je er precies mee wil, voor donaties lijkt het me niet ideaal, maar voor een klein pay-per-view achtig iets is het niet slecht.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:30

Robtimus

me Robtimus no like you

Western Union (icm BidPay om goedkoper te versturen) is een op eBay veel geaccepteerde betalingsmanier, en net zoals PayPal een grote naam. Je moet alleen wel zelf het geld ophalen bij een WU punt (vaak Postbank) ipv dat het op je PayPal account gestort wordt. Het wordt alleen wel in US $ verstuurd via BidPay, via een WU punt is het meestal in de munteenheid van de ontvangende kant (euro's dus voor ons).

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Pagina: 1